Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige Eerste... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 9 van 33
permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Twang
Datum: 28/10/2005 14:50

@joris. Ja dat heb je goed, ik leg inderdaad de gitaar op de grond. Ik heb over het algemeen schoenen aan met stalen neuzen en daar speel ik dan slide mee. Natuurlijk het liefst op een set-up als op de foto

@dml, bedankt voor de tip van de Burkey Flatliner. Precies wat ik zoek. Ik wist niet dat we in Nederland zulke bedrijfjes hadden die dit soort spullen maken.

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/10/2005 14:52

De Ground Control is het niet geworden, voor 1/5 van de prijs van de Ground Control kon ik een 2e hands FC-50 kopen die ik direct heb verbouwd, met de volgende toevoegingen:
1. Vier aan/uit schakelaars met blauwe led voor FX aan- en uitzetten
2. Bank up schakelaar
3. Bank down schakelaar
4. Phantom MIDI (gewoon 5-polig, pin 1 en 3 worden toch niet gebruikt binnen Midi dus daar gaat de spanning voor de FC, leds en m'n Wah doorheen, gevoed vanuit m'n rekje).

permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Robert
Datum: 28/10/2005 22:10

die adapter van mij was 17 euro

zo'n universeel ding..

geen storing, niks!

het is wel een groot blok, maar dat is niet erg want ik gebruik toch maar 1 adapter(ik gebruik nu 3 pedaaltjes... komtnog wel iets bij(mxr ofzo) maar dat is pas later
Gepost door: Niels D.
Datum: 28/10/2005 22:36

ik heb nog een 9 volt adapter liggen van 1 ampere, alleen die is eigenlijk gemaakt om geplaatst te worden tussen:

stopcontact -> (adapter naar speakers) -> voeding ingang monitor.

dus zo'n aansluiting met 3 "punten".

zou ik die ook zonder gevaar op me pedalen kunnen aansluiten (los van de monitor, want ik heb nog wel zo'n kabel los liggen, en ik heb inmiddels een andere speakerset), want 1 ampere is genoeg voor 6 pedalen denk ik...

de voeding kabel van de monitor is wel geaard, dus dat zit iig al goed. dat is dan een behoorlijke ruimtebesparing op m'n plankje naast die 3 adapters + stekkerblok wat er nu in zit.

Bericht bewerkt (28-10-2005 22:38)

RLRRLRLLRLRRLRLLRLRRLRLL" - aldus mr. paradiddel
Wantijpop 2008 permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Maarten
Datum: 29/10/2005 16:38

ja waarschijnlijk wel, je moet alleen wel opletten dat de plus pool aan de buitenkant van de stekker zit en de min pool aan de binnenkant van het stekkertje! (bij somige pedalen is dit omgedraaid maar bij de nieuwe boss pedalen is dit in iedergeval allemaal min aan de binnenkant)

Ook is het belangrijk dat je te maken heb met een AC->DC adapter dit is namelijk gelijkstroom als je een AC->AC blijft de stroom wisselstroom wat miss schade aan je pedalen geeft.
Datum: 29/10/2005 16:57

ok, bedankt. ik zal het maar niet gaan proberen, daar is me spul toch iets te duur voor.
Wantijpop 2008 permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Maarten
Datum: 30/10/2005 10:56

ja daar heb je gelijk in. Ik wil zelf de one spot gaan kopen heb hier ook wel een adapter maar volgensmij is die AC->AC maar dat staat niet echt duidelijk aangegeven! ik koop liever een adapter die er voor gemaakt is.
The family permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Dave
Datum: 30/10/2005 13:58

Heeft hier iemand nog wat effectenpedalen die hij verkoopt ? ik zoek nog wat materiaal.

Altijd welkom:

een stage tuner ( Boss TU-2, Korg DT-10 )
een delay ( Ibanez DE7,... )
een overdrive ( Ibanez tubescreamer,...)
een wahwah ( Dunlop hendrix wah )
...

Cheers,
Dave
Datum: 30/10/2005 17:10

David, ga je dit nou in elk pedalen-topic plaatsen? Daar hebben we de Vraag & Aanbod-rubriek voor!!

Dennis
Datum: 30/10/2005 17:13

Kalmeer.

Ga wat gitaar spelen.
Datum: 30/10/2005 18:05

ik zou oppassen, iemand met zoveel koch's blaast jou zo omver gek

ontopic: ik wil nu ik mijn pedalen arsenaal compleet heb een mooie case er omheen bouwen, nu ben ik alleen vergeten welke multiplex je moet gebruiken, het is al zo vaak vorbijgekomen, maar toch...

en wat hebben jullie uitgegeven aan je board, dus niet de voeding en patch kabeltjes enzo??
Datum: 31/10/2005 19:16

droom permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Joris
Datum: 31/10/2005 22:18

voor een board heb ik zelf heel simpel 9 mm hout gebruikt (zal vast iets van triplex/multiplex zijn) geen idee wat, maar het is tot nu toe prima geweest... was voor mn hele pedalenkist (1 mtr breed, 30 cm diep en 8cm hoog) ongeveer 30 euro kwijt, inclusief hang en sluitwerk
Gepost door: klaas de gitaartiest
Datum: 05/11/2005 13:39

dit is mijn plankje onder het motto "wat je niet gebruikt, heb je niet nodig".
Een footswitch om het overdrive-kanaal te gebruiken en de chorus in te schakelen, een cry baby (past perfect bij m'n les paul), een boss TU-2 (een droom als je snel en gemakkelijk wil stemmen en ten slotte een boss GE-7 die tussen mijn voorversterker en eindversterker zit om mijn solo's te boosten en wat meer middle te geven....

Ik zou me gerust al lang een GT-8, line 6 podxt live of ander multi-effect hebben kunnen kopen, maar ik wil dat gewoon niet....

Investeer liever in dure, goeie gitaren blij

Datum: 13/11/2005 18:28

voor volgend materiaal :

Korg DT-10, Ibanez DE7, Boss DS-1, Marshall Bluesdriver II, Boss Chorus en Dunlop wahwah + OneSpot adaptor in stekkerdoos.

Welke afmetingen flightcase moet ik best nemen ?

Mvg,
David
Datum: 13/11/2005 20:36

neem een plank, leg je pedalen erop hoe jij ze wilt incl aansluitingen en power ed. en kijk hoeveel je nodig hebt: (mijn beginsituatie:

en eind is dit:

permanente discussieBrullend goed pedalboardbijlage
Datum: 14/11/2005 21:49

Ik vond deze site en heb me doodgelachen.
Daar ik ook een nerd ben post ik hier ook mijn board.

Overigens vind ik de mijne echt super-practisch; deze set-up is veilig voor op het podium en snel aan te sluiten, handig op te klappen en te vervoeren. In een woord brullend.

De case bestaat uit een soort doos die schuin is doorgezaagd. Dus handige schuine zijkanten zodat je pedaaltjes beschermd zijn, terwijl je er toch goed met je voet bij kunt. In de case hoogteverschil zodat de bovenste rij pedaaltjes bediend kunnen worden zonder dat je broekspijp aan de onderste rij blijft haken.

Ik gebruik klitteband-op-tapijt om de pedaaltjes te monteren, werk super.
Verder alle pluggen neutrik, geen signaalverlies en erg sterke pluggen.

Mazzel!

permanente discussiebrullend goed pedalboard2bijlage
Datum: 14/11/2005 21:52

Dit is m met de deksel erop....

permanente discussiebrullend goed board 3bijlage
Datum: 14/11/2005 21:54

En dit is m leeg; je ziet de schuine zijkanten. De deksel is gelijk aan de bodem, alleen dan contra zodat het netjes past.

Datum: 14/11/2005 22:53

Nice job.

Is dat de Bluesbreaker II van Marshall dat je daar hebt ? Hoe valt die mee ?

Mvg,
David
Datum: 15/11/2005 22:12

Yep Bluesbraker-2.
Ik hem mijn JCM2000 erg clean staan en gebruik hem als randje distortion om mijn cleane geluid wat te crunchen als dat nodig is.

Ik twijfelde erg om de OD 808 van Maxtor aan te schaffen, die klinkt misschien nog wel mooier voor dit doel, maar zelfs de gitarist van Oceansize gebruikt dit pedaal, dus ik hou hem nog maar even blij

Gr. Frank
Gepost door: Jos Janssen
Datum: 15/11/2005 23:01

Oceansize heerst!
Gepost door: Ferdi
Datum: 17/11/2005 10:51

Laat ik dan ook maar mijn pedalboard posten blij
Hij is op de groei gemaakt, aangezien ik nog een aantal pedaaltjes op mijn verlanglijstje heb staan. Verder moet er nog een verhoging komen, waaronder dan weer een gestabiliseerde voeding komt te staan. De klep heeft trouwens nog een opbergvak waarin ik kabels, snaren en meer van die troep kan meenemen.

Datum: 17/11/2005 10:53

Deksel met opbergvak

Datum: 17/11/2005 10:55

Dicht

Datum: 17/11/2005 10:56

Aansluiting aan de buitenkant

droom permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Joris
Datum: 17/11/2005 13:20

chique ding hoor blij
Gepost door: Jos Janssen
Datum: 17/11/2005 18:17

Zo, dat is een dikke (letterlijk) pedalcase!

Die aansluitingen aan de buitenkant heb ik ook aan zitten denken. Maar ik ben een beetje bang dat ze na een tijdje helemaal vol met stof komen te zitten. Of doe je tijdens transport/opslag er een dummy-connector in om dit te voorkomen?
Gepost door: Maurice Timmerman
Datum: 18/11/2005 18:20

Als je nou gewoon een multi-kabel maakt dan scheel t dat weer een bos kabels! Dap heeft goed spul tegen goede prijzen.
Datum: 19/11/2005 00:19

Ik heb ook aan een multikabel zitten denken. Het probleem is een beetje dat je dan vaak onnodig veel polen krijgt die ik helemaal niet nodig heb, maar wel voor betaal. Een andere optie was om een "quad-kabel" te kopen. Dit zijn in principe gewoon vier jackplugkabels aan/in elkaar. Maar wel aan beide einden 4 losse stekkers, dus niet het gemak van een enkele multicore stekker, maar wel het voordeel dat je maar 1 kabel van je pedalboard naar je versterker hebt lopen.
Die "quad-kabel" heb ik nu dus aangeschaft en het bevalt prima blij

Wat dat stof betreft..daar had ik nog niet aan gedacht verward

Pagina's: Vorige Eerste... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 9 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen