Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige Eerste... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 25 van 33
permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Mariska
Datum: 12/01/2011 18:00

en en en en...hoe zit het dan met de proco Rat...? isdie schel?
Gepost door: Roel
Datum: 12/01/2011 18:05

Aan die RAT zit iets fuzzerigs, je moet ervan houden, mijn voorkeur heeft ie iig.
Gibson en Fender permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Spollie
Datum: 12/01/2011 18:49

De RAT voelt bij mij altijd lekker jaren '80 aan om een of andere reden.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 13/01/2011 11:13

Wat betreft die Metal Muff: ik was in de war met de Micro Metal Muff, daarin zit iets viezigs in het hoog, waar ik niet van hou:

De Metal Muff waarover Henkie het heeft, heeft meer mogelijkheden om dat temperen en er iets warmers uit te krijgen.

Maar de Rat, da's dan evengoed nog meer "mijn ding".

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2011 11:15 door Vincent van Haperen.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/01/2011 11:29

Rat is harstikke prima. Heeft een effectief filter waar je het hoog makkelijk mee wegdraait. Leuke overdrive/distortion voor weinig pieken. Vind hem alleen niet zo lekker reageren op volume pot. Wordt dan snel te modderig.
Datum: 15/01/2011 13:19

Sinds een tijdje is dit weer mijn pedalboard:

Gepost door: Roel
Datum: 15/01/2011 15:05

Quote:
DML

Sinds een tijdje is dit weer mijn pedalboard:

duim omhoog
Zo gaat het al een hele tijd bij mijblij (geen recto uiteraard)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2011 15:05 door Roel.
Gibson en Fender permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Spollie
Datum: 15/01/2011 17:01

channel switching schmannel smhitching
Ik dacht het eerst ook nodig te hebben, maar sinds ik een een kanaals versterker heb kan ik één goed geluid met de versterker maken en mijn drive en boost pedaaltjes etc. daarop aanpassen. volume knop doete uiteraard ook wonderen.
Ik zit er zelfs over te denken om mijn studiotone te verkopen...

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Caswash
Datum: 15/01/2011 17:56

Mijn pedalboard:

Rechtsboven op mijn pedalboard staat normaal gezien ook mijn Marshall footswitch, maar die lag nog in het repetitiekot.
gear permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Vlaaitkees
Datum: 17/01/2011 23:49

Zitten hele gave setups bij!
En nu eindelijk mijn toevoeging aan deze thread knipoog:

Zoom g7.1ut in de fx-loop voor reverb, delay en af en toe chorus oid.
Zoom word ook gebruikt voor midiswitching.
En voor het gemak de footswitch met wat standaard geluiden en functies ingeprogrammeerd.

Quote:
"De dissonant"

Kees Vlees
Ga zo stukje droppen, als dat lukt
Kees
Ik ook, heb gisteren saté gegeten, dus dat lukt wel.

Datum: 19/01/2011 10:11

coolmijn set up voor deze week.....

Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 19/01/2011 10:14

ziet er meer uit als twee stijve mierentepels...

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 19/01/2011 11:06

Quote:
"Henkie (PC)"

ziet er meer uit als twee stijve mierentepels...

pfffffffff.....tong uit de mond grijns
Gepost door: Ramon Berendsen
Datum: 20/01/2011 20:22

Schmierentepels
Gepost door: Ramon Berendsen
Datum: 20/01/2011 21:11

Vandaag een leuke vondst gedaan op zolder een oud boss chorus pedaal gevonden de ce-2 is van mijn vader geweest waar die nooit over heeft verteld toen ik het liet zien aan hem zei hij ja jongen dat is een mooi pedaal haha prachtig
Datum: 21/01/2011 14:41

Zeker een mooi vondst! Veel plezier ermee.
Gepost door: Johan
Datum: 25/01/2011 12:34

Hier mijn bijdrage. Lexicon R1, Ernie Ball VP JR. (van Dhr. Gahrmann nogal blij Pedalboard is voorzien van een pre-gain fx loop die via midi/relais van de R1 aan en uit te schakelen is, mocht ik ooit nog pedalen op het board wil. Power (zowel AC als DC) komt vanaf het rack.

Datum: 25/01/2011 17:16

Zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien, ben ik geen fotograaf. Maar ik wilde er ook niet meer tijd en aandacht aan schenken dan nodig was.
Hier een foto voor de impressie:

Keten: Gitaar -->
-Stageclix Jack : zat al geruime tijd op dit ding te gassen, maar nog nooit en het echt gezien of niks. Tot op een dag de knoop werd doorgehakt: gewoon bestellen. En zie hier: een vaste waarde op mijn board. (9v voor de onvanger ideaal + accu in de zender, nog idealer!)
-Korg Pitchblack: doet wat die moet doen, en doet het goed.
-MXR ZW 44 overdrive: 'voor erbij' gebruik niet ontzettend veel, maar kan altijd handig zijn.
-Tech 21 SansAmp Character British: Wat een super ding. Erg veelzijdige distortion. Met 2 van mijn favoriete amps in handbereik; de JCM 800 en Plexi.
-Arion Stereo Chorus: veel over gelezen, maar nog nooit gehoord. Plots kon ik 'm bemachtigen dmv een ruildeal samen met de pedaltrain jnr. Nog geen moment spijt van gehad.
-Tech 21 Boost D.L.A.: een delay met cleanboost functie en een tap tempo. Ook hier had ik geen ervaring mee, maar omdat ik zo erg te spreken was over die distrortion dacht ik: Tech 21, kan niet mis gaan. En hij bevalt goed.
- Cabinet Simulator (met di box). Heeft een gebalanceerde XLR out en een ongebalanceerde jack out. Is voor me gebouwd door een pedaaltjesbouwer. Handig apparaat, hoef nu niet persé meer een versterker mee.

Dit alles op een Pedaltrain Jnr. (damn wat een uitvinding, dat ding had ik veel eerder moeten halen, weg met al die houten plankjes!) Gevoed door een Harley Benton Power Plant.
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 25/01/2011 19:22

Die SansAmp associeerde ik meteen met SUN Sparc hardware.
Ik ben zeker de enige die dat heeft he?

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 25/01/2011 19:29

ik in ieder geval niet.
Gepost door: Ian
Datum: 25/01/2011 19:57

mooie set johan!!!

hier wederom mijn bijdrage

Datum: 02/02/2011 10:06

De 2 JS pedalen satchurator en de ice 9 wilde ik hier uitproberen.
In de winkel klinkt het mij redelijk in de oren, op youtube veel voorbeelden,
maar niets is beter om er zelf mee te oefenen.

Eerlijk gezegd echt bijzonder vind ik het niet, ook niet slecht, had hier wel wat meer verwacht van de Gitarist JS tezamen met Vox.

De marshall Gov'ner samen met een jcm800 ???

De Classic Carl Martin Flange vind ik wel top.

Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Datum: 14/02/2011 00:11

Een pedalboard update voor de live basgitaar/baritongitaar setup bij mijn band Pitch Blond.

Routing: TU-2 Tuner --> EHX Bass Micro Synthesizer --> fOXX Tone Machine kloon --> EHX Bass Big Muff --> Boss Roland Space Echo.

Het bordje is van een Gator Pedal Tote, de voeding is een 1-spot en een losse 24v adapter voor de Micro Synth.

Ik had eerst een groter bord, maar wilde graag compacter gaan. Bevalt goed tot nu toe!

Heb trouwens wel nog steeds last van de LEDs van de Space Echo (die de voorbijrollende tape nadoen), die hoorbaar brommen als ze aan zijn, met name als er andere effecten in de keten staan. Is waarschijnlijk een vage voedings-issue, maar ik heb het ook met een andere voeding ipv de 1 Spot: een Power Bank. Waarschijnlijk is het dus niet heel makkelijk. Iemand ideeën?
Datum: 22/02/2011 11:17

Werkt de Power Bank ook met een geschakelde voeding (net als de One Spot)?
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Datum: 23/02/2011 21:49

Quote:
DML

Werkt de Power Bank ook met een geschakelde voeding (net als de One Spot)?

Ha Dennis, thanks voor je reactie.. Helaas begrijp ik je vraag niet helemaal maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
Misschien helpt het als ik je deze link laat zien? Ik kan geen officiële website vinden van de fabrikant. Ik weet eerlijk gezegd niet eens welke fabriek ze maakt(te)

Ik vind nu trouwens ook deze link, van iemand die een vergelijkbaar probleem heeft met zijn TU-2 en de Power Bank. Ik heb datzelfde, alleen ik heb er nooit echt last van omdat ik tijdens het stemmen nooit (compressende) andere effecten aan heb staan en de brom dus maar heel zacht is.

Overigens heb ik hier al eerder een topic over geopend, maar helaas is het dus nog steeds niet opgelost...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2011 22:33 door Vincent van Haperen.
Gepost door: Big John
Datum: 01/03/2011 22:12

Puerco John
Plankje, Case eromheen, Weg met die losse rommel.
En let erop jongens en meisjes... NIET alles tegelijk aanzetten! knipoog

Gepost door: Big John
Datum: 01/03/2011 22:43

Shit,en nu met volume pedaal erbij...

Datum: 02/03/2011 01:52

analog man...
Gepost door: Andere Mries
Datum: 30/03/2011 20:13

Ik post niet zo veel, of eigenlijk bijna nooit wat. Maar wil mijn knutselwerk wel delen;
Boston tunertje -> Dunlop 535Q Wah -> Xotic RC Booster -> Boss OD3 -> Dunlop Fuzz Face JB -> TC Electronic Flashback delay
En dan links bovenaan de footswitch van een Fender Super Sonic 112 combo.
Ik ben dr blij mee.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/03/2011 08:43 door Andere Mries.

Datum: 01/04/2011 19:25

Fijn bord, zou het er wel mee kunnen.

MAAR hierbij de mijne! BAM!

Pagina's: Vorige Eerste... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 25 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen