Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtvraag: handige methode liveopnames
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 20/05/2012 20:40

De laatste tijd neem ik regelmatig hele optredens op met mijn zoom h1 recorder. Ik neem op op 44.1khz/24 bits wav. Dit laad ik dan thuis in mijn computer, doe in Reaper nog wat aan de EQ, eventueel wat compressie en dan normaliseer ik het volume. Ik zet knips in de audio waar de nieuwe liedjes beginnen. Nu wil ik al die losgeknipte en bewerkte nummers als losse mp3's naar mijn bandleden sturen.

Weet iemand of er een handige en snelle methode is in reaper dat ik de losse en bewerkte liedjes als aparte mp3s kan renderen, zonder met de time selection te hoeven klooien?

Als het niet in reaper kan, heeft iemand dan een andere handige tip hoe ik dit kan doen?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: vraag: handige methode liveopnames
Gepost door: Angelo
Datum: 20/05/2012 21:11

De meeste programmas kunnen alle audiofiles en/of tracks uit je project in 1 keer los van elkaar exporteren in mp3. Ik heb alleen geen reaper dus daar kan ik je verder niet bij helpen.

Als niemand het weet kun je ook gewoon de hele opname zonder splits in mp3 exporteren en dan 1 van de vele gratis mp3 split programmas zoals deze [mp3splt.sourceforge.net] gebruiken. Daar kun je zelf de splitpoints aangeven.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: vraag: handige methode liveopnames
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 20/05/2012 21:19

Dank je Angelo! Ik kan me ook niet voorstellen dat Reaper het niet kan, maar ik kan de functie (nu) niet vinden.
Ik wacht nog even af of iemand anders nog een tip heeft, en dan doe ik later evt desnoods wat jij me aanraadt.

Ongenode Gaste
Woods on Fire

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen