Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2
berichtRe: ruis problemen met interface
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/07/2014 16:29

Kan je niet wat presets downloaden voor Guitarrig? Voor de Pod werkte dat altijd wel en dat kan in het begin best leerzaam zijn door te kijken naar de instellingen van de sounds die je bevallen.

En verder zit toon natuurlijk in de vingers blabla blij

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/07/2014 17:22

Quote:
"Da Vinci"

Kan je niet wat presets downloaden voor Guitarrig? Voor de Pod werkte dat altijd wel en dat kan in het begin best leerzaam zijn door te kijken naar de instellingen van de sounds die je bevallen.

En verder zit toon natuurlijk in de vingers blabla blij

Ik heb de mids een beetje weggedraaid. Is het zo beter?
Datum: 04/07/2014 18:59

Quote:
Liam

Foob
Nou, felicitades; wel een beetje middengolfgeluid.
Of had je je noise-gate nog aanstaan? knipoog
Ik ben niet echt een persoon die makkelijk een goeie toon krijgt. Misschien een equalizer erbij halen?

Nou, misschien alle rotzooi er tussen uit halen lijkt me beter
Datum: 04/07/2014 19:45

Quote:
Foob

Liam
Foob
Ik ben niet echt een persoon die makkelijk een goeie toon krijgt. Misschien een equalizer erbij halen?

Nou, het is enkel een JCM 800 met matched cab, reverb en een drive pedaaltje. Er is niet veel rotzooi om weg te halen lijkt me.
Gepost door: Angelo
Datum: 04/07/2014 20:37

Ik vond het soieso best moeilijke om een goed geluid uit guitarrig te krijgen terwijl op youtube toch best indrukwekkende resultaten te vinden zijn

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 04/07/2014 21:30

Ik heb daar ook altijd last van. Ik heb n retedure Fractal waar de hele wereld echt fantastische sounds uit haalt, goede gitaren met goede elementen... maar ik krijg er nooit iets echts moois uit. Ik had eigenlijk n Pod moeten kopen, die zijn niet zo gevoelig voor de input, alle gitaren klinken hetzelfde op één en dezelfde patch.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 04/07/2014 21:50

Ik vond zelf die tweede toon wel goed gelukt eigenlijk. Maar ja, op youtube heb je best veel van die wizards die uit guitar rig allemaal van die creatieve dingen maken. Zoals al die special FX presets. Ik vind het heel leuk dat je al die dingen kan, maar zelf zulke dingen maken is vrijwel onmogelijk voor gemiddeld gebruiker.
Gepost door: Zilty
Datum: 05/07/2014 14:26

Quote:
Liam

Foob
Liam
Foob

Nou, het is enkel een JCM 800 met matched cab, reverb en een drive pedaaltje. Er is niet veel rotzooi om weg te halen lijkt me.

Haal de drive weg ... wordt het beter van.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 06/07/2014 11:57

[picosong.com]

Gelijk maar eventjes geprobeerd iets op te nemen. Wat vinden jullie ervan?
Datum: 06/07/2014 12:22

Het gaat er niet om wat wij van het geluid vinden; het is de vraag of dit het geluid is wat jij graag wilde hebben. Maar, om toch je vraag maar te beantwoorden, ik vind het erg gecompressed en anoniem.
Gepost door: Zilty
Datum: 06/07/2014 12:39

+1. Zo;n ding afstellen duurt vaak een hele tijd. Neem die ook blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 06/07/2014 13:10

Quote:
Foob

Het gaat er niet om wat wij van het geluid vinden; het is de vraag of dit het geluid is wat jij graag wilde hebben. Maar, om toch je vraag maar te beantwoorden, ik vind het erg gecompressed en anoniem.
Vreemd... Ik heb namelijk helemaal geen compressor gebruikt. Wat bedoel je met anoniem?
EDIT: Laat maar, er zit waarschijnlijk wel compressor in. Ik heb 3 patches gebruikt voor deze opname. Dus wie weet zit er bij eentje wel compressor. :P Maar alsnog, waar hoor jij de compressor? in de achtergrond of in de lead gitaar?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2014 13:13 door Liam.
Datum: 06/07/2014 21:57

Quote:
Liam

[Wat bedoel je met anoniem?
EDIT: Laat maar, er zit waarschijnlijk wel compressor in. Ik heb 3 patches gebruikt voor deze opname. Dus wie weet zit er bij eentje wel compressor. :P Maar alsnog, waar hoor jij de compressor? in de achtergrond of in de lead gitaar?

Met anoniem heb ik willen zeggen dat dit geluid niet door een gitaar maar door een versterker/effecten is gemaakt; het maakt niet uit welke gitaar je ervoor gebruikt, het klinkt hetzelfde.
Verder zeg ik niet dat je een compressor hebt gebruikt maar dat het geluid compressed klinkt, da's wat anders. En ik heb het alleen maar over jou gitaargeluid.

edit: als jij zegt dat ' er waarschijnlijk een compressor in zit' wordt het tijd dat je eens een helemaal clean geluid gaat proberen, en van daaruit verder gaat experimenteren met effecten. Je weet kennelijk niet eens hoe je geluid nu is opgebouwd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2014 22:00 door Foob.
Datum: 07/07/2014 10:52

Nee, ik had gewoon wat patches gekozen die goed klonken voor mijn oren. Had niet echt een idee wat het precies was nee.
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen