Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
M-audio.png 188.8 KB open | download Anonieme bezoeker 30/06/2014 Bericht lezen
berichtruis problemen met interface
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 26/06/2014 11:30

Ik heb dus net mijn M-audio M-track binnen. Ik heb erg veel last van ruis en krijg niet echt een goed geluid eruit in combinatie met guitar rig. Ik heb hem gewoon in mijn computer geprikt, drivers geinstalleerd en gebruik de koptelefoon uitgang van de interface zelf omdat ik de output niet uit mijn computer kon krijgen.

Weet iemand wat er fout kan zijn?
berichtRe: ruis problemen met interface
Gepost door: Zilty
Datum: 26/06/2014 12:36

Ik denk dat je nog niet helemaal snpat hoe dat ding werkt. Je gebruikt de koptelefoon output? Waar gaat die heen? koptelefoon?

Wat bedoel je met 'omdat ik de output niet uit mijn computer kon krijgen'? Daar dient de interface net voor. Waarschijnlijk staat er een input met pre-amp vol open. Dan ruisen ze. Als het goed is is er ook een M-audio bedeiningspaneel. Mute daar alle inputs. Ruis weg?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 26/06/2014 13:35

Iets met RTFM?
Datum: 26/06/2014 22:36

De problemen met ruis zijn door plaatsing van een noise-gate verholpen. Wat ik wel overhoud is een hele neppe soort noise. Dat had ik ook met podfarm. Het klinkt niet als een echte versterker ruis.

Ik krijg het signaal ook niet in mijn opnames ookal heb ik M-track als microfoon aangezet...
Datum: 27/06/2014 00:36

Quote:
Nico

Iets met RTFM?
Datum: 27/06/2014 00:53

Niks nuttigs in de handleiding te vinden, Nico.
Datum: 27/06/2014 01:38

Misschien helpt dit bij het oplossen van het probleem: Het windows geluidmenu zegt zelf ook niet dat de M-track iets van geluid naar de computer stuurt.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 27/06/2014 08:55

...en wat zeiden ze op het m-audio forum?

[community.m-audio.com]

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 27/06/2014 16:55

Heb je de driver en het M-audio besturingsprogramma al geinstalleerd? Waaorm moet je dan bij de windows geluidsmenu kijken? Een noise gate is een noodoplossing, die ruis hoort er niet te zijn.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/06/2014 10:11

Quote:
Zilty

Heb je de driver en het M-audio besturingsprogramma al geinstalleerd? Waaorm moet je dan bij de windows geluidsmenu kijken? Een noise gate is een noodoplossing, die ruis hoort er niet te zijn.
Ik heb de drivers compatible met windows 8 geinstalleerd. Ik weet alleen niet wat je met M-audio besturingsprogramma bedoelt. verward
Waar zou ik het vandaan moeten halen. Googlen lost niks op. Ik kan alleen de samplerate en latency veranderen.
Datum: 28/06/2014 11:28

[www.m-audio.com]

sample\rate en latency veranderen van de mtrack kan alleen als de ma track werkt. En dan moeten dus ook de in en outputs werken. Post es wat screen shots van het audio menu

Hartelijke groeten,
Zilt
hobby #2 berichtRe: ruis problemen met interface
Gepost door: Robbert
Datum: 28/06/2014 11:48

Kan het misschien aan je geluidskaart liggen? Ik heb ook een kastje staan (guitarpro geloof ik) waarmee ik flinke ruis heb op zowel mijn laptop als desktop... Bij de laptop is het erger

Misschien praat ik ook wel gewoon onzin

Flipperstraf
Datum: 28/06/2014 14:32

Voor zover ik weet kon ik de latency veranderen. Wat er dan gebeurde was dat de tussentijd ontstond in tijdens het spelen en het werkelijk horen van het gespeelde geluid.

Ik zal wel even screenshot maken als ik weer bij mijn computer ben.
Datum: 28/06/2014 14:52

Klopt Liam, dat is latency (vetraging tussen input en output). Als je die kan horen werkt je kaart ook blij. Zoek dat menu en post een screenshot, het kan ook nog zijn dat je nog steeds je interne geluidskaart gebruikt blij.

Hartelijke groeten,
Zilt
berichtRe: ruis problemen met interfacebijlage
Datum: 30/06/2014 23:16

De ruis problemen en de recording problemen na veel lukraak proberen zijn helaas hetzelfde gebleven. Als ik nou is kon opnemen kon ik laten horen wat de ruis precies was grinnikend

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2014 23:17 door Liam.

Datum: 01/07/2014 08:39

ok dat schiet niet op. Met welk programma neem je op? en hoe route je je output (de vraag over de koptelefoon heb je nog niet beantwoord).

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 01/07/2014 09:21

Ik heb de M-track via USB op mijn laptop aangesloten. Ik heb in de guitar line input mijn gitaar gestoken. Op de koptelefoon aansluiting staat mijn koptelefoon. Hier krijg ik ook het geluid vandaan zoals het uit guitar rig komt. De standaard ''microfoon'' in mijn windows staat op de M-track. Net zoals in audacity (het programma dat ik gebruik) staat de microphone op M-track. Ik kan wel het geluid van de computer door de koptelefoon horen. Dus ik kan wel gewoon muziek luisteren bijvoorbeeld via de M-track.
Datum: 01/07/2014 09:24

ok, dan werkt ie. Ruist ie ook als je je gitaar niet inplugt en het volume op ALLE inputs dichtdraait?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 01/07/2014 09:33

Nee, dan niet. Dan ligt het dus zeker aan mijn gitaar?

Maar ik heb eindelijk het voor elkaar gekregen om op te nemen. Tot mijn verbazing zag ik dat er een input was in audacity. Spijtig is dat hij nu dus wel opneemt, maar alleen het directe signaal. Niet zoals het uit guitar rig komt. Het kwam omdat ik hem op een USB 3.0 had aangesloten terwijl die niet is ondersteunt door de M-track. Maar nu dus op USB 2.0 en weet iemand wat ik met dat directe signaal moet doen?
Datum: 01/07/2014 15:55

ja, gitaar of guitar rig. Hij neemt alleen DI op omdat GR blijkbaar niet op de juiste plek staat. Lees je in over plug ins en hoe je een audio signaal moet routen.

Succes!

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 04/07/2014 13:25

Ik snap denk ik al wat het probleem is. Er is helemaal geen guitar rig .dll file in mijn mapje met VST's.
Datum: 04/07/2014 13:48

Heb de guitar rig dll gekopieerd naar de program files vst plugins. Nu valt me op dat ik bij input en output nu i.p.v ''2 M-audio M-track'' er nu ''3 M-audio M-track'' staat. Maar ik krijg nog steeds alleen direct signaal.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/07/2014 14:20

Wat een gekut altijd met die dingen h... bezorgd

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Angelo
Datum: 04/07/2014 14:28

Audacity zuigt, gebruik een betere DAW.
Audacity werkt niet met realtime effecten (iig niet in de tijd dat ik het testte)
Je kunt wel later guitar rig als plugin/effect toevoegen over je droge signaal, of met rare routings gaan werken warbij je guitar rig stand alone naar de iinput van audacity ofzo route.

cubase owned, of als het gratis/niet illegaal moet download je gewoon reaper. is gratis en geen moelijk gedoe om realtime vst's te gebruiken

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2014 14:29 door Angelo.
Datum: 04/07/2014 15:30

Hij doet het hoor!
Datum: 04/07/2014 15:36

Nou, felicitades; wel een beetje middengolfgeluid.
Of had je je noise-gate nog aanstaan? knipoog
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/07/2014 16:00

Quote:
Angelo

of als het gratis/niet illegaal moet download je gewoon reaper. is gratis en geen moelijk gedoe om realtime vst's te gebruiken

Ik had volgens mij trouwens laatst reaper downloaden en had toch eoa regestratiecode nodig als ik me niet vergis...

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 04/07/2014 16:03

Quote:
Foob

DJENT!!!!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 04/07/2014 16:16

Quote:
"Da Vinci"

Angelo
of als het gratis/niet illegaal moet download je gewoon reaper. is gratis en geen moelijk gedoe om realtime vst's te gebruiken

Ik had volgens mij trouwens laatst reaper downloaden en had toch eoa regestratiecode nodig als ik me niet vergis...
Nee, je moet op een ander tabblad drukken en dan klikken op ''still evaluating''
Datum: 04/07/2014 16:17

Quote:
Foob

Ik ben niet echt een persoon die makkelijk een goeie toon krijgt. Misschien een equalizer erbij halen?
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen