Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Volgende Huidige pagina: 4 van 5
berichtRe: Advies gevraagd: studio monitoren en mix (met Axe-fx)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/02/2013 08:08

Quote:
"Rob de Jong"

Een les paul custom door triaxis op de red II channel door een Mesa 20/20 naar een Marshall 1936 cab, dat is wel redelijk vet.

Sja, daar kan ik weinig tegen inbrengen, dat zal zeker wel vet klinken. Maar wat als je daar een mic voor gaat zetten voor een opname? Ga je dan nog verschil horen met de digitale axe-fx? Ik denk van niet..
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 28/02/2013 08:50

We zeggen min of meer hetzelfde. Maar... :-P dat je 'natuurlijk' geen buizengeluid kunt maken is natuurlijk een beetje onzin als je nagaat dat op de cd het ook kan. Als je algoritme maar krachtig en goed genoeg is en je processing power en bitrate up to par zijn. Voor live zal t misschien niet voldoen. Maar goed zoals ik al zei, ik vind digitaal the way to go, klinkt vet, lekker makkelijk etc. Of t er op lijkt, I dont care. De spelers die ik waardeer (en wiens digitale sounds veel 'beter', zo je wilt, 'zijn', zo je wilt, dan wat ik ooit van jou heb gehoord aan opgenomen amp sounds nogal blij ) zeggen dat het, ook live, erg in de buurt komt. En de volgende generatie zal ws nog meer in de buurt komen.

Again, interessant maar I don't care. Als ik n mooie sound kan krijgen via n paperclip zal ik n paperclip gebruiken.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Zilty
Datum: 28/02/2013 08:52

Quote:
"Mark N"

Rob de Jong
Een les paul custom door triaxis op de red II channel door een Mesa 20/20 naar een Marshall 1936 cab, dat is wel redelijk vet.

Sja, daar kan ik weinig tegen inbrengen, dat zal zeker wel vet klinken. Maar wat als je daar een mic voor gaat zetten voor een opname? Ga je dan nog verschil horen met de digitale axe-fx? Ik denk van niet..

Ach klets toch niet zo man. Jij en Fu kun nen mekaar lekker over de bol gaan aaien en mekaar geruststellen dat het echt wel net zo goed als is kus

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/02/2013 08:54

Quote:
FUnkadelic

Again, interessant maar I don't care. Als ik n mooie sound kan krijgen via n paperclip zal ik n paperclip gebruiken.
\
Ja nee, tuurlijk, daarom loop je zo te emmeren over Djent pickups. en high gain gitaren.

Deze keer verdien je hem echt: facepalm

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/02/2013 08:58

Quote:
Zilty

FUnkadelic
\
Ja nee, tuurlijk, daarom loop je zo te emmeren over Djent pickups. en high gain gitaren.

Ehm jij verdient er een omdat je denkt dat mijn opmerking in conflict is met mijn geneuzel over pickups etc. Niet dus, integendeel, hij is geheel in lijn blij Dat ik gebruik wat ik gebruiken wil EN op de details let levert vult elkaar juist aan.

En je let niet op, ik zeg toch dat het (zeker live) ws niet net zo goed is? Ga jij jezelf maar lekker over de bol aaien.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 28/02/2013 09:37

Quote:
FUnkadelic

Zilty
FUnkadelic
\

Ehm jij verdient er een omdat je denkt dat mijn opmerking in conflict is met mijn geneuzel over pickups etc. Niet dus, integendeel, hij is geheel in lijn blij Dat ik gebruik wat ik gebruiken wil EN op de details let levert vult elkaar juist aan.

En je let niet op, ik zeg toch dat het (zeker live) ws niet net zo goed is? Ga jij jezelf maar lekker over de bol aaien.

Tuurijk joh. Wat jij wil. De facepalm was voor de paperclip opmerking. Ik vermoed dat jij dan wel een djent paperclip nodig hebt. Want de details he.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/02/2013 11:56

Nee, was voor de paperclip afgezet tegenover mijn Djent pickups geneuzel. Als een paperclip werkt, prima. Als ie in verschillende variaties beschikbaar is en de een klinkt net wat geschikter voor Djent dan de ander, net zoals bij pickups, fantastisch toch?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/02/2013 12:31

Quote:
FUnkadelic

Nee, was voor de paperclip afgezet tegenover mijn Djent pickups geneuzel. Als een paperclip werkt, prima. Als ie in verschillende variaties beschikbaar is en de een klinkt net wat geschikter voor Djent dan de ander, net zoals bij pickups, fantastisch toch?

Ah, dus je bedoelt dat als iets net IETS beter is (zeg, een 5150) dan iets anders (iets wat er HEUL VEUL op lijkt, maar net niet, zeg bijvoorbeeld, uhm, een axe FX die een 5150 nadoet), dat jij dan voor het origineel gaat, omdat die ene variatie NET wat geschikter is dan de ander? Dat is inderdaad fantastisch.

En dat strookt volledig met jouw whatever works opmerking idd. Kom maar met de volgende ontkenning, ik ben erg nieuwgierig wat het nu weer gaat worden.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/02/2013 13:03

Er zijn ook nog criteria als budget, andere functionaliteit, afmeting etc Zilty. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Doe s niet zo oNNo. Je leest er maar allemaal in wat je wilt. Ik zeg niets inconsistents, hoe graag je dat ook wilt. Niet zo gauw met nare woorden als 'ontkennen' smijten, ten onrechte en dus ook niet nodig.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/02/2013 13:36

Quote:
FUnkadelic

Puberaal he?
ja dat zeg ik toch schouderophalend
Datum: 28/02/2013 13:50

Ik was een beetje sarcastisch, sorry blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/02/2013 13:53

ik niet
Datum: 28/02/2013 13:58

Quote:
FUnkadelic

Er zijn ook nog criteria als budget, andere functionaliteit, afmeting etc Zilty. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Doe s niet zo oNNo. Je leest er maar allemaal in wat je wilt. Ik zeg niets inconsistents, hoe graag je dat ook wilt. Niet zo gauw met nare woorden als 'ontkennen' smijten, ten onrechte en dus ook niet nodig.

Je lost mijn verwachting weer op weergaloze wijze in. Van ontkennen een 'naar woord' maken. Classic. Verder ben ik een azijnpisser, dat mag geen nieuws zijn, en jij bent ongeveer net zo consistent als Rutte.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/02/2013 14:06

Quote:
oNNo

ik niet
Dat had ik door blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/02/2013 14:07

Quote:
Zilty

Je lost mijn verwachting weer op weergaloze wijze in. Van ontkennen een 'naar woord' maken. Classic. Verder ben ik een azijnpisser, dat mag geen nieuws zijn, en jij bent ongeveer net zo consistent als Rutte.
Oke Zilty.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 01/03/2013 09:59

Haha grinnikend

Het ene product is gewoon geschikter voor een bepaalde applicatie dan een ander product. Met een mountainbike kun je prima naar je werk fietsen, maar misschien is het handiger om daar een fiets voor te gebruiken die wat minder dikke banden en een spatbord heeft.
Gepost door: Wuls
Datum: 01/03/2013 15:37

Misschien wel een leuk stukje: de Axe schijnt pedalen te vreten! Check diz:

Djacke! Chent! Snops!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2013 15:38 door Wuls.
Gepost door: yntzebouma
Datum: 28/03/2013 17:05

Squier ョ Is ook een Goed Merk Hoor.. Hij speelt goed en Je hebt er niet veel problemen mee.. [/b[/cologitaar spelendr]]
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 28/03/2013 17:10

Wow. Dan ga ik er snel eentje kopen. Altijd al een gitaar willen hebben die goed speelt, hoe je zelf niet steeds te klungelen met al die vakjes en die snaren.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Angelo
Datum: 28/03/2013 17:15

Ja man vet goed idee

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 28/03/2013 18:09

Heb jeere aan de waterpijp gelegen, Angelo?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 28/03/2013 18:17

Alleen als ie aan jou denkt
Datum: 28/03/2013 18:41

Quote:
Sjaak

Alleen als ie aan jou denkt
Logisch, maar dat vroeg ik niet?

berichtRe: Advies gevraagd: studio monitoren en mix (met Axe-fx)bijlage
Datum: 31/03/2013 10:33

Deze hadden jullie nog tegoed. Ik zal komende week ook eens wat soundsamples posten.

De Axe-fx + Furman power supply:

De rechter Yamaha actieve monitor (op 'Mo-pads') en de Steinberg interface:

Datum: 31/03/2013 11:48

Het is FUrman, niet Furman.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 31/03/2013 11:56

Quote:
"Mark N"
de Steinberg interface
doet ie het icm. je laptop?
Gepost door: Lespet
Datum: 31/03/2013 12:03

Quote:
FUnkadelic

Inruilen die handel, (inFUrieure) kwaliteit.
Datum: 31/03/2013 12:43

Quote:
Lespet

FUnkadelic

Inruilen die handel, (inFUrieure) kwaliteit.

Bijna goed Lespet knipoog
Datum: 31/03/2013 12:52

Quote:
oNNo

Mark N
de Steinberg interface
doet ie het icm. je laptop?

Ja! Werkt zeer prettig. Echt plug-and-play. USB kabel erin en laptop pakt meteen alle goede instellingen, ook in Cubase.

Vanuit de AXE-FX dus stereo uit naar de interface, die gaat stereo uit naar de monitoren. Geluid van de laptop (playback) gaat via USB. Mooie aan de steinberg vind ik de 'mix' knop waarmee je heel simpel bepaald hoeveel geluid je vanuit de Axe-fx wilt en hoeveel vanuit de playback.
Datum: 31/03/2013 18:45

mooi!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Volgende Huidige pagina: 4 van 5

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen