Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige Eerste... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 27 van 33
permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 26/04/2011 08:12

en de rotzooi die er op ligt dan?
Gibson en Fender permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Spollie
Datum: 26/04/2011 22:50

Quote:
Tom

En hier issie dan, mijn plankje met een hug(h)e(s) pedaal. Zo wat een slechte grap.

Die tubefactor heb ik ook. Beste pedaal wat ik heb.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 26/04/2011 22:52

Zeker mooi pedaal, maar hoe gebruik je factor 2 dan?
Datum: 26/04/2011 23:09

Als het rode en groene lampje aan staat doet ie het. Of bedoel je het anders?

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 26/04/2011 23:09

Het is gewoon hetzelfde alleen dan meer gain.

Datum: 26/04/2011 23:11

Meer volume vooral, moet mn volume op gitaar terugdraaien naar 4 Š 5 om factor 2 bruikbaar te krijgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2011 23:17 door Tom.
Datum: 27/04/2011 21:21

Bij mij gebruik ik hem anders. Ik heb 2 verschillende gitaren waarvan de ene heel weinig output heeft, en de andere veel meer. Bij de ene gitaar is factor 1 aan bij mijn cleane geluid, hij blijft dan ook clean met een heel klein randje, de andere gitaar heeft op die stand al flink wat overdrive en clean doe ik zonder de tubefactor aan op die gitaar.
Dat verschil van volume heb ik geen last van, m'n versterker zit ook op het randje ingesteld, en geeft zelf ook overdrive op factor 2 door het volumeverschil. Het is een eenkanaals amp met gain en volumeknop.

Datum: 28/04/2011 10:48

Deze ook gezien:

[flightcase-brico.be]
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 28/04/2011 12:37

Quote:
"Super Swede"

Deze ook gezien:

[flightcase-brico.be]

Wauw, echt knap gemaakt. Dat zal hem wel even wat tijd gekost hebben.
Wat ik alleen niet snap is dat als je zo'n sjieke kist hebt, dat je dan met van die jammere gekleurde patchkabeltjes van een euro je pedaaltjes gaat aansluiten. Zondezondezonde.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Wuls
Datum: 28/04/2011 16:52

Hehe. Vakmanschap moet je koesteren. Echter, vrije tijd (om gitaar te spelen) echter ook.
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Spawn
Datum: 26/05/2011 09:45

Plank update!!! Zie foto onder:

Lijstje:
- Fender Jeff Beck (2002) + Ibanez S470DXQM
- ENGL Thunder Reverb 1x12

Plank:
TU2, JC Wah, Rotovibe, Phase 90, Flanger, RC Boost, Carbon Copy Delay, Replica Delay, ENGL Z4 footswitch

'poele poele poele'

Datum: 11/06/2011 16:26

Aangezien ik andere fora ook al aan het volspammen ben hiermee, kan dit hier er ook nog wel bij:

Gepost door: JeroenSchaaf.
Datum: 30/06/2011 17:40

He de oude tremelo van Daniel! Grappig!

Playing Peer.

Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 30/06/2011 22:46

Ziet er erg netjes uit, Jeroen!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 30/06/2011 22:50

Quote:
JeroenSchaaf.

[/IMG]

Zekers, dat ding is ook makkelijk te herkennen inderdaad (emo... want hij vond het wel een emo pedaal)
Zit je bij hem in een band ofzo?
In ieder geval, strak boardje zoals je altijd al gehad hebt. tong uit de mond grijns
Gepost door: JeroenSchaaf.
Datum: 01/07/2011 09:10

Quote:
"Vincent van Haperen"

Ziet er erg netjes uit, Jeroen!

Dankjewel Vincent!

Quote:
Tom

JeroenSchaaf.
[/IMG]

Zekers, dat ding is ook makkelijk te herkennen inderdaad (emo... want hij vond het wel een emo pedaal)
Zit je bij hem in een band ofzo?
In ieder geval, strak boardje zoals je altijd al gehad hebt. tong uit de mond grijns

Ja makkelijk te herkennen blij nee zit niet bij hem in de band. We werken bijde bij de zelfde baas blij.

Dankjewel blij

Playing Peer.

Datum: 19/07/2011 17:52

Tubefactor vervangen door de bluesdriver:

Gepost door: Roel
Datum: 19/07/2011 18:13

Ziet er wat beter uit, allemaal van die kleine pedaaltjes en dan zo'n bakbeest ertussen. Maar klank is natuurlijk het belangrijkst.
Datum: 21/07/2011 15:33

Die wah was in bruikleen bij een vriend, die heb ik sinds maandag terug, de TC Electronic sinds gisteren, en de MXR distortion heb ik toch al een maand of iets..
Zodra ik alles bij elkaar heb (phaser komt er nog bij, en ook een Polytune en eventueel een booster) ga ik er een leuk kistje omheen bouwen, of pleur ik de zooi op een pedaltrain, met een goede voeding.

De gain staat trouwens overdreven hoog valt me op.. Heb ik gisteren even mee zitten klooien blij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2011 15:33 door Roel.
Datum: 21/07/2011 16:23

Leuk hoor, ik zou dan als formaat voor een eventueel pedalboard iets van een pt-mini nemen met de wah ernaast (wat ik ook fijner vind wah-en). Met een tuner, phaser, booster, drive en delay zit ie dan ook vol, het behoed je voor extra aankopen (het gaat immers toch niet meer passen), en meer heb je ook niet nodig. Denk ik dan.
Voeding zou ik me niet zo druk over maken, eerst kijken hoe alles op een one-spot werkt of iets dergelijks, ik verwacht dat dat geen problemen op gaat leveren.

Trouwens, ik dacht dat je nooit meer aan pedalen zou gaan beginnen?
Datum: 21/07/2011 16:30

Ik voed de pedalen momenteel met een nep-1 spot, met daisy chain, en ondervind niet echt problemen..

Dacht ik ook.. Een andere drive moest er sowieso komen, een delay zou ook niet misstaan, tuner voor het stemmen onstage, een phaser voor thuis mee te kutten, en de wah voor het geklooi..
Ik wilde eigenlijk al langer weer een grab and go boardje, voor repetities en optredens, zodat ik niet steeds afhankelijk was van mijn versterker waar ik alles mee deed, als er eens een keer een backline geregeld was..

Maar in de zin van: vol = vol, daar zat ik zelf al aan te denkentong uit de mond grijns
Datum: 27/07/2011 14:53

Beterblij
De Polytune en EvH Phase 90 zijn er sinds net met de post..
Polytune nieuw gekocht, en de EvH Phase 90 voor de prijs van een nieuwe, gewone, Phase 90, op marktplaatsblij
Binnenkort pak ik de kabelzooi aan en gaat het netjes op een plankje als ik nog iets Tubescreamer-achtigs erbij heb.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2011 14:58 door Roel.
gelegenheids blues quarted permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: vinn
Datum: 01/08/2011 15:42

ja twee nieuwtjes,

Datum: 01/08/2011 17:36

Het alweer een tijdje terug dat ik hier iets gepost heb.
Hierbij:

Dit zijn de pedalen waar ik op het moment mee speel. In slag volgorde:
Korg Pitchblack tuner - T-Rex Tonebug Overdrive - MI-Audio Crunchbox distortion - Arion SCH 1 Stereo Chorus - Tech 21 Boost D.L.A.

Ik varieer zo nu en dan wat, dus op de reserve bank:

Musicstore Wah, MXR ZW-44 Zack Wylde Overdrive en een Tech 21 Character Britisch distortion pedaal.

Dit alles rustend op een Pedaltrain Junior en gevoed door een Harley Benton PowerPlant.
Just Me 'n My Gibbie... permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: ViŽnna
Datum: 07/08/2011 09:59

Hier issie dan, mijn pedalboard (ik vind 'm leuk gelukt voor een meisje tong uit de mond grijns)

Van links naar rechts en van boven naar onder:
(modded) Dunlop Cry Baby, Digitech JamMan Solo (looper/phasesampler), Boss FRV-1 '63 Fender Reverb, Radial BigShot True Bypass Switcher, Ibanez Digital Delay, Boss Noise Suppressor, Boss Distortion, Boss Overdrive, Boss Volumepedaal.
De koffer is een DAP Showmaster 48 Flightcase en alles zit met klitteband vast aan de vloerbedekking die erin ligt...

Heb ook een Boss ME-70 voor als ik geen zin heb de hele koffer mee te sjouwen...

Guitars: Gibson Les Paul Robot LTD, Fender USA Stratocaster Special Edition '93, Ibanez Artcore AFS75TD, Ibanez AEG10E, Ibanez Performance PF5LG & Aria Concert Guitar AC-7
Amps: Fender Bandmaster Reverb (1970), Marshall Valvestate VS100, Ibanez Troubadour T35
Effects: Boss ME-70, (modded) Dunlop Cry Baby, Digitech JamMan Solo (looper/phasesampler), Boss '63 Fender Reverb, Radial BigShot True Bypass Switcher,
Ibanez Digital Delay, Boss Noise Suppressor, Boss Distortion, Boss Overdrive, Boss Volumepedal
Recorder: Zoom Q3 Handy Video Recorder

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2011 19:29 door ViŽnna.
Gepost door: Vince
Datum: 09/08/2011 14:08

Mijn pedalboard!!! Bijna alle losse pedaaltjes eruit.

Gepost door: Ian
Datum: 13/08/2011 20:25

voila redelijke update bij mij : pedaltrain II er uit, MKS pedalpad er in.

Gepost door: Roland
Datum: 14/08/2011 16:59

Nieuwe pedalboard af! Super functioneel gitaar spelend

- Weg adapters, powersupply erin
- Weg zelfbouw pedalboard en case, pedaltrain + flightcase erbij

Gepost door: Sander R.
Datum: 05/09/2011 16:44

Hallo Allemaal. Ik ben al een tijdje niet meer zo actief op gitaar.net maar kom af en toe nog eens kijken. Erg leuk om te zien hoe creatief iedereen met z'n bordjes is blij

Hier is mijn eigen knutselwerkje:

Simpel maar doeltreffend: een MIDI controller (Gordius Little Giant) en een paar expressiepedalen (Mission). Samen kant en klaar op een plankie en slechts ťťn kabel nodig naar m'n rackje voor voeding en MIDI in beide richtingen (Ethercon). De dikke kabel links boven op de foto is voor de monitor (RCF TT08a), de dunne van m'n plankie.

Beetje multiplex, zwarte verf, aluminium U profieltjes, Hoekjes, handgreepjes, anti-slip voetjes, klittenband, paar stukjes kabel, een handjevol Neutrik connectoren en klaar is Kees... eh... Pieter... nee, Ehm Sander!

Groeten,

S.R.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2011 16:46 door Sander R..
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 02/10/2011 20:51

Update!

Chain:
Dunlop JH1 wah - TC electronic Polytune - Boos OD3 - EHX metal muff - Behringer US600 - VS H2O V2 - Boss BF2 (de Japanse ouwe) - Hardwire CR7 - EHX holy grail+

Dat alles nog is door een gloednieuwe Zoom G3 om alles te poetsen en te loopen en weet ik veel wat nog meer.

Dat alles gaat thuis door een Hiwatt Maxwatt G100 combo'tje

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Pagina's: Vorige Eerste... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 27 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen