Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtOpnames klinken te hoog - samplingrate
Gepost door: ron smit
Datum: 22/01/2013 23:52

In de studio hebben we opnames gemaakt. De tracks heb ik gekregen als WAV-files. Die wil in thuis uitmixen. Als ik echter de tracks importeer in Cakewalk (Sonar X1), klinkt alles een noot hoger.

Met een pitchshifter op de master krijg ik het wel weer goed, maar die is kennelijk mono, zodat panning niet meer lukt per kanaal. Dat is dus geen oplossing. Een pitchshifter per kanaal wordt wel wat zwaar.

Het probleem zou liggen in de samplingrate waarmee is opgenomen, maar als ik die in Cakewalk bijstel (dat kan bij mij beperkt), hoor ik daarna geen verschil. Dat geldt ook als ik eerst in een leeg bestand de samplingrate instel en pas daarna de tracks importeer.

Ik vond o.a. dit: [www.logicprohelp.com], maar daarmee kom ik niet verder.

Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?
berichtRe: Opnames klinken te hoog - samplingrate
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 23/01/2013 05:37

[www.bing.com]

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Zilty
Datum: 23/01/2013 17:16

Yup, is 44.12 vs 48 kHz. Dat kan je converteren blijkbaar blij.

Hartelijke groeten,
Zilt
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Opnames klinken te hoog - samplingrate
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 23/01/2013 17:22

Freeware converter:
R8Brain

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: ron smit
Datum: 23/01/2013 21:58

Dank jullie wel! Ik ben helemaal blij.

Voor de goede orde:

- ik heb deze gedownload en geinstalleerd: [www.voxengo.com]
- files resamplen naar 44100
- Set sample ingesteld op 40517 (44100/48000 (=0,91875) * 44100 = (afgerond) 40517).

Dit klopt toch zo? Ik heb al een file omgezet en dat werkt goed! Het programma is nu de rest via de batch-functie aan het omzetten.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 23/01/2013 22:50

Raar dat dat niet in Sonar kan. Maar gied benieuwd naar t resultaat!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 24/01/2013 06:01

Volgende keer gewoon maar weer Cubase gebruiken dan.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 24/01/2013 08:43

Idd. Audio -> Resample -> kopje kamille thee -> instant hit.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 24/01/2013 09:29

mmm, die plug-in (kopje kamille thee) ken ik niet. Voor mijn meest vuige metal werk gebuik meestal de 'ristretto shot', maakt eigenlijk elke compositie agressiever...

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 24/01/2013 09:35

Nou drink dan s wat meer Mr Clooney plugins want je hebt al lange tijd niets gedropt hier Zilty. En de laatste keer dat je wat dropte, smaakte de koffie erg goed!!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 24/01/2013 10:26

Ik ben de laatste tijd niet zo actief geweest muzikaal gezien. Band ellende. Toen alla Fu toch maar eens zelf geprobeerd, maar daar haal ik te weinig levensvreugde uit. A computer does not love me back. Inmiddels weer de draad opgepakt, dus ik hoop eigenlijk dat ik over een tijdje weer eens wat kan posten.

Oh, en de meeste muzikanten zuigen gewoon ass. There, I said it.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 24/01/2013 11:34

Ik wacht af. Wordt t weer met0l?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 24/01/2013 11:56

Kinda. blij Bij gebrek aan een goede synth gast zeg maar. Ik denk telkens weer: ik mot het maar zelluf gaan doen. En raak dan ontmoedigt omdat ik er geen kut aan vind om muziek uit een doos te halen. Heb jij nu een MIDI gitaar? En werkt dat echt?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 24/01/2013 12:00

Mmmmm ik heb voor thuis een Axon. Die converteert echt naar MIDI en daar is de latency van te doen. Voor live in de kerk had ik een Roland GR-nogwatooitvanRobovergenomen. Daar is de latency soms (hij is dan ook geen MIDI) vreselijk, maar voor pads en sommige sounds is het prima te doen.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen