Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtConstante 'brom' of 'humm'
Gepost door: Steven
Datum: 09/07/2013 16:50

Goedemiddag.
Ik heb onlangs een Blue Bluebird mic gekocht voor het opnemen van gitaar en zang. Fantastische microfoon! Ik gebruik hem nu nog met een m-audio fast track II of met de Blue Icicle, ligt eraan of ik thuis bij mijn iMac zit of weg ben met mijn laptopje.
Nu het probleem. Sporadisch, en dan de laatste tijd meer dan voorheen, zit er een constante humm over mijn opnames heen. Als ik de mic aanraak word het soms erger. De andere keer weer niet. Ik heb geprobeerd de mic ergens anders neer te zetten, zonder effect. Verschillende manieren aangesloten, zonder resultaat. Ik ben ten einde raad. Ik ben ook geen deskundige in microfoons en alles wat er bij komt kijken. Wat ik raar vind is dat hij het tot twee weken geleden gewoon deed en vanaf dat moment raar doet. Nogmaals, het geluid is niet altijd aanwezig. De ene keer doet hij het echt gewoon perfect, aan het geluid mankeert niks. Maar de opnames zijn gewoon onbruikbaar met een dergelijke brom eroverheen. Zeer vervelend ook als het midden in een opname begint en je dus opnieuw moet beginnen.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt!!
berichtRe: Constante 'brom' of 'humm'
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/07/2013 17:42

Aarde?
Datum: 09/07/2013 18:19

klinkt als aarde probleem.
Geaard stopcontact voor je spullen gebruiken...
Gepost door: Frans Princen
Datum: 09/07/2013 21:20

Yep, maar als alles geaard is en je laptop ook, dan heb je kans op een aardlus, probeer dan eens alles te aarden behalve je laptop
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 09/07/2013 21:50

Dus de groundlift van je laptop even omzetten!!

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Gepost door: Frans
Datum: 09/07/2013 22:44

Laptop is nooit niet altijd geaard!

Frans.
[www.amps-unlimited.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2013 23:12 door Frans.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 09/07/2013 22:58

Huh? De mijne wel iig.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Frans
Datum: 09/07/2013 23:02

Quote:
"Rob de Jong"

Huh? De mijne wel iig.

Oke, die uitspraak moet ik dan even rectificeren. Net ff nagemeten en mijjn lappie is idd ook geaard. De reden dat ik daar aan twijfelde is dat mijn huidige laptop niet de eerste is. Ik heb er inmiddels een paar versleten en bij al mijn voorgangers was de gelijkstroomkabel niet geaard. Vaak was de aangegoten randaarde stekker niet eens voorzien van een aardstripje. Ook in de adapter welke volledig galvanisch gescheiden was/is wordt niet altijd de aarde doorgetrokken. Nu dus wel dus het enige is meten om zekerheid te krijgen. Mijn excuus.

Frans.
[www.amps-unlimited.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2013 23:11 door Frans.
Gepost door: Lespet
Datum: 10/07/2013 02:18

Probeer eens andere kabels, als je voorheen nooit last hebt gehad en nu in ene keer wel, dan zou ik daar mee beginnen en daarna je Mic. checken.
Datum: 10/07/2013 07:35

Bromt het ook als je laptop alleen op de accu draait?
Datum: 10/07/2013 09:21

Het lag volgens mij inderdaad aan het feit dat de iMac niet rechtstreeks in een stopcontact zat. Heb onlangs de setup een beetje verandert en de stekkers wat strakker weggewerkt(stekkerdoos). Nu zit hij weer in het stopcontact en ik heb er vooralsnog geen last van gehad (afkloppen).
Andere kabel had ik ook al geprobeerd maar zelfde gebrom, maar nu dus niet meer in ieder geval.
Ik dacht in eerste instantie dat hij de trillingen oppakte van de bewegende delen (vans) in de mac, zoiets las ik ook al ergens online. Ik kan hem echter gewoon weer op het bureau zetten zonder last.
Qua laptop, alleen eergister nog last gehad toen ik mij de haren uit het hoofd trok door die iMac. Toen had ik nergens last van, maar moest ik wel dat converter-achtige ding gebruiken zodat ie in een usb poort kon. De kwaliteit van de opname was aanzienlijk lager.
Hartstikke bedankt voor de snelle respons van iedereen!
Gepost door: Robbert meijer
Datum: 10/07/2013 13:43

Stomme opmerking maar worth a shot,staat de fantoomvoeding switch achterop je M-Audio Fastrak II uit?
Datum: 10/07/2013 16:53

Vans & iMac, populaire combinatie.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 10/07/2013 19:08

ROTFL
Datum: 15/07/2013 20:18

@ Robbert, nee die staat juist aan anders doet mijn bluebird het niet blij En die imac is echt super voor dit soort dingen. Mooi groot scherm om mee te werken blij
Datum: 15/07/2013 21:12

Wel even van de oplader halen voor je ermee gaat bellen natuurlijk

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen