Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtProbleem met nieuwe Tascam audio interface
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 01/08/2015 19:55

Heb een Tascam US 16x8 audio interface gekocht om opnames te maken van mijn band maar ik krijg dat kreng niet aan de praat met mijn pc.

Ik heb hem aangesloten met de bijgeleverde usb kabel en de drivers gedownload, de pc herkent hem gewoon als de geluidskaart en audio van de pc wordt keurig weergegeven via de monitors en koptelefoon via de Tascam.

Tot zover, prima. Het probleem is dat het een one way street is en dus de audio die de interface ingaat op de een of andere manier niet bij Reaper komt. Ook als ik een koptelefoon rechtstreeks in de pc stop hoor ik niks.
Als ik naar de audio instellingen van de pc ga zie ik door een soort vu meter dat er wel geluid binnenkomt.

In reaper staat de tascam gewoon als geluidskaart aangegeven, reaper staat ingesteld om asio te gebruiken (wordt aangeraden) maar opnemen lukt niet...

Zie ik iets (simpels) over het hoofd? Help!

Oh ja, voor de volledigheid, windows 8.

Niks
berichtRe: Probleem met nieuwe Tascam audio interface
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/08/2015 03:06

Ik weet totaal niet hoeveel je van opnames afweet, daarom ga ik mijn kleine beetje wijsheid delen.

Staat de reaper track ''gearmd'' voor recording?
Volume van je koptelefoon opengezet? Als je direct input record hoor je bijna niks als je hem door je koptelefoon beluistert zonder processing (dat is bij mij tenminste zo.)

En als je direct input opneemt, hoor ik nooit mezelf terug tijdens het opnemen, heb maar geaccepteerd dat ik een microfoon moet gaan kopen daarvoor.
Datum: 02/08/2015 11:21

heb jaren probleemloos opgenomen met een line6 ux2 met dezelfde daw maar met de tascam wil het vooralsnog niet lukken.

ik hoorde mezelf trouwens gewoon terug tijdens het opnemen hoor, dat moet gewoon kunnen.

opnamespoor is gewoon armed voor recording, alle inputs (16) en alle outputs (8) worden herkend door reaper en zijn ingeschakeld maar er komt geen audio in het programma..

Niks
Datum: 02/08/2015 13:57

Het is opgelost.

Ik probeer even uit te leggen wat ik fout deed.
Elke track die je wil opnemen moet in Reaper ingesteld worden op een bepaald kanaal van de tascam.
Dus mijn gitaar signaal gaat via kanaal 9 en 10 op de inteface (deze kanalen kunnen worden ingesteld op instrument level) naar reaper. Als ik dan twee opname sporen aanmaak in reaper moet ik per spoor instellen welk kanaal dat spoor opneemt.
Ik had dat in eerste instantie niet gezien maar met hulp van een "expert" ben ik er uit gekomen.
Voor de meeste hier is dit waarschijnlijk gesneden koek maar ik plaats de oplossing toch maar even.
Is toch een stap omhoog van een UX2 naar een 16 in 8 uit interface blij

Niks

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen