Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtsound driver
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 14/05/2013 12:24

Ik ben het geouwehoer met software een beetje zat aan het worden. Daarom boor ik graag even jullie bron van kennis en wijsheid aan.

Mijn probleem is: De sound drivers van mijn (externe) geluidskaart kunnen niet door meerdere programma's worden gebruikt. Dus ik kan niet tegelijk Cubase en Chrome de geluidskaart laten gebruiken.
Prima, sluit ik Chrome af. Maar dan neemt Cubase niet de geluidskaart over ...

Hetzelfde geldt voor standalone VSTS's. Soms doen ze het wel, heel vaak niet.
Verschillende sound drivers proberen. Voornamelijk gebruik ik de driver van mijn geluidskaart, een Lexicon Alpha, of ASIO4ALL. Die doen het allebei niet.

Nu heb ik op de interwebs kunnen vinden dat het bij mensen vaak helpt om bij playback devices te kijken bij de instellingen en ''allow applications to take exclusive control of this device'' uit te schakelen. Dit maakt bij mij echter geen verschil in gebruik...

Dus. Soms kan ik wel opnemen in Cubase, vaak niet. Heeft iemand ditzelfde probleem en heeft iemand daar een oplossing voor gevonden?
Ik gebruik een pc met genoeg RAM en snelheid met windows 7 (nee, een mac komt er niet in)
Geluidskaart is dus een Lexicon Alpha, drivers up to date en alles.
Cubase 5

En daar is dan ook alles mee gezegd.
berichtRe: sound driver
Gepost door: Zilty
Datum: 14/05/2013 14:01

ik kan dat ook niet. De oplossing is (op z;n minst bij mij) om het ene programma af te sluiten voordat je het ander opstart. Als ik het vergeet ben ik de sjaak (haha!) en moet ik rebooten.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 14/05/2013 17:55

Vreemd, ik heb dat probleem nooit. Gebruik Asio4All met Cubase 5 en Line6 GX interface. Ik kan tegelijkertijd Line6 PodFarm, Cubase en bijv. media player gebruiken.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/05/2013 19:20

Quote:
"Rob de Jong"

Vreemd, ik heb dat probleem nooit. Gebruik Asio4All met Cubase 5 en Line6 GX interface. Ik kan tegelijkertijd Line6 PodFarm, Cubase en bijv. media player gebruiken.

Ja, maar jij werkt bij Microsoft, da's nie eerlijk!
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 14/05/2013 19:31

Ik vind het ook niet eerlijk

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen