Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
IMG-20140520-WA0004.jpg 36.5 KB open | download Anonieme bezoeker 20/05/2014 Bericht lezen
IMG-20140520-WA0003.jpg 43.3 KB open | download Anonieme bezoeker 20/05/2014 Bericht lezen
berichtAudio interface
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 19/05/2014 19:37

Ik ben op zoek naar een goede audio interface om mijn gitaarspel met een microfoon op te nemen zonder aanschaf van een mixer.

Alleen heb ik niet zoveel verstand van recording etc. Ik heb begrepen dat als ik het wil opnemen ik een microfoon, audio interface en recording software nodig heb.

Voor de microfoon ga ik gewoon rock-mainstream doen en voor een Shure SM57. Voor de audio interface zou ik graag jullie hulp willen. Ik zie bijvoorbeeld dit ding voor 30 euro:[www.marktplaats.nl], maar zal dat wel een degelijke kwaliteit leveren? Andere audio interfaces kosten 90 euro of meer. Wat is het belangrijkste verschil en waar moet ik nog meer op letten?
berichtRe: Audio interface
Gepost door: R'Oha
Datum: 19/05/2014 19:59

Da's een MIDI interface. Wat wou je daar mee doen dan?

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Audio interface
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 19/05/2014 20:19

Er zijn enorme verschillen in mogelijkheden en prijzen. Dus wat heb je nodig?
Bijvoorbeeld: is 1 microfoon tegelijk opnemen genoeg, of wil je er soms 2?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 19/05/2014 20:48

Quote:
"Vincent van Haperen"

Er zijn enorme verschillen in mogelijkheden en prijzen. Dus wat heb je nodig?
Bijvoorbeeld: is 1 microfoon tegelijk opnemen genoeg, of wil je er soms 2?
In principe wil ik gewoon dat ik via een microfoon naar USB op mijn computer kan. Om het in een programma op te nemen. Niets meer eigenlijk. 1 microfoon lijkt me wel genoeg om mee te beginnen.
Datum: 19/05/2014 20:48

Quote:
R'Oha

Da's een MIDI interface. Wat wou je daar mee doen dan?
Mijn youtube video's betere audio kwaliteit geven. En natuurlijk ook om wat eigen dingetjes op te nemen.
Gepost door: Zilty
Datum: 20/05/2014 09:24

er bestaan USB microfoons, die plug je zo in je computer. En nou niet weer je naam veranderen en vervelend doen, afgesproken?

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: dennus
Datum: 20/05/2014 10:43

Een USB microfoon is inderdaad handig. Echter let wel op latency.
Lees een aantal reviews over verschillende USB microfoons en kijk wat bij je past.

Een simpele USB mic moet werken hoor. Met welk programma werk je?

Ik vind Apogee (alleen voor Mac) een erg goed merk voor audio interfaces.
Datum: 20/05/2014 11:02

Quote:
dennus

Een USB microfoon is inderdaad handig. Echter let wel op latency.
Lees een aantal reviews over verschillende USB microfoons en kijk wat bij je past.

Een simpele USB mic moet werken hoor. Met welk programma werk je?

Ik vind Apogee (alleen voor Mac) een erg goed merk voor audio interfaces.

ja uh Dennis, hij vind 90 euro veel, en als je het oevr een USB mic hebt is Apogee een beetje een rare aanbeveling.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 20/05/2014 11:12

Apogee is overrated
Datum: 20/05/2014 12:20

Ok, I call your bluff: wat is overrated en waarmee heb je het vergeleken. blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 20/05/2014 16:15

Zilty is overrated

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 20/05/2014 16:26

I call y.... oh nee.

(@Zilty: knipoog enzo)

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Dutchnoel
Datum: 20/05/2014 16:50

Misschien is de FCA 610 van Behringer iets voor je. Geschikt voor XLR (mics), Jack (DI, versterker line out of gewoon rechtstreeks de gitaar aansluiten) en MIDI (drumcomputers en keyboards) en er zijn USB en FireWire uitgangen voor de computer. Wat wil je nog meer? cool

Writing about music is like dancing about architecture
- Martin Mull
Datum: 20/05/2014 18:19

Quote:
Dutchnoel

Misschien is de FCA 610 van Behringer iets voor je. Geschikt voor XLR (mics), Jack (DI, versterker line out of gewoon rechtstreeks de gitaar aansluiten) en MIDI (drumcomputers en keyboards) en er zijn USB en FireWire uitgangen voor de computer. Wat wil je nog meer? cool

Maarrrr...kun je er ook mee bellen???
Datum: 20/05/2014 19:08

Quote:
Nico
Maarrrr...kun je er ook mee bellen???

Nope. Al is er wel een hoofdTELEFOONversterker in gebouwd. tandpastagrijns

- Martin Mull

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2014 19:09 door Dutchnoel.
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: Audio interface
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 20/05/2014 19:10

Koop een interface van 80-90eurie en plug daar je gitaar rechtstreeks in en neem op via gitaarsoftware als je het voor youtube filmpjes gebruikt.
Versterker met mic opnemen is lastiger, maakt meer lawaai en het resultaat is vaak ( niet als je er verstand van hebt) minder goed.

Dus het geld wat je voor de mic had (ongeveer 100 voor een shure sm57) of in je geluidskaart stoppen of opname software

[www.mhmusic.nl]
Datum: 20/05/2014 19:18

Dat dus. Ik zou gewoon een Line6 GX kopen, niks geen gezeur met microfoons, super software bijgeleverd, inprikken en opnemen.

[www.thomann.de]

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
berichtRe: Audio interfacebijlage
Datum: 20/05/2014 20:08

Ik vond de software van line 6 eigenlijk best wel bagger. Ben een paar maanden geleden van m'n ux1 af en had toen een pocketpod gekocht.

Ik voel me meestal heel erg gelimiteerd als ik software X moet gebruiken en optie Y anders werkt software X niet meer.

Wat ik wel heb gevonden bij mijn vriendin thuis is een oude m-audio midi interface. Er zitten wel mic plugs in, helaas geen usb out. Misschien weet iemand hier wat ik ermee kan doen indien ik er uberhaupt iets mee kan doen?

Sorry voor de foto's op de kop. Telefoons ook...

Datum: 20/05/2014 20:10

Quote:
Dutchnoel

Klinkt als een best wel goede optie. Zijn er ook nadelen waarvan je weet?
Datum: 20/05/2014 21:11

Je kunt de GX ook gewoon als audio interface gebruiken, ik gebruik 'm ook gewoon met een microfoon. "Bagger" is denk ik niet de term die ik zou gebruiken.

Maar goed, wat jij wilt.

DeM-audio op de foto's heeft FireWire ipv USB, dus dan heb je een firewire interface op je PC nodig ipv een USB interface.

Datum: 20/05/2014 21:14

Quote:
Liam
m-audio midi interface
is FireWire, lijkt wel ook audio te ondersteunen.
Moet die aan je laptop komen? zoja, vergeet het maar.
Als je een degelijke FWkaart hebt(lees TI) is het misschien wel wat.
Moet je ff uitzoeken wat ie precies doet blij
Datum: 20/05/2014 22:35

Quote:
"Rob de Jong"

Je kunt de GX ook gewoon als audio interface gebruiken, ik gebruik 'm ook gewoon met een microfoon. "Bagger" is denk ik niet de term die ik zou gebruiken.

Maar goed, wat jij wilt.

DeM-audio op de foto's heeft FireWire ipv USB, dus dan heb je een firewire interface op je PC nodig ipv een USB interface.

Dus gewoon een line 6 GX, microfoon aansluiten en klaar?
Datum: 20/05/2014 22:36

Quote:
"Michiel loves Variax"

Koop een interface van 80-90eurie en plug daar je gitaar rechtstreeks in en neem op via gitaarsoftware als je het voor youtube filmpjes gebruikt.
Versterker met mic opnemen is lastiger, maakt meer lawaai en het resultaat is vaak ( niet als je er verstand van hebt) minder goed.

Dus het geld wat je voor de mic had (ongeveer 100 voor een shure sm57) of in je geluidskaart stoppen of opname software
Ik begrijp dat het best lastig kan zijn. Maar ik wil het wel heel graag leren.
Datum: 20/05/2014 22:52

Quote:
Liam

Rob de Jong

Maar goed, wat jij wilt.

Dus gewoon een line 6 GX, microfoon aansluiten en klaar?
Ja. Ik gebruik een Sure SM58 icm een van de mic recording presets in PodFarm, werkt goed.

Datum: 21/05/2014 08:04

Quote:
Liam

Ik vond de software van line 6 eigenlijk best wel bagger. Ben een paar maanden geleden van m'n ux1 af en had toen een pocketpod gekocht.

Ik voel me meestal heel erg gelimiteerd als ik software X moet gebruiken en optie Y anders werkt software X niet meer.

Wat ik wel heb gevonden bij mijn vriendin thuis is een oude m-audio midi interface. Er zitten wel mic plugs in, helaas geen usb out. Misschien weet iemand hier wat ik ermee kan doen indien ik er uberhaupt iets mee kan doen?

heeft je pc firewire? Zo oud is die maudio niet. die zal nog wel werken

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 21/05/2014 08:05

Quote:
"Rob de Jong"

Zilty is overrated

Onmogelijk. tandpastagrijns

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 21/05/2014 10:09

Quote:
Zilty

Liam

Momenteel pc niet binnen bereik. Maar ik denk het niet aangezien ik hem 5 maanden geleden heb gekocht...

Ik moet me denk ik maar gaan wagen aan een aankoop.

Natuurlijk moeten er wel eerst nog een hoop andere dingen gebeuren. Mijn kamer ga ik eerst maar is isoleren...
Datum: 21/05/2014 10:39

Quote:
Liam

Dutchnoel
Klinkt als een best wel goede optie. Zijn er ook nadelen waarvan je weet?

Eigenlijk niet. De laatste (rode) audio interfaces van Behringer hebben zelfs Midas voorversterkers, dus zelfs Behringer-haters hebben niets meer te mauwen. Bovendien is de nieuwprijs van het M-Audio alternatief meer dan 300,-. Voor dat bedrag heb je ook de Behringer FCA 610, een Shure SM57 en een paar kwaliteitskabels. tandpastagrijns

- Martin Mull
Gepost door: Da Vinci
Datum: 21/05/2014 10:52

Quote:
Liam

Zilty
Liam

Momenteel pc niet binnen bereik. Maar ik denk het niet aangezien ik hem 5 maanden geleden heb gekocht...

Ik moet me denk ik maar gaan wagen aan een aankoop.

Natuurlijk moeten er wel eerst nog een hoop andere dingen gebeuren. Mijn kamer ga ik eerst maar is isoleren...

Als je dat geld voor isolatiemateriaal nou eens gebruikt voor een goede interface... Ik heb dingen gehoord die met dat line6 spul zijn opgenomen die echt top klinken. Als jou dat niet lukt, ligt dat waarschijnlijk niet aan die spullen. Ook wanneer je een buizenversterker over z'n nek jaagt en er een SM57 voor zet heb je nog niet meteen een instant goede sound.

Opnemen met zo'n digitaal apparaat biedt nogal wat voordelen dus als ik me toch ergens in zou moeten verdiepen zou ik het wel weten...

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 21/05/2014 10:59

Quote:
Dutchnoel
Eigenlijk niet. De laatste (rode) audio interfaces van Behringer hebben zelfs Midas voorversterkers, dus zelfs Behringer-haters hebben niets meer te mauwen. Bovendien is de nieuwprijs van het M-Audio alternatief meer dan 300,-. Voor dat bedrag heb je ook de Behringer FCA 610, een Shure SM57 en een paar kwaliteitskabels. tandpastagrijns

Er staat ook vaakm 'pro' op behringer, dus de behringer haters kunnen ook niet mauwen dat het voor amateurs is! huh?

Hartelijke groeten,
Zilt
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen