Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtLine 6 guitarport
Gepost door: Br@m
Datum: 04/03/2015 20:21

Ik heb geloof ik even jullie hulp nodig...

Een vriend van me heeft me zijn Line 6 guitarport cadeau gedaan. Er zit geen software o.i.d. bij en ik heb eigenlijk totaal geen ervaring met dit spul.

Kan ik er wat mee zonder drivers en software? En klopt het dat hij alleen werkt met de meegeleverde sleutel/serial of kan ik hem ook gebruiken zonder?

Alvast bedankt voor de hulp!

On the internet you can be anything you want.

It's strange that so many people choose to be stupid.
berichtRe: Line 6 guitarport
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 05/03/2015 00:04

Hoi,

Ik heb er ook één, altyhans zijn groter broer de UX2. Zie eigenlijk al mijn posts hier op gitaar.net. De guitarport werkt alleen met line6 software, welke gratis is te downloaden op de site (Gearbox of PodFarm). Je maakt een account aan en je registreert al je hardware. Ik heb zelf ook nog Rifftracker er bij. Hiermee kan je nummers opnemen e.d. Rifftracker is niet meer via Line6 te verkrijgen, je moet dan naar www.sonomawireworks.com. Heel mooi spul. Recording for dummies! knipoog

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2015 00:04 door ==X@LeX==.
Datum: 05/03/2015 10:15

Thnx voor je reactie en uitleg, ik ga ermee aan de slag!

Ik vind jouw opnames altijd erg goed klinken, zelf nam ik altijd op met GuitarRig maar dat klinkt zo vreselijk digitaal, ben erg benieuwd hoe het met de GuitarPort klinkt!

Gepost door: ron smit
Datum: 06/03/2015 00:06

Kun je dan ook achteraf van geluid wisselen?
Is er vertraging?
Datum: 07/03/2015 10:15

Ben er al even mee aan de slag gegaan. Achteraf van geluid wisselen heb ik nog niet geprobeerd, ik neem meestal het geluid op dat ik ook wil gebruiken grinnikend Nee gelul, gewoon nog niet geprobeerd.

Van vertraging heb ik nog niets gemerkt, dat verloopt allemaal wel soepel. Ik heb wat meegespeeld met Gearbox en het geluid viel me eerlijk gezegd nog wel tegen, tonen worden vrij vlot weggefilterd (ook als ik de noisegate terugdraai) en het klinkt allemaal nog erg kunstmatig. Mogelijk ligt dit aan de software of wellicht aan de patches die ik heb gebruikt. Ik hou zelf van behoorlijk bombastisch sologeluid dus ik moet eerst gaan customizen voordat ik een definitief oordeel vel.

Maar goed, het is wel een vrij eenvoudige interface en denk dat ik er zeker wel plezier aan ga beleven.

edit: ticvoud

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2015 10:17 door Br@m.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 08/03/2015 21:32

Opmerkelijk. Ik vind de sounds van Gearbox beter dan de nieuwere PodFarm. Vergeet overigens niet je drivers ( onder instellingen) in te stellen op de beste geluidskwaliteit. In theorie krijg je dan meer lag. Ik heb geen snelle pc en ik heb daar absoluut geen last van.

Bovendien, je vind mijn sounds toch ook niet kill? Ik gebruik namelijk alleen maar Gearbox.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2015 21:33 door ==X@LeX==.
Datum: 09/03/2015 08:00

Hey ==X@LeX== bedankt voor je reactie! Ik heb wel een redelijk vlotte pc dus daar zal het idd niet aan liggen. Jouw sounds vind ik echt enorm tof klinken (heb ff e.e.a. terug geluisterd). Denk dat het aan de instellingen ligt, ga er nog mee aan de slag!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen