Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 3 van 33
permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Ferdi
Datum: 21/09/2005 10:58

Ik ben nog met mijn pedalboard bezig, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik mijn pedalen vast ga zetten. Hoe doen jullie dat?

Gepost door: Casper Weijs
Datum: 21/09/2005 11:05

@ Joris
Zo'n toppic is hier al eerder geweest... vandaar. Maar het board bevalt nog steeds super!

@ Ferdi
Ik heb ze zelf met klitteband vast gezet. Het gedeelte met de "haakjes" zit vast aan het board en de "stof" zit vast aan de effecten (je kunt nu nog steeds je effect los gebruiken en gewoon op een gladde ondergrond neerzetten).
Het klitteband werkt perfect, ook handig als je een andere effect setting mee wilt nemen. Of als je, in mijn geval, maar 1 pedalboard wilt gebruiken.

Gepost door: Danny
Datum: 21/09/2005 12:07

Hoe bevestigen?
Silicoon zeg ik cool

Maar doe het alleen als je van plan bent om de komende paar jaar niet van setup te veranderen (zoals ik).

Ik ben een grote pedaaltjesliefhebber, maar als puntje bij paaltje komt heb ik voor optredens slechts 4 pedaaltjes nodig: mijn Marshall Guv'nor --> EHX Small Clone --> Boss BF2 Flanger --> Ibanez DE7 Delay.

Bericht bewerkt (21-09-2005 12:10)
Gepost door: Jens
Datum: 21/09/2005 13:20

allemaal goed en wel Danny .. maar als er morgen ééntje kapot is sta je daar ook weer hé ...

ik zou het doen zoals Casper .. klitteband ..
Datum: 21/09/2005 13:25

het is makkelijk weer los te krijgen hoor blij
droom permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Joris
Datum: 21/09/2005 13:42

ik heb het zelf gedaan met schroefjes. even langs de ijzerwarenhandel met je pedaaltje, dan kun je dezelfde schroefjes krijgen als die er in zitten, maar dan langer.
zeer diefstalbestendig, met een pedalboard van 1 meter gaat iemand een stuk minder makkelijk aan de wandel
Datum: 21/09/2005 13:46

Vereist een ijzersterke precisie tijdens het uitmeten... maar verder is het een prima methode!!
Datum: 21/09/2005 14:33

valt wel mee, je haalt de schroefjes uit de boss, dan valt het achterplaatje eraf, die gebruik je dan om de gaatjes (van boven af) uit te tekenen en te boren. niks moeilijks aan als je weet hoe een boormachine werkt
Datum: 21/09/2005 14:48

ah ja, in het geval van Boss is het vrij easy.
Wantijpop 2008 permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Maarten
Datum: 02/10/2005 17:05

ik zie op jullie pendal borden af en toe giga delay zitten!
is dat wat of kan ik beter een dd-3 of dd-6 kopen en wat is het verschil? alvast bedankt
permanente discussieNo Subject
Gepost door: Joachim
Datum: 02/10/2005 21:40

Bericht bewerkt (02-10-2005 21:41)
permanente discussieRe: No Subject
Gepost door: Arnold
Datum: 03/10/2005 23:28

klitteband werkt perfect en bovendien dempt het
Datum: 04/10/2005 00:23

dempt het wat??
Gepost door: imbassis
Datum: 04/10/2005 08:27

Het dempt de schokken die het pedaaltje anders alleen zou moeten opvangen als een effect aan of uit schopt (of stampt) tong uit de mond grijns
Door het klitteband heeft het pedaaltje dan wat minder te verduren, maar zware klappen krijgt ie nog steeds
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/10/2005 22:10

Hierbij mijn pedalboard. Deze hoort bij een 19" rack, dus er gaat geen gitaar signaal doorheen. Erop zitten een midi pedaal + 2 expressie pedalen en een pedaal voor het bedienen van de rack wah.
Ben trouwens ook bezig met het bouwen van een klassiek pedal board met klassieke stompboxes.
Gr.,
Ed

Gepost door: Robert
Datum: 04/10/2005 22:44

hoe ziet je rack er dan uit :P
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Datum: 05/10/2005 16:22

dit is mijn voorlopige pedalboard, er komt nog meer bij(marshall bluesbreaker en een boss ch-1)...... de acoustic simulator en de graphic eq zijn van javaca :P

Datum: 05/10/2005 16:43

hoe klinkt die acoustic modeler?? komt er een beetje een natuurlijk geluid uit, want in dat geval ga ik ook eens op zoek
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 05/10/2005 17:33

wow das gewoon nie normaal goedkoop da pedalenbord van jou is, das op zn duurst 110 euro geweest en ik neem aan dat je er nog ietsje minder voor hebt betaald blij maarf bevalt ie wel goed?

hebben die behringer pedalen trouwens een adapteraansluiting?
Datum: 05/10/2005 17:41

ja, die behringer pedalen hebben een adapteraansluiting, maar ik begreep ook dat die aan de zijkant zit en dat is dan weer wat minder een succes (stoorde ik me ook aan bij mijn dunlop JH-1 Wahwah)
Datum: 05/10/2005 19:54

23 per pedaal,

stroom zit aan de zijkant,
Gepost door: Niels D.
Datum: 05/10/2005 20:16

23 per pedaal geschokt

das nog hoger dan de adviesprijs, als je ze online besteld ben je zo'n 10 euro goedkoper uit...

maargoed, we leven hier niet in een 3e wereld land gek

ik heb er ook 1, de eq, bevalt me wel goed, alleen dus die adapteraansluiting, die zit dus aan de zijkant, en dan ook nog aan de "verkeerde" kant van je input gefrustreerd
Datum: 05/10/2005 21:12

jah dat van die eq vin ik erg stom

jah ik weet dat ik er boven zit, bij feedback zijn ze 4 euro goedkoper, maar naar die 4 euro p stuk kijk ik niet om!

ik heb ze trouwens in belgie gekocht, hier is alles in het algemeen duurder... maar ze hebben hier wel italian, modulo tandpastagrijnstandpastagrijns en een doorzichtige framus bas... en leuke foute fenders(muddy watters, 12 string strat, etc..)

der is genoeg, alleen wat duurder maar het is aardig volk dus waarom niet
Gepost door: Javaca
Datum: 05/10/2005 22:13

En je mocht ze ook uitgebreid testen... Dat zie je bij bijv. fietbek niet zo snel gebeuren. Mochten ook gewoon een gitaar naar keuze pakken. Goed systeem.
Datum: 05/10/2005 22:18

daaar heb je helemaaaaaal gelijk in jan, toeval want je was er ook bij :P
Gepost door: Jop
Datum: 05/10/2005 22:56

jeetje wat een pedalen, ik heb er maar 3, en ik bebruik ze nooit.. Wah Tubescreamer en Compressor... hebben jullie ( met al die kabels ) niet veel signaalverlies??
Datum: 05/10/2005 23:10

maar hoe is die akoustic sim nou??
Datum: 06/10/2005 06:06

@jop, met goeie kabels vrijwel niet, als elk pedaal true bypass is dat nog minder

@joris, voor de acoustic sim moet je bij jan zijn,

vandaag marshall bluesbreaker pedaaltje binnen hopelijk blij
Gepost door: Maurice Timmerman
Datum: 06/10/2005 09:17

Met een beetje mazzel kan ik volgende week mijn board posten. Inclusief multi-kabelsysteem!!!!
Datum: 06/10/2005 14:25

geef jan dan even een trap onder zn kont en zeg dat ie reageert tong uit de mond grijns

of vraag het hem ff (jij zit tenminste bij hem in de klas) en zet dan wat hij zegt via jouw computer op t forum

Bericht bewerkt (06-10-2005 17:10)

Bouwverslag van mijn buizenversterker!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 3 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen