Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige Eerste... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 11 van 33
permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: JeroenSchaaf.
Datum: 08/08/2008 15:58

Mijn pedalboardje die ik nu een jaar zo gebruik!

Playing Peer.

Gepost door: Paul Berens
Datum: 15/08/2008 00:25

maak je binnenkort klaar voor mijn delftsblauwe pedalboard!!!

ik heb een nieuwe gemaakt, en de walrus heeft mij op het idee gebracht met zijn mooie pedalboard!! maar maak je geen zorgen, hij lijkt totaal niet op de jouwe.

Check [www.paulberens.nl]
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Datum: 17/08/2008 15:39

Op veler verzoek, mijn delftsblauwe pedalboard!!!

de gitaar gaat in de korg dt-10 ==> crybaby wah ==> mxr phase 90(ik vind de phaser mooier VOOR de distortion) ==> boss ds-1 ==> line 6 pocketpod(aangestuurd door true bypass) ==> visual sound h2o
simpel, eenvoudig. de distortion heb ik practisch altijd aan staan, en met volume bepaal ik de hoeveelheid distortion en volume. ik heb ruimte over gelaten als ik een keer een overdrive of tremelo erbij wil.
Het geheel zit met klittenband vast, en later stap ik nog over op george l kabeltjes ipv lange shit patch dingen

hier het koffertje. het pedalboard gaat als een deksel ertegenaan, en vast. snoeren passen er nog bij in.

d'r komen nog hoekverstevigingen bij aan, ik wil dan eigenlijk zo'n profiel over de rand heen als versteviging.

edit: inmiddels is de dml-switch-box ook bij aan gekropen, en maakt de boel net lekker dicht.... hoewel, d'r is altijd ruimte voor een mooger,fuzz,memoryman of overdrive

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2008 21:26 door Wowfactor's gitarist.
Gepost door: rik
Datum: 13/10/2008 18:00

alles in de dap showmaster

Gepost door: Michel de Jongh
Datum: 14/11/2008 15:02

Boss GT8 mensen! (kwijlt over de Boss GT10 helaas)

helaas vind ik altijd dat de Distorions van zo'n beetje ELK multi-effect pedaal
gewoon niet mooi is. Nou,,dat is mijn persoonlijke smaak..maar volgens mij van de meeste. Daarom doe ik heb ook weg omdat ik gelukkig net een Line6 Spider Valve Head en een 4x12 Line6 cabinet aan geschaft heb waar een bijzonder mooi pedalen bord bij kan.. Met een sound die alleen omschreven kan worden door bepaalde worden die ik
waarschijnlijk niet mag posten van Gitaar.net ^^
Misschien hier een daar een doosje om op te trappen (aangezien ik in een Industrial band zit en ik gewoon een effecten-slet bent (ookal mag dat NIET als excuus gebruikt worden om foutjes weg te werken! zo erg is het niet)) heerlijk.

ps, die mcflurry is zo vet! hahaha respect!
pss, Ik heb altijd al n mutli gehad..Ik zie allemaal foto's van verschillende doosjes bij iedereen in one singel box...Hoe krijgen jullie het voor mekaar om van de eene effecten doos de andere te kieze en dat dan ook echt diegene uit gaat die je eerst had?
Ik DACHT eens een keer te horen/lezen/zien dat dat via een special ding ging?
Datum: 14/11/2008 17:17

Hier mijn nieuwe pedalboard in opbouw:

Playing Peer.

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/11/2008 17:25

Quote:
Joene*

Hier mijn nieuwe pedalboard in opbouw:

Wel een beetje zielig pedalboardje Joene.. Ik heb er nog wel een paar voor je hoor,
Daar kun je in de kuip niet mee aankomen.. sorry
Datum: 19/11/2008 10:53

haha komt nog meer op hoor Ben,

Wat heb je zoal nog liggen?

Playing Peer.

Datum: 24/11/2008 16:41

Afgelopen vrijdag ook die EB wah geprobeerd maar ik was niet echt onder de indruk. Klank neigt ietwat naar een Crybaby, qua wahbereik zeker. En dan natuurlijk ook de welbekende dead spot in de switch, jammer.
Datum: 24/11/2008 17:47

Mwah knipoog ik vind hem lekkah! tis maar net wat je mooi vind! Zondag weer gespeeld met me RMC wah. Mischien eens een keer naast elkaar leggen!

Playing Peer.

Datum: 24/11/2008 19:06

Absoluut een kwestie van smaak. Ik had gehoopt dat hij wat meer "karakter" zou hebben, maar ook dat is lekker betrekkelijk. Ik heb vrijdag een hele stapel wah's geprobeerd maar op de één of andere manier vond ik de Jimi Hendrix (na de Silvermachine) het lekkerst klinken, maar die gaat me in het hoge bereik niet ver genoeg. De Crybaby daarentegen weer niet ver genoeg in het lage bereik. Ach, er is altijd wel waht.
Datum: 24/11/2008 19:27

Owke! maar ik dacht dat je niet persee een nieuwe wah nodig had?

Ik vind persoonlijk de jimi hendrix weer niks blij en wat je zegt er is altijd wel waht!

Jij hebt toch ook de Mi Audio Crunch Box gehad?

Wat vond je daarvan?

Playing Peer.

Datum: 26/11/2008 13:13

Neuh, heb geen nieuwe wah nodig maar af en toe fris ik m'n referentiekader even op door nogmaals van alles te proberen.

Yep, heb Crunchbox gehad. Erg vet pedaal. Maar jij hebt toch een Plexitone? Dan heb je m.i. geen Crunchbox nodig, al gaat de gain van de Crunchbox wat verder. De Plexitone klinkt daarentegen wat smeuïger/ buiziger dan de Crunchbox. Als je echt wat van MI Audio wilt, dan raadt ik je de Tube Zone aan, daarmee zijn de sounds uit bijna alle MI Audio oversturingspedalen te realiseren.
Datum: 26/11/2008 13:17

Dit is voor me nieuwe pedalboardje, waar je dus ook die foto van zag hierboven!

Nog steeds harstikke blij met de Plexitone!

Playing Peer.

Gepost door: jelle haringa
Datum: 23/12/2008 16:41

Hier is mijn pedal board, zelf gebouwd met m'n broer en vaderkoekoek!

Ikke 2012 permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Andreas Vissers
Datum: 24/12/2008 12:00

Mijn pedalboard.
Gemaakt in plaats van te leren tijdens de examens.

Gepost door: Ian
Datum: 28/12/2008 20:14

Quote:
"Andreas Vissers"

Mijn pedalboard.
Gemaakt in plaats van te leren tijdens de examens.
hoe heb je die pedalen vastgemaakt ? ik zie geen duidelijke dinge
wel leukdie behringer dingen; een beetje een pedaalbord voor de studenttong uit de mond grijns( betaalbaar)
Gepost door: Spawn
Datum: 25/01/2009 13:23

Voor al die Behringer rommel, had je ook 2 of 3 fatsoenlijke pedalen kunnen kopen knipoog

'poele poele poele'
Datum: 25/01/2009 15:11

Na wat dagjes knutselen is dit het resultaat:

Normaal:

Het grijze spul is gewoon vloerbedekking (tapijt?) daar blijven de pedalen goed en stevig op zitten. Ik heb onder de pedalen klitteband gebruikt met haakjes.

Verdieping open:

Verdieping open zoom:

vlnr: T-bone draadloos setje (thomann), klein stekkerdoosje (zelfbouw) en een Harley Benton Power Plant (ook thomann).
Datum: 25/01/2009 15:15

Nog een paar:

Achterkant met het klepje dicht:

Achterkant met het klepje open:

Ik gebruik hier een verleng kabel voor de stroom.

Zo dat was m'n pedalboard, nu de pedalen nog clownesknogal blij

Op de boven verdieping komen de pedalen voor in de fx loop en onder komen nog een tubescreamer, noise supressor en de footswitch van de amp. (maar dat komt later, want ik heb nog niet eens een amp met footswitch of fx loop)
#ESNS17 permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Clemens
Datum: 25/01/2009 19:50

Hier m'n net verbouwde pedalenbak, Boss RDD-10 eruit en DD-7 erop..

Zal me meteen ff voorstellen, ben 17 jaar, speel van alles, van The Eagles tot John Mayer, en heb net vanmiddag het inschrijfformulier voor het conservatorium op de post gedaan.. knipoog
Mooie impressie van tivoli permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Daan van Hasselt
Datum: 29/01/2009 18:37

En je hebt een mooi versterkertje staan daar! blij

--

Werk is de ondergang van de drinkende klasse.
PM mij voor meer informatie over zelfbouw pedalen, of kijk op DonFX.nl
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 29/01/2009 19:13

Clemens Wenners, zo heette heel vroeger ook een man die in het bandje Blue Star speelde hier in de buurt.
Die man zal nu ongeveer wel 95 jaar oud zijn want daar weet bijna niemand meer van, geinig dat jij dezelfde naam hebt.

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Datum: 29/01/2009 20:11

Klaar ( althans )

Binnenkort me andere pedalboard ook een update geven!

Playing Peer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/01/2009 20:11 door Joene*.
#ESNS17 permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Clemens
Datum: 30/01/2009 07:15

Quote:
"Toon Zoon"

Clemens Wenners, zo heette heel vroeger ook een man die in het bandje Blue Star speelde hier in de buurt.
Die man zal nu ongeveer wel 95 jaar oud zijn want daar weet bijna niemand meer van, geinig dat jij dezelfde naam hebt.

Hehe! Dat is mijn pa tandpastagrijns

Hijs 58 en still going strong knipoog Met die oude band heeft hij nog 2x per jaar een reunieconcert, steevast uitverkocht tong uit de mond grijns
Datum: 02/02/2009 00:44

jah, ik heb ook een behoorlijke update van mijn pedalboard.

die staat nu in frankrijk bij James Sanger, maar als we weer verenigd zijn, zal ik ff fotootje maken

(eigenlijk totaal overbodig, met al die shitload of effecten die hij in zijn studio heeft(nord synths, moogs, zelfbouwfilters en weet ik ik veel wat voor plugins!!))

Datum: 05/02/2009 00:26

hij is er weer!!

hij is nog niet helemaal af, er moeten nog metalen hoekjes an, en rubberen voetjes aan de zij/onderkant, en hij moet nog geschilderd worden!
dit keer geen delftsblauw, maar plain zwart, met mijn naam erop.

van gitaar naar amp: dml-switch(linksonder om tussen gitaren te switchen) --> korg tuner --> dunlopp crybaby wah --> mxr phase 90(ik vind hem lekkerder voor de distortion) --> boss ds-1(voor clean,crunch,rythm en lead, meer heb ik niet nodig met volume en tone op mijn gitaart) --> boss oc-2 --> loopz(zelfbouwlooper van mij bedoelt om de pocketpod te schakelen) --> pocketpod(tijdens live gebruikt voor extra (lange) delay(icm korte delay), tremelo en vibe-effect(soms goeie voor cleane boost)) --> visual sound h2o voor delay en chorus. alles gevoed door one -spot, doet het prima zonder ruis

wat er absoluut bij moet komen: george l kabeltjes, inputs voor gitaar en output voor amp ingebouwd in koffer, ibanez ad-9 of een boss analog delay voor hoofdelay, en gebruik ik de h2o als lange delay naast(soms klinkt dat heerlijk!!)

wat er eventueel af kan: de looper en de pocketpod

het is i.e.g. een hele verbetering met mijn vorige, want hij is platter, steviger en groter
(nog vind ik het best een kutkarwei om zoiets mooi te bouwen!)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/02/2009 00:38 door Wowfactor's gitarist.
Datum: 05/02/2009 08:51

Opzich gaaf board! Alleen die kerstverlichting aan patchkabels knipoog

Waarom de looper eraf?

Ik vind het altijd gaaf om het pedalboard zo netjes mogelijk te maken!

Playing Peer.

Datum: 05/02/2009 19:36

zo netjes mogelijk? wel rock en roll blijven he?!

nee geintje, ik ook wel. die patch-sjit wordt zo snel mogelijk vervangen door degelijke george l's

en de looper eraf? ik heb em alleen om de line 6 te schakelen. heeft alleen extra kabels. als ik een extra delay heb, analoog, flikker ik de line6 eruit, en heb ik dus ook geen looper meer nodig.
ik werk vaak live met een aantal dingen standaard aan, en maak verschil in geluiden met aanslagtechniek en de knoppen op mijn gitaar, dus ik heb geen meerdere loops nodig met een aantal effecten aan. als ik op het moment voel een phaser te gebruiken, dan druk ik hem in, maar bijvoorbeeld de ds-1, die staat altijd aan!!
hehe, maar bedankt voor het compliment, en ik zal wel een nieuw fotootje plaatsen als de kabels goed zijn, en ik hem geschilderd heb.

Gepost door: Thijs
Datum: 10/02/2009 21:38

wheej,
ik heb een vraagje.
Binnenkort ga ik mijn eigen pedalboard maken. maar ik wil van cleansound met bijvoorbeeld delay. in 1 keer kunnen schakelen naar een distortion zonder delay. hoe kan ik dit het beste doen? door middel van een A-B selector? en hoe sluit ik het dan aan?

Alvast bedankt voor de tips
Pagina's: Vorige Eerste... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 11 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen