Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Mededelingen
mededelingSoftware upgrades
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 05/06/2008 17:38

Om nog eens wat extra risico te genereren voor mijn labratten knipoog ben ik bezig met het upgraden van de Phorum code naar de laatste development versie. Er is weer veel veranderd onder de motorkap en we kunnen wel wat testers gebruiken.

Ik zal deze discussie gebruiken om jullie op de hoogte te houden van de voortgang. Als jullie errors tegenkomen door deze upgrade, dan kun je die in deze discussie posten.

Merkbare wijzigingen aan de gebruikerskant zover:
  • Nieuwe bbcode parser met support voor een nieuwe [list] tag. De nieuwe parser is een stuk sneller dan de oude en controleert of de bbcode tags wel goed geopend en gesloten worden. Eerder kreeg je met het quoten van berichten nog wel eens problemen doordat er niet open- als sluittags in het bericht stonden, maar de nieuwe parser probeert dit te herstellen;
  • Nieuwe buttons in de editor toolbar;
  • Veel wijzigingen in de e-mailcode om problemen met spamfilters te voorkomen;
  • De RSS feeds werkten niet (dit was denk ik al een tijdje zo). Het probleem is gevonden en de functionaliteit is hersteld;
  • Op de homepage zijn nu de laatste berichten van de collega's van guitarfacts.nl te zien.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
mededelingRe: Software upgrades
Datum: 05/06/2008 20:47

Het een en ander is nu stuk. Dat is een "expected result" knipoog Ik ga nu de foutmeldingen die je waarschijnlijk ziet verschijnen wegwerken. Excuses voor de zwijnenstal.

--
Maurice Makaay
Datum: 05/06/2008 21:11

Update: de problemen die ik heb gezien zijn verholpen. Zie je nog ergens problemen, laat het me dan weten. Gitaar.net is wederom het allerglimmendste Phorum forum ter wereld! schijnheilig

--
Maurice Makaay
Gig 'Arrested on the Seventh' mededelingRe: Software upgrades
Gepost door: Kevin
Datum: 05/06/2008 22:42

Datum: 07/06/2008 01:31

De RSS feeds waren al een tijdje stuk. Het probleem in de code is gevonden en de feeds zijn weer up-and-running.

--
Maurice Makaay
Datum: 07/06/2008 03:47

Op de voorpagina is er aan de linkerkant een blokje bijgekomen waarin de laatste nieuwe berichten van mijn collega's van guitarfacts.nl website te zien zijn.

--
Maurice Makaay

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen