Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtProfessionele backings voor live muziek
Gepost door: Da Vinci
Datum: 22/08/2014 11:51

Heren,

Ik ben gevraagd om samen met een zangeres/gitariste even want nummers vol te knallen tijdens een evenement. Gezien de snelheid waar eea mee afwisselt is het niet mogelijk een volledige band neer te zetten, dus het wordt twee multi-effects en een paar mic's inprikken en gaan.

Ik ben daarvoor op zoek naar een paar goede backings van "populaire rock nummers". Kan van alles zijn van Highway to Hell, Run to the Hills, Sweet child of mine Tie your mother down of wat moderner als Weak, Nobody's wife, Time is running out etc. Als het maar bekend en voor top40 begrippen wat stevig is.

Iemand enig idee waar ik aan goede backings kan komen zonder gitaar en zang, of waar deze mbv. software uit te halen zijn?

Ik vind [www.guitarbackingtrack.com] wel leuk voor thuisgebruik maar om daar nou een optreden mee te geven.
Op www.karaoke-versie.nl vind ik de backings wel goed maar daar zit dan weer gitaar in....

Iemand nog tips, of toevallig zelf iets liggen? (Kan me van Clemens bijvoorbeeld nog een behoorlijk profi backing herinneren van I wish it would rain down on me, zoiets zou te gek zijn).

Hier had uw advertentie kunnen staan.
berichtRe: Professionele backings voor live muziek
Gepost door: the Rock
Datum: 22/08/2014 11:57

Die van www.karaoke-versie.nl gebruiken en "playbacken" met je gitaar?
Kan je je lekker concentreren op je zang huilend
Datum: 22/08/2014 12:11

Voor de zang wordt iemand anders ingevlogen dus dan kan ik net zo goed helemaal thuisblijven knipoog

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 22/08/2014 12:13

Probleem opgelost, denk ik dan schijnheilig
#ESNS17 berichtRe: Professionele backings voor live muziek
Gepost door: Clemens
Datum: 22/08/2014 12:42

De kwaliteit wisselt nogal, maar je kunt ook aangepast backingtracks maken op karaoke-versie:

[www.karaoke-versie.nl]

Dan kan je zelf gitaren naar hartelust aan en uit zetten! Als het echt goed moet maak ik meestal m'n backingtracks zelf (zo ook die van I wish it would rain down) maar als het snel moet of ik heb geen zin dan haal ik ze meestal daar vandaan!

[www.clemenswenners.nl]
Datum: 22/08/2014 13:16

Quote:
Clemens

[www.karaoke-versie.nl]

Dan kan je zelf gitaren naar hartelust aan en uit zetten!

Dat klinkt relax. Moet je het dan in aparte software uploaden? Ik ken wel iemand met GarageBand bijvoorbeeld.

Gepost door: Zilty
Datum: 22/08/2014 13:22

je kan toch gewoon met de backing track gitaar meespelen? Klinkt de gitaar ook nog eens lekker dik. Tis een beetje vlees noch vis he da vinci: het moet snel dus backing track, maar dan wel allerlei eisen aan die backing track stellen. Niet aanstellen maar speuluh. Speuluh, heaumeaus! (ik gok even dat dat de sfeer gaat zijn... knipoog )

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 22/08/2014 13:42

Quote:
Zilty

je kan toch gewoon met de backing track gitaar meespelen? Klinkt de gitaar ook nog eens lekker dik. Tis een beetje vlees noch vis he da vinci: het moet snel dus backing track, maar dan wel allerlei eisen aan die backing track stellen.

Eerder wensen. En meespelen met een backing vind ik eigenlijk wel redelijk gay. Of dat een probleem is voor het publiek weet ik niet, want die hebben waarschijnlijk allemaal een heel strak broekje aan.
En heb net ff kort gekeken naar de optie van Clemens en volgens mij ben ik daar heel goed mee gelopen. Thx Clemens!

Quote:
Zilty

Niet aanstellen maar speuluh. Speuluh, heaumeaus! (ik gok even dat dat de sfeer gaat zijn... knipoog )

Nee het wordt heel beschaafd hoor. Een beetje burgerlijk zelfs. En met hele strakke pakjes zoals gezegd.

Gepost door: ron smit
Datum: 22/08/2014 18:12

Je kunt toch doen alsof je speelt?
Gepost door: Marcel
Datum: 05/09/2014 16:42

YouTube. Daar vind je alles. Als je backing track wil. Maar als je wil zingen moet je zoeken op instrumental

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen