Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2
berichtRe: Zelfbouw Fuzz Face pedaal
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 24/10/2004 12:18

Uiteraard klinkt het fuzzerig, maar doordat ik nog een beetje met wat extra condensators en zo heb zitten spelen, heb ik het hele scherpe lelijke randje er goed afgekregen. Als je de fuzz en je gitaar vol open hebt, dan heb je een extreme fuzz. Vervolgens is het geluid heel goed te tunen door je volumepot op de gitaar wat dicht te draaien. Daar kun je hele goede geluiden mee maken. Aan de onderkant zit dat wat gitaristen "geluid met een randje" noemen. Ik vind hem zelf erg bruikbaar geworden, dus het is vast niet dat geworden wat jij met scherp fuzzerig beschrijft knipoog

Ik hoop deze week mijn microfoon weer terug te krijgen. Dan zal ik snel eens wat opnemen, zodat je het kunt horen.
Gepost door: Robrecht
Datum: 25/10/2004 20:49

geen stiekeme tubescreamer (of is zoiets te complex)
Datum: 25/10/2004 21:28

Een tubescreamer is qua schema ook nog wel te doen (ik kan het in ieder geval een heel eind volgen en als alle stukjes maar op de goede plek zitten, dan ben je al een heel eind knipoog). Maar ik heb gelukkig al een goede (modded) TS9 voor mijn versterker staan. Daarvoor hoef ik mezelf dus niet de oren van de kop te solderen. Maar er zijn nog genoeg leuke andere projecten te gaan. Ik zal de volgende keer dat ik een pedaal maak ook nog wat meer foto's en beschrijvingen met tips maken voor de ge´nteresseerde mede-gitaristen!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 24/02/2005 21:15

zo he... ik ben dan wel technisch... maar zo... wauw mooie prestatie!
Gepost door: burp.....
Datum: 24/02/2005 22:28

Eerst horen, dan geloven knipoog
als ie zo klinkt als ie er uitziet..... petje af
Datum: 28/02/2005 10:55

Ik heb van mijn fuzzfeest geen opnamen, maar ik heb hierna nog een ander projectje uitgevoerd. Detail hierover zie je op:

[www.gitaar.net]

Als je de fuzz al mooi vond, dan moet je deze zeker even kijken blij
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 28/02/2005 14:01

Maurice, petje af hoor. Ik vind het echt geweldig dat je zo iets voor elkaar krijgt, en dan ook echt afmaakt. En dat het dan nog werkt ook. Lijkt me leuk om eens te proberen, misschien iets voor de vakantie.

Vraagje: ben je ooit al eens iets tegengekomen dat zou kunnen werken als MIDI-interface ? Het liefst schakel ik al mijn effecten met MIDI, maar ik ben nog nooit een schakeling tegengekomen waarmee dat zou kunnen.
Datum: 28/02/2005 15:13

Hier zijn waarschijnlijk al wel complete MIDI-IC's voor te krijgen met de nodige functionaliteit. Maar ik heb me daar nooit zo in verdiept. Misschien dat er andere zijn die hier ervaring mee hebben?
Gepost door: Marcel Wiegers
Datum: 28/02/2005 16:10

[www.ucapps.de] is misschien interessant...

Bericht bewerkt (28-02-2005 16:12)
Gepost door: Sander R.
Datum: 28/02/2005 16:34

Ik ken geen specifieke MIDI IC's
Dat niet betekent dat ze niet bestaan maar ze zijn in ieder geval niet erg gangbaar.
Je komt dan snel uit op microcontrollers zoals de PIC's die gebruikt worden op de pagina die Marcel al aangaf.

Daar is zelf best wel e.e.a. mee te bouwen maar ik zou het niet willen aanraden aan iemand die al onder de indruk is dat je een werkende fuzz hebt weten te bouwen knipoog
Datum: 28/02/2005 17:39

Haha Sander, ik ben totaal niet onder de indruk van Maurice's technische vaardigheden hoor tong uit de mond grijns , ik vind het gewoon knap dat iemand dat zomaar doet, en dan ook alles nog netjes afwerkt enzo. Ik neem aan dat Maurice ook gewoon 50 uur per week werkt, gitaar speelt, eet en drinkt en een vriendin onderhoud.
Mijn exemplaar zou waarschijnlijk in een schoenendoos met watjes komen te liggen, werkend maar onaanraakbaar. Dat je uiteindelijk de goede dingen met de juiste draadjes aan elkaar moet solderen, dat geloof ik ook wel...
Datum: 28/02/2005 17:56

'Ries maakt inderdaad wel werk van de afwerking, dat mag best gezegd worden.
Terwijl hij ook nog aan de nieuwe en verbeterde gitaar.net website bouwt naast alle activiteiten die je al noemde nogal blij

Schoenendoos met watjes? LOL.

De meeste van mijn oude projecten liggen al jaren bij m'n ouders op zolder stof te verzamelen. Zo heel af en toe heb ik dan voor een nieuw project even snel een onderdeeltje nodig waarvan ik me herinner dat die nog in een of ander oud stuk zit dus de meeste missen ook een paar onderdelen knipoog
Datum: 28/02/2005 20:21

50 uur per week aan dat alles? Mijn werk doet vaak al 50 uur per week tong uit de mond grijns Vanaf daar is het al het andere er nog bovenop. Maar ik kan goed af met weinig slaap. Dat scheelt. Op dit moment is de nieuwe gitaar.net site mijn hoofdproject. En ik beloof je dat ik die net zo goed af aan het werken ben als mijn FETisch pedaaltje blij
Datum: 28/02/2005 22:47

"Mijn werk doet vaak al 50 uur per week"?

Dat schreef Rob toch ook? tenminste zo las ik het wel.
Ik zie nu inderdaaad dat je het ook anders kan lezen. knipoog
Datum: 01/03/2005 01:11

Tsja... die Rob... altijd maar weer verwarring en onenigheid stichten op dit forum door zijn gebruik van listige taalconstructies. Maar vandaag zal het niet lukken. Bashing the BOFH is futile! duivelse grijns

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 04/03/2005 11:35

Die AC30 sim is ook erg gaaf moet ik zeggen. Soundsamples klinken erg lekker. Maarja, ik ben A-Team fan, dus mss wat bevooroordeeld tong uit de mond grijns
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/03/2005 11:49

"Maarja, ik ben A-Team fan, dus mss wat bevooroordeeld "

Jeroen, dat lijkt me nou niet echt een goede introductie van jezelf....
Datum: 04/03/2005 13:22

Niks mis met A-Team toch? clownesk
Datum: 04/03/2005 18:02

Vincent is daar net overheen en kijkt dus neer op A-team fans...
Datum: 04/03/2005 19:10

I love it when a plan comes together...
Gepost door: chris89
Datum: 27/11/2007 20:43

wat koste dit projectje?

(ja i know, topic van 2004)

"That's the only way your hands will ever get strong."The rock guys, they try to get their tone with a les paul and a marshall"."That's the pussy way. You gotta get it in with your fingers.Skinny strings won't stay in tune.They won't get a tone. there's nothing there to express yourself"
Datum: 27/11/2007 21:55

Ik zou het echt niet meer weten. Veel spul had ik nog wel liggen. Ik geloof dat het doosje het duurste was dat er voor mij bij zat. Een paar tientjes in totaal toch al gauw. Als het om goedkoope pedaaltjes gaat, dan is zelfbouw niet het juiste ding. Zelfbouw moet je vooral doen om je behoefte aan tingeur te bevredigen.

--
Maurice Makaay
Gepost door: Richard
Datum: 27/11/2007 22:40

En natuurlijk pronken met je nieuwe en exclusieve speeltje op je pedalenbord.
Gepost door: Paul Berens
Datum: 28/11/2007 00:55

heey maurice. ik heb dat ook wel eens geprobeerd, en btw de eerste link werkt niet...

maar ik kreeg er geen geluid uit.
ligt dat aan mij of zag ik wat over het hoofd. ik heb de spulletjes nog wel, maar aan de kant gezet.

Check [www.paulberens.nl]
Datum: 28/11/2007 02:46

Als links niet werken, dan is dat omdat dit een redelijk oud topic is. Als het niet opgegraven was, had ik het verder in het oude forum laten staan.

De Fuzz die het niet doet betekent dat er iets niet goed is aangesloten in het circuit. Of dat komt omdat je iets over het hoofd hebt gezien, kan ik niet zeggen. Het kan van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan de polariteit van condensatoren. Zet er eentje verkeerd om en het houdt op. Het enige dat je kunt doen dus, is het circuit nauwkeurig nalopen en doormeten.

--
Maurice Makaay
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen