Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige Eerste... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 10 van 33
droom permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Joris
Datum: 20/11/2005 21:05

je hebt ook mini-multikabels, dus met 4 poolparen ipv 8...
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/10/2007 13:00

ff n oud-topic uit de sloot getrokken...

Hier mn eerste zelfgemaakte pedalboard; natuurlijk heb ik al ideen over n 2e nog betere/gepimpte versie, maar aangezien deze het uitstekend doet op t podium hou ik deze nog even...

permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Dutchnoel
Datum: 02/10/2007 15:18

Jij houdt behoorlijk van zeba's, nietwaar? grinnikend

Netjes gemaakt though!

Writing about music is like dancing about architecture
- Martin Mull
Datum: 02/10/2007 23:14

het is eigenlijk ook zo gruwelijk fout... maar we hebben meer in zebra/zwart/wit stijl (waaronder nog n pedalboard)... dus op t podium staat t wel weer geinig
Gepost door: Dutchnoel
Datum: 03/10/2007 09:27

Zo fout dat het goed is tandpastagrijns Onze drummer heeft zijn set met koeienvlekken beplakt. Op zich wel gaaf, zolang die vlekken maar van mijn gitaar en versterker afblijven schietend

Writing about music is like dancing about architecture
- Martin Mull
Datum: 26/10/2007 13:20

Update!!!

Van links naar rechts, van boven naar onder:
-iSP Technologies Decimator
-MI Audio Blue Boy Deluxe
-MI Audio Crunch Box
-CAE/MXR Boost/ Linedriver
-Korg DT-10
-MSD Silvermachine mk II
-Mesa Recto footswitch
Onder de Pedaltrain heb ik een T-rex Fuel Tank bevestigd.

Als het allemaal niet meer wil. gromgrom permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Rob
Datum: 26/10/2007 19:57

that's all!
Gepost door: JeroenSchaaf.
Datum: 27/10/2007 00:53

Heb je er geluid fragmenten van?

Playing Peer.

Gepost door: FREAK.
Datum: 27/10/2007 11:16

ik zal binnenkort een foto plaatsen blij

jullie vinden me wel lief he !
Als het allemaal niet meer wil. gromgrom permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Datum: 28/10/2007 17:43

@ Joene gapend
Datum: 29/10/2007 01:18

kus

Playing Peer.

Datum: 31/10/2007 17:20

Vanmiddag in elkaar gezet en vanavond kijken of het lekker werkt. (Ja! Het werkt prima!headbangend)

Pedaltrain 2 met DigiTech chorus, delay en phaser, Behringer AD121 DI box, Silvermachine Wah, Yamaha tunertje en twee One Spot voedingen. De ene daisy chain met 5 x haakse aansluiting voor de DigiTechjes en de tweede met 3 x rechte aansluiting voor de wah, de tuner en wellicht de DI box. De overgebleven stekkertjes netjes met krimpkous geïsoleerd.

Ik heb de kabels (George L) van de FX loop (de drie DigiTechjes, gevoedt door één One Spot) samen met de kabel van het Koch pedaal samengebundeld met tie wraps. Mbv een One Spot 9V batterij verloopstekkertje, is ook de tuner aangesloten en kan ik altijd m'n gitaar stemmen zonder van de versterker los te koppelen. Het signaal hiervoor komt uit de paralelle output van de Silvermchine wah. De twee One spot voedingen heb ik in een chassisdeel van dubbele wandcontactdoos gestoken. Met één 3 meter lange rubbberen elektriciteits kabel (gewoon meterwaar van de Praxis en lekker soepel!) wordt de hele boel van prik voorzien. Geen geklooi meer dus met batterijen. De Behringer AD121 komt niet in de signaalketen. Die gebruik ik alleen voor mijn akoestische gitaar met Fishman Neo D element en zal hooguit voeding krijgen van de tweede One Spot als er geen fantoomvoeding aanwezig is. gitaar spelend

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2007 19:11 door Rob Gabreëls.

Datum: 04/11/2007 09:08

Zo weer een update van mijn pedal board!

Ik heb me jeckl & hyde weg gedaan, omdat die te vaak stuk ging hiervoor is de Fulltone Full Drive erbij gekomen. Ook heb ik mijn wah wah opgewisseld naar een Vox Wah wah.

Mijn Vox Switch ligt er nu ook op om mijn Kitty Hawk van kanalen te schakkelen.

Boven in de hoek rechts ligt een Buffer gemaakt door Anne Doedens ( gekregen van barry kus )

Een tijdje geleden was die zo:

By mondaytheband at 2007-08-20

en nu is die zo!

By mondaytheband at 2007-11-04

Playing Peer.

Gepost door: Wessel
Datum: 04/11/2007 16:47

Dus je voet is weer rechtgegroeid!

Mooi bordje

The unbearable frightfulness of seeing Gerrit
Datum: 05/11/2007 07:40

Jah hijs weer terug gegroeid knipoog
Ik moet toch weer wennen aan het recht liggen ivm met het kopen van een Vox Tonelab se.

Playing Peer.

michaelkelly deucephoenix permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: anton KJ DDWH DJ
Datum: 06/11/2007 12:24

Quote:
Dutchnoel
Zo fout dat het goed is tandpastagrijns Onze drummer heeft zijn set met koeienvlekken beplakt. Op zich wel gaaf, zolang die vlekken maar van mijn gitaar en versterker afblijven schietend

Dat moet er wel goed uitzien!cooljatandpastagrijns

Zoekt naar een tweedehands GT-10 en een mesaboogie combo
Gezocht mesaboogie mark5 combo
Gepost door: Jef
Datum: 06/11/2007 12:27

nog niet op een bord gemonteerd, maar dat komt nog wel eens

gitaar --> fender stemmertje --> Boss OS-2 Overdrive/Distortion (of Danelectro Daddy O, dat moet ik nog beslissen) --> Danelectro Shift Daddy --> Boss RC-20 loop station --> versterker

edit: en nu wel op een bord gemonteerd! mijn delay staat er nog niet tussen. maar dus:
gitaar ->stemmer ->danelectro daddy-o ->proco turbo rat ->wasabi forward/reverse delay ->boss rc-20
en nog een schakelaar voor mijn reverb en chorus

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/12/2007 14:54 door Jef Leyssens.
Gepost door: Spawn
Datum: 26/01/2008 12:43

Ik heb misschien even een stomme vraag,
Maar live zit ik altijd te sukkelen met het heen-en-terug kabelen.

Daar bedoel ik mee: 1 input naar de input van de amp, en dan weer twee kabels die vanuit de fx-loop heen en terug moeten. Plus eventueel nog de kabel van een footswitch.

Is er een oplossing om niet telkens 4 kabels te moeten aansluiten?
Ik gebruik slechts de fx loop voor een volumepedaal en delay.
Gepost door: Jef
Datum: 02/02/2008 22:30

ik gebruik geen effectsloop...

mijn solo/duo band
mijn noisecountrygroep
Datum: 07/02/2008 18:59

Quote:
Spawn
Ik heb misschien even een stomme vraag,
Maar live zit ik altijd te sukkelen met het heen-en-terug kabelen.

Daar bedoel ik mee: 1 input naar de input van de amp, en dan weer twee kabels die vanuit de fx-loop heen en terug moeten. Plus eventueel nog de kabel van een footswitch.

Is er een oplossing om niet telkens 4 kabels te moeten aansluiten?
Ik gebruik slechts de fx loop voor een volumepedaal en delay.

Je kan voor de FX-loop ook een microfoonkabel gebruiken, moet je wel twee verloopjes maken, van XLR-naar-2x-jack en vice versa.
Je kan de te gebruiken kabels natuurlijk ook bundelen middels bundelbandjes of tape (geen Gaffa!!).
www.clockrockz.nl permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Mries
Datum: 08/02/2008 15:41

Dit is op het moment mijn pedalboard. Ingebouwd in de showmaster 48 met een DC-brick en een adapter met daisychain. Verder gebruik ik een powercon voor de stroomvoorziening en een multikabel (in, send, return en switch) Momenteel ben ik bezig om de aansluitingen voor mijn board te optimaliseren dmv een aansluitingskastje. Als deze klaar is wordt het gehele board opnieuw ingericht.
Oh ja, ik heb ook nog een foto toegevoegd hoe hij in het begin was...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2008 15:43 door Mries.

Datum: 08/02/2008 15:46

Waarom 2 TS'jes?
Waarom een Echo Park en een H2O?
Waarom nog een Verbzilla? (tenminste, ik denk dat die het is).

Netjes gedaan verder.
www.clockrockz.nl permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Datum: 08/02/2008 16:28

1 TS9 voor een lichte crunch, 1 TS9 voor een zwaardere crunch en ze kunnen elkaar lekker boosten. Een Echo Park voor de delay en de H2o voor de echo.Is dat anders dan? Ja, dat is anders! Daarbij is het lekker makkelijk om de chorus en echo tegelijk aan en uit te kunnen trappen. Met 2 losse pedalen is dat al lastiger.
En aangezien mijn versterker geen reverb heeft gebruik ik de verbzilla voor reverb. En netjes is ie allang niet meer. De originele verhoging is al een paar keer verzaagd en onder de whitebox heb ik gewoon een stuk hout geschroefd om hem te verhogen.
Datum: 08/02/2008 16:34

Quote:
Mries
En netjes is ie allang niet meer.

Doe ik eens een keer aardig, krijgen we dit!!!verward

tong uit de mond grijns
www.clockrockz.nl permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Datum: 08/02/2008 16:47

hihihigrinnikend
Gepost door: Ian
Datum: 09/02/2008 16:30

mijn bijdrage aan het geheel
Gepost door: rik
Datum: 03/07/2008 12:13

joee!
mijn bord komt er binnenkort aan, deze zomer nog werken en de laatste dingen kopen blij
nu had ik wel nog een vraagje aan theodorus hierboven-of eender wie die danelectro stuff heeft.
Ik heb net zoals theodorus de reel echo, maar de switch blijft soms steken zodat ik hem niet meer kan afzetten, hebben jullie dit al eens meegemaakt?, iemand een idee hoe ik dit niet meer kan laten gebeuren?
joee
Gepost door: Paul Berens
Datum: 08/08/2008 01:59

ff vermelding:

heb mijn line6 pocketpod aangesloten op mijn pedalboard.

ik kan er nog steeds een hoofdtelefoon op aansluiten, om zo te oefenen thuis, maar heb een aantal presets gemaakt voor effecten, dus zonder cabinet en amp.
de effecten die ik heb ingesteld zijn rotary-effect, tremelo en flanger voornamelijk.

omdat je het ding niet aan of uit kunt zetten, en je een klein beetje ruis hebt, heb ik een true-bypass-switch gemaakt(met hulp van mijn duitse vrienden singelcoil.com) de switch is helemaal passief en heeft geen voeding nodig. werkt fantastisch!!(het kastje is een soort loop-switch, om een fx-loop de activeren of uit te schakelen en heeft alleen een in- en output, een send en return en een stomp-switch)

mijn pedalboard is nu ook wat groter, heb een grotere plank afgezaagd, en op den duur bouw ik er nog een koffer omheen. lache!!(zal wel mijn eerstvolgende vrije dag worden, heb nog hout genoeg over!!)

Check [www.paulberens.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2008 02:00 door Wowfactor's gitarist.
Datum: 08/08/2008 04:19

En sinds een half jaar is DIT mijn complete pedalboard. Natuurlijk is de footswitch wel voorzien van een DML-mod.
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 08/08/2008 08:10

Ik dacht al; geen blauw is niks voor jou!

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Pagina's: Vorige Eerste... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 10 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen