Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtLine 6 guitarport
Gepost door: Br@m
Datum: 04/03/2015 20:21

Ik heb geloof ik even jullie hulp nodig...

Een vriend van me heeft me zijn Line 6 guitarport cadeau gedaan. Er zit geen software o.i.d. bij en ik heb eigenlijk totaal geen ervaring met dit spul.

Kan ik er wat mee zonder drivers en software? En klopt het dat hij alleen werkt met de meegeleverde sleutel/serial of kan ik hem ook gebruiken zonder?

Alvast bedankt voor de hulp!

On the internet you can be anything you want.

It's strange that so many people choose to be stupid.
berichtRe: Line 6 guitarport
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 05/03/2015 00:04

Hoi,

Ik heb er ook één, altyhans zijn groter broer de UX2. Zie eigenlijk al mijn posts hier op gitaar.net. De guitarport werkt alleen met line6 software, welke gratis is te downloaden op de site (Gearbox of PodFarm). Je maakt een account aan en je registreert al je hardware. Ik heb zelf ook nog Rifftracker er bij. Hiermee kan je nummers opnemen e.d. Rifftracker is niet meer via Line6 te verkrijgen, je moet dan naar www.sonomawireworks.com. Heel mooi spul. Recording for dummies! knipoog

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2015 00:04 door ==X@LeX==.
Datum: 05/03/2015 10:15

Thnx voor je reactie en uitleg, ik ga ermee aan de slag!

Ik vind jouw opnames altijd erg goed klinken, zelf nam ik altijd op met GuitarRig maar dat klinkt zo vreselijk digitaal, ben erg benieuwd hoe het met de GuitarPort klinkt!

Gepost door: ron smit
Datum: 06/03/2015 00:06

Kun je dan ook achteraf van geluid wisselen?
Is er vertraging?
Datum: 07/03/2015 10:15

Ben er al even mee aan de slag gegaan. Achteraf van geluid wisselen heb ik nog niet geprobeerd, ik neem meestal het geluid op dat ik ook wil gebruiken grinnikend Nee gelul, gewoon nog niet geprobeerd.