Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige Eerste... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Volgende Huidige pagina: 32 van 33
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 05/12/2012 16:30

Netjes hoor! Hoe werkt je loopswitch dan?
Laat je alle FX gewoon aan schakel je ze dan met je switch in of uit de keten?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Fokko
Datum: 05/12/2012 17:28

Loopswitch werkt als volgt: Alle pedalen zijn altijd aan en worden dmv van footswitches in de loop geschakeld. Dus werkt als true bypass. Met A-B schakelaar kan ik van clean meteen overschakelen naar bv de screamer en muff.

Volgorde in de switch. Tuner, compressor, bluesdriver, ts9, Muff, Chorus, Phaser, Delay|tremolo, EQ (boost).

Heb gemerkt dat het signaal minder verlies heeft als voorheen (zonder bypass).

Ik wil nu nog een aanpassing doen, door met tuimelschakelaars te kunnen kiezen of ik de modulatiepedalen alleen in de clean, alleen in de drive of in beide kanalen zet. Hierdoor kun je bv. de chorus en ts9 alvast klaar zetten voor een solo e.d. Scheelt weer een hoop knoppen in trappen in het heetst van de strijd...

Gr. Fokko
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Datum: 06/12/2012 10:12

Interessant. Post ook vooral je update, zou ik zeggen!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Ian
Datum: 15/01/2013 17:44

Bij deze een update blij

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/01/2013 22:32

DIY pedal board : Project Lupy.
Custom bord rond een looper sampler bedacht.

[attachment 19746 IMG_9246.JPG]

Chain : TU-2 -> NS-2 -> JH1 Wah(mod) -> CS-3 -> GE-7(mod) -> OS-2 -> FX600 -> Ibanze Flanger -> Korg volume pedal => NS-2 => DD-5 -> Jamman Stereo

PSU = digitech brick + 1spot

3 way footswitch voor de digitech is in aanbouw.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 17/01/2013 07:03

CHOPS = SNAKE!!!!!!!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 19/01/2013 02:45

Quote:
FUnkadelic

CHOPS = SNAKE!!!!!!!

Whot does zat mean?
Datum: 19/01/2013 12:08

Quote:
retepvosnul

FUnkadelic
CHOPS = SNAKE!!!!!!!

Whot does zat mean?

CHOPS = SNAKE = DJENT!!!! Snappie??
Datum: 19/01/2013 14:14

Quote:
Nico

CHOPS = SNAKE = DJENT!!!! Snappie??

Ah contemporain metal jargon. Onomatopee.
Nee, snappi'knie.
Gepost door: Enzo
Datum: 04/02/2013 14:08

Dit weekend een nieuw pedalboard gemaakt in een showmaster koffer. Bodem verstevigt met 9mm mdf, verhoging gemaakt voor de pedalen achteraan en twee tapijttegels met montagekit hieraan vastgemaakt. De koffer is echt een aanraden: Stevig, niet te zwaar en een handig klepje achter in de koffer voor eventueel een in en output.

DeArmond Starfire Special permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Django
Datum: 08/02/2013 23:41

Ik heb een simpel houten boardje gemaakt, en het bewust klein gehouden. Ik wil me beperken tot de essentiėle effecten (maar daarover wil ik nog wel eens van mening veranderen..). Patchkabels gemaakt met en Neutrik jacks (maar nog niet allemaal).
Mark

Gepost door: Niels van Lopik
Datum: 22/03/2013 09:20

Ik heb een vraagje. Ik heb een paar effectpedaaltjes (Distortion, delays, chorus etc.) Maar kan ik die met patchkabels gewoon aan elkaar maken en dan via de ene uitgang naar de versterker laten lopen en via de andere kant mijn gitaar in?
Datum: 22/03/2013 11:49

Quote:
"Niels van Lopik"

Ik heb een vraagje. Ik heb een paar effectpedaaltjes (Distortion, delays, chorus etc.) Maar kan ik die met patchkabels gewoon aan elkaar maken en dan via de ene uitgang naar de versterker laten lopen en via de andere kant mijn gitaar in?
Ja.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 16/04/2013 18:46

werd tijd voor een update!
de verdiepingen zijn er uit gesloopt en er is een pedaltrainachtig flatboard in de plek gekomen dat ik gebouwd heb met houtresten. Voordeel? Ik heb nu meer plek onder mijn bord voor de fuel tank en adapters enzov. en het ziet er ook nog vet uit.
dus bij deze :

Datum: 16/04/2013 18:47

hier is de foto van de binnenkant van de case, maar die kon in het mee in het vorige bericht blij

Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Datum: 18/04/2013 11:40

Deze toer met mijn band Peter Beeker & Ongenode Gaste heb ik een heel klein bordje mee voor mij bas-setup. En daarvan gebruik ik het grootste pedaal zelfs maar bij 1 nummer. Zoals je aan de instellingen kunt zien gaat het hier om een loeiharde geoctaveerde synth/fuzzbas. grinnikend
De booster staat dan wel weer de hele tijd aan, laten we zeggen ter compensatie knipoog
Ik gebruik hem voor een tikkie gain, een snufje compressie en natuurlijk voor de relaxte EQ die erop zit.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 26/04/2013 10:16

In een Showmaster 48. Die gekleurde kabeltjes vervang ik nog een keer, maar voor nu doen ze het nog goed.

Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Datum: 10/06/2013 08:55

Mijn gitaarsetup heeft een uitbreiding en een upgrade gekregen.

Nieuw: een Pedaltrain 2, een Pedal Power 2+, de rentree van mijn fOXX Tone Machine fuzzkopie en twee externe controllers: eentje voor de Loop Station en eentje voor de Echo.

Die met de drie jazzbasknoppen is de fuzz (met octave standje).

Die met de chicken heads is de Space Echo Tool. Die maakt twee presets voor het aantal delays, waartussen ik met de schakelaar kan switchen. Ik zet er 1 op oneindig/oscilleren en 1 op een beschaafdere instelling.

Dat kleintje met de twee switches is een kleiner, degelijker en passief alternatief voor de Boss FS6 dual footswitch. Ik gebruik hem met de Loop Station voor extra bedieningsgemak.

Keten:

Distortion
Fuzz
Overdrive
Synth
Boost
Echo ( met "tool" )
Stemmer
Looper ( met "tool" )

Ik ben heel blij met de Pedal Power, zie deze post.
Ook de Pedaltrain is een echte verademing. Hij is anderhalf keer zo groot als mijn vorige bordje, maar wel lichter. En met schouderdraagband.

Ongenode Gaste
Woods on Fire

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2013 09:02 door Vincent van Haperen.
Datum: 10/06/2013 17:23

Mijn pedalboard.. blij

Gepost door: D.K.
Datum: 21/07/2013 07:27

Hierbij die van mij...

Gepost door: Peter
Datum: 05/11/2013 21:30

Is dat Fender pedaal voor wisselen van je clean naar overdrive op je versterker?
Datum: 06/11/2013 09:35

Quote:
Peter

Is dat Fender pedaal voor wisselen van je clean naar overdrive op je versterker?

Welk Fenderpedaal bedoel je, Peter? Die op de foto van Enzo? Dat is inderdaad een switcher die bij een Fender amp hoort. voor clean/drive en voor galm aan/uit.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Enzo
Datum: 17/11/2013 16:57

Pedalboard aangevuld met een boss tremolo, visual sound route 66, digitech delay en afgelopen week de ibanez jet driver gekocht, wat een pedaal! Dikke sound, net wat meer scheur dan een tubescreamer, wat minder dat een mxr distortion. En die Joyo power supply 2 werkt als een trein, geen ruis te bekennen.

Gepost door: Brūn ALBERTS
Datum: 16/02/2014 13:52

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier maar heb ivm de geplande aankoop van een showmaster 48 het meeste wel doorgenomen.
Wat ik graag wil weten is de binnenmaat vd showmaster om te zien hoe groot, en vooral groot genoeg, de plank kan worden.

Hierop moet ik een cry baby 535, whammy XP100, big muff, ring thing, AMT stutterfly, peavey vk112 footswitch, tuner en eronder HB powerplant kwijt, en dan het liefst ook nog genoeg ruimte heb voor een true by pass switcher van buzz electronics(check it out) want sommige van mijn pedalen....bzzzzzzzzen. Of is dat de powerplant?

Ik denk aan een niet te dikke stevige houten board met gefreesde sleuven voor de kabels aan de binnenkant, a la pedaltrain geplaatst mits de hoogte dit toelaat. Powerplant eronder met een stekkerdoosje want de XP100 heeft eigen power.
Op termijn voeg ik de benodigde aansluitingen toe maar step by step want er moet wel wat te wensen over blijven knipoog

Thanks voor jullie antwoorden en ideen.
Datum: 16/02/2014 14:20

Een foto van de 'oude' set up ... Ondertussen de rotary vervangen voor de ring thing ... De case is een stage upc 688

Datum: 16/02/2014 18:42

En na een middagje werk en testen waar nou toch die ruis vandaan komt...

De voeding wat verder weg en alles via de flop van de valveking helpt al een boel.

C'est le ton qui fait la music

Gepost door: FUnkadelic
Datum: 16/02/2014 20:48

Hoi Brun, als je last van brun eeehh... brom hebt, kun je altijd de TX-2301A mod proberen. True bypass, weerbestendig en zonder inductie (!).

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 17/02/2014 09:53

Rotary machine in een looper zetten. Dat ding is een gaaf pedaaltje maar ruist als de ziekte, ook als hij uit staat. En tonesuckt erop los. Oh wacht, die is al weg.
Datum: 17/02/2014 10:08

thanks guys,

niet vergetende dat ik op termijn alles in een true by pass switcher wil zetten, maar eerst showmaster etc...(en de switcher is al snel €150 en laten we de kabels niet vergeten)is een tijdelijke loop natuurlijk een makkelijke snelle oplossing om de herrie weg te halen.

@funkadelic de TX-2301A ... ik ben niet zo technisch maar begrijp dat ik dat vervang of toevoeg in mijn pedalen?

@MK de rotary is top, zeker de versnelling maar de ring thing is een goed alternatief met een boel andere opties. De rotary staat overigens te koop. Ik woon in frankrijk maar la poste goes international tegenwoordig.

C'est le ton qui fait la music
Datum: 17/02/2014 10:26

Dat ding is drie tientjes nieuw, dus ik zou m gewoon lekker in frankrijk verpatsen.
Pagina's: Vorige Eerste... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Volgende Huidige pagina: 32 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen