Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2
berichtRe: Audio interface
Gepost door: Zilty
Datum: 21/05/2014 11:01

Quote:
Liam

Zilty
Liam
Ik vond de software van line 6 eigenlijk best wel bagger. Ben een paar maanden geleden van m'n ux1 af en had toen een pocketpod gekocht.

Ik voel me meestal heel erg gelimiteerd als ik software X moet gebruiken en optie Y anders werkt software X niet meer.

Wat ik wel heb gevonden bij mijn vriendin thuis is een oude m-audio midi interface. Er zitten wel mic plugs in, helaas geen usb out. Misschien weet iemand hier wat ik ermee kan doen indien ik er uberhaupt iets mee kan doen?

Sorry voor de foto's op de kop. Telefoons ook...

heeft je pc firewire? Zo oud is die maudio niet. die zal nog wel werken
Momenteel pc niet binnen bereik. Maar ik denk het niet aangezien ik hem 5 maanden geleden heb gekocht...

Ik moet me denk ik maar gaan wagen aan een aankoop.

Natuurlijk moeten er wel eerst nog een hoop andere dingen gebeuren. Mijn kamer ga ik eerst maar is isoleren...

Een PCI firewire interface kost een paar tientjes. Isoleren kost een paar duizend euro. Ik zou er nog eens over nadenken ...

Hartelijke groeten,
Zilt
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Audio interface
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 21/05/2014 12:46

Quote:
Dutchnoel
De laatste (rode) audio interfaces van Behringer hebben zelfs Midas voorversterkers, dus zelfs Behringer-haters hebben niets meer te mauwen.

Klopt. Het klinkt erg goed.
Wel blijft de bouwkwaliteit/stevigheid natuurlijk minder dan bij een (veel duurdere) Midas. Wat bij voorzichtig thuisgebruik natuurlijk geen probleem hoeft te zijn.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 21/05/2014 14:12

Quote:
Zilty
Een PCI firewire interface kost een paar tientjes.
let wel op de chipset.
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: Audio interface
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 21/05/2014 19:07

Goeie tip onno anders doet hij het nog niet....

Gitaarsoftware van bijv line6 is prima (podfarm) maar je moet er natuurlijk mee om kunnen gaan

[www.mhmusic.nl]
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 21/05/2014 21:35

Dat dus. Ik neem 90% van mijn tracks op met podfarm, waar ik wel de additional libraries bij aangeschaft heb trouwens, maar dat is meer om te kunnen experimenteren. Bass neem ik ook altijd op met podfarm. Ik neem wel altijd zowel het cleane signaal als het podfarm signaal op, zodat ik later evt. nog kan tweaken of andere plugins gebruiken.

Alleen als ik een mooi clean met een randje wil hebben neem ik op met mijn VHT icm een mic, maar dat gaat dan wel weer naar de GX en Podfarm, ditto voor zang.

Ik kan me niet voorstellen dat je met deze setup geen fatsoenlijke opnames kunt maken.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 24/05/2014 00:18

Oke, ik heb er even over nagedacht. Ik ga toch maar gewoon voor wat vaak hier is genoemd. Een interface met recording software.

Ik zat zelf gewoon te denken aan Michiel zijn idee: Interface van 80-90 euro en recording software. Voor recording software had ik dan als eerste guitar rig in mijn gedachte. Even op youtube gekeken en goed geluisterd en ben best onder indruk van het geluid dat eruit komt. En natuurlijk kan ik het ook gebruiken om mee te spelen zonder op te nemen! :P
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: Audio interface
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 27/05/2014 16:50

Ik ken guitarrig en podfarm beide goed en moet zeggen dat ik tegenwoordig weer meer guitarrig gebruik maar beide zijn ze prima.

Geen idee wat voor recordingsoftware je gaat gebruiken maar in cubase zit al standaard een goeie guitarsoftware.... Geen idee of dat ook bij de goedkopere versies zit??
Maar kijk vooral ff goed wat er gratis bij de interface zit want dat verschilt nogal en je kan veel mee

[www.mhmusic.nl]
Datum: 27/05/2014 17:06

Quote:
"Michiel loves Variax"

Ik ken guitarrig en podfarm beide goed en moet zeggen dat ik tegenwoordig weer meer guitarrig gebruik maar beide zijn ze prima.

Geen idee wat voor recordingsoftware je gaat gebruiken maar in cubase zit al standaard een goeie guitarsoftware.... Geen idee of dat ook bij de goedkopere versies zit??
Maar kijk vooral ff goed wat er gratis bij de interface zit want dat verschilt nogal en je kan veel mee
Ik heb al guitarrig gratis verkregen, net als EZdrummer 2.

Ik zit nog wel te denken over die interface. Ik denk eerlijk gezegd dat die Behringer [www.thomann.de] In iedergeval voor voorlopig me wel even zoet kan houden... Wat opgenomen demo's gehoord in combinatie met guitar rig en moet zeggen dat ik het op z'n allerminst wel beter vind dan wat ik nu dus doe (met mijn telefoon als camera)
Gepost door: Da Vinci
Datum: 27/05/2014 18:41

Laat ook ff weten hoe het gaat. Heb dat ding ook nog ergens liggen maar het is mij niet gelukt om er geluid uit te krijgen laat staan op te nemen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 27/05/2014 20:27

Ik zou die line6 kopen. Ik heb ook ooit zo'n behringer ding gehad en heb nu een line6 ux2. 100x beter en makkelijk in gebruik.

Niks
Datum: 28/05/2014 06:02

Dat dus. Ik heb ook een Behringer ding gekocht, om mijn keyboards mee op te nemen. Werkt ook goed maar de Line6 spullen icm Cubase werkt toch wel het handigste, zeker met alle midi integratie in de 2.5 versie.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 01/06/2014 16:42

Ik wil eigenlijk ook wel starten om eens wat dingetjes op te nemen. Met die Behringer kom ik er om Eoa andere reden niet uit.

Kunnen de Line6 gebruikers wat nog wat vragen beantwoorden?

Ik stuur nu mijn computer en Pod XT Live allebei naar een mengpaneel en speel tegenwoordig uitsluitend over een koptelefoon. Wanneer ik mijn Behringer inplug merk ik dat al het geluid uitsluitend via de interface gaat.
Is dat met die Lin6 GX ook het geval?
Wil dat zeggen dat ik met zo'n GX dus zonder mengpaneel kan werken?

Klopt het dat je met die interface altijd met twee programma's werkt: Podfarm voor het creëren van de sound en een programma om op te nemen?
Kan ik ook de line input gebruiken zodat ik de geluiden van mijn Pod gewoon kan gebruiken en bijvoorbeeld ook de Wah kan gebruiken en van kanalen kan switchen?

Voor zover ik begreep is het opnameprogramma inbegrepen. Kan je daar ook de backing als apart spoor importeren en alleen je gitaarpartij opnemen terwijl je de backing afspeelt (zodat je ook bepaalde delen in een aparte take kan doen of er steeds apart een partij overheen kan zetten)?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2014 16:42 door Da Vinci.
Datum: 01/06/2014 19:12

Quote:
"Da Vinci"

Ik wil eigenlijk ook wel starten om eens wat dingetjes op te nemen. Met die Behringer kom ik er om Eoa andere reden niet uit.

Kunnen de Line6 gebruikers wat nog wat vragen beantwoorden?

Ik stuur nu mijn computer en Pod XT Live allebei naar een mengpaneel en speel tegenwoordig uitsluitend over een koptelefoon. Wanneer ik mijn Behringer inplug merk ik dat al het geluid uitsluitend via de interface gaat.
Is dat met die Lin6 GX ook het geval?
Wil dat zeggen dat ik met zo'n GX dus zonder mengpaneel kan werken?

Klopt het dat je met die interface altijd met twee programma's werkt: Podfarm voor het creëren van de sound en een programma om op te nemen?
Kan ik ook de line input gebruiken zodat ik de geluiden van mijn Pod gewoon kan gebruiken en bijvoorbeeld ook de Wah kan gebruiken en van kanalen kan switchen?

Voor zover ik begreep is het opnameprogramma inbegrepen. Kan je daar ook de backing als apart spoor importeren en alleen je gitaarpartij opnemen terwijl je de backing afspeelt (zodat je ook bepaalde delen in een aparte take kan doen of er steeds apart een partij overheen kan zetten)?

Er van uitgaande dat de GX hetzelfde werkt als de UX2 (waarschijnlijk wel) neemt de GX de functies van geluidskaart over en kun je zeker zonder mengpaneel werken, geen probleem. Ik plug mijn gitaar in de UX2 en die gaat de pc in en een hifi versterker in, werkt perfect en zonder merkbare latency. Ik kan de koptelefoon zowel in de hifi als rechtstreeks in de UX doen. In beide gevallen hoor ik zowel BT als gitaarsignaal.

Je kan je pod gewoon rechtstreeks op de UX aansluiten ja. Je hebt zover ik weet inderdaad wel de meegeleverde podfarm nodig, ik bypass gewoon alle effecten en modeling daarin.

Je kan een backing importeren in de meegeleverde daw maar allen in wav formaat geloof ik. Je kunt dan natuurlijk ook meerdere gitaartracks daarbij opnemen. Ik heb eigenlijk direct reaper gedownload.

Niks
Datum: 01/06/2014 20:18

Thx voor je antwoord blij

Quote:
"Roberto sin-o"

Je kan je pod gewoon rechtstreeks op de UX aansluiten ja. Je hebt zover ik weet inderdaad wel de meegeleverde podfarm nodig, ik bypass gewoon alle effecten en modeling daarin.

Verbind je dan de uitgang van de Pod in de gitaaringang van de UX en daar bypass je alles?

Datum: 01/06/2014 20:45

Yep, gewoon pod uit naar ux in. Ik bypass alles in podfarm, is op je pc scherm gewoon alles uitklikken als er al wat aan staat. Je kunt wel leuke dingen doen hoor met podfarm, is wel een experimentje waard.

Niks
Datum: 05/06/2014 01:46

Wat Robert zegt. Je hoeft overigens niet per se de geluiden uit pod farm te gebruiken, het werkt ook prima met bijv. de fx in cubase of andere gitaar software. Je hebt met PodFarm wel het voordeel van zero latency, dat is met andere software vaak wel een beetje een probleem.

En andere mogelijkheid is om zowel het bewerkte signaal uit Pod Farm als het directe gitaarsignaal op te nemen en dan naderhand nog te mixen en bewerken. Mogelijkheden zijn legio.

Als je met Asio4All zou werken kun je in je opname software (ik gebruik Cubase) ook eventueel nog meerdere verschillende geluidkaarten en bronnen tegelijkertijd opnemen. en je kunt ook het uitgangssignaal weer op meerdere manieren routeren.

Datum: 05/06/2014 08:46

Thx, maar ik zal eerst eens gaan kijken of ik een simpel pingeltje over een backingtrack krijg haha knipoog

Wat ik wel wat vreemd vind klinken is dat het signaal van de interface door één programma bewerkt moet worden (Podfarm bijvoorbeeld) en dan door een ander programma wordt opgenomen. Maar ik zal eens zo'n ding kopen en kijken of ik er uit ga komen blij

Datum: 05/06/2014 21:03

Quote:
"Da Vinci"

Thx, maar ik zal eerst eens gaan kijken of ik een simpel pingeltje over een backingtrack krijg haha knipoog

Wat ik wel wat vreemd vind klinken is dat het signaal van de interface door één programma bewerkt moet worden (Podfarm bijvoorbeeld) en dan door een ander programma wordt opgenomen. Maar ik zal eens zo'n ding kopen en kijken of ik er uit ga komen blij
Ik denk dat dat hetzelfde principe is als dat je niet met je versterker opneemt. Zou wel heel lomp zijn als je vastzat aan recording software die je niet nice vindt.

Als je een pod UX1 koopt zit er gelijk een recording software bij. Alleen ik denk dat ik toch voor een M-audio M-track ga.
Datum: 06/06/2014 17:15

Je kunt evt. wel met dezelfde software opnemen en bewerken, Pod Farm is er ook in VST plugin formaat voor je DAW software. Het nadeel daarvan is dat er wel wat latency is omdat het signaal dan fysiek anders gerouteerd wordt. Het grootste voordeel van de Line6 interface vind ik de zero latency monitoring - eigenlijk is de interface ook een multi fx boxje, en de signaal processing (als pod farm stand alone grbruikt) vindt dan plaat in de interface zelf (daar zit een DSP chip in die via USB door de software aangestuurd wordt).

WIl je het cleane signaal ook opnemen en later bewerken? De GX (en alle duurdere modellen) sturen 2 stereo signalen door naar je opname software: het cleane signaal en het vervormde signaal.

Ik heb voor zo'n $100 aan additional software packs erbij gekocht en de mogelijkheden zijn amazing.

Ik ervaar geen beperkingen anders dan mijn gitaartechniek.

Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen