Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2
berichtRe: Zelfbouw Cabinet
Gepost door: Dutchnoel
Datum: 16/08/2007 15:59

Is berkenmultiplex (9 mm)de beste standaard voor zelfgebouwde speakerkasten? Ik heb er wel eens een flightcase van gebouwd, maar dat was geen beste ervaring: het hout splintert verschrikkelijk en daarnaast is het behoorlijk duur. Ik heb ook geŽxperimenteerd met meubelplaat, maar dat was evenmin ideaal. Voor mijn overige flightcases heb ik altijd 9 mm MDF gebruikt. Dat is behoorlijk wat zwaarder dan multiplex (dus wielen onder de case gebouwd tandpastagrijns), maar goed te bewerken en behoorlijk sterk. Of het ook geschikt is voor speakerkasten..?

Writing about music is like dancing about architecture
- Martin Mull
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/08/2007 16:22

Over het algemeen wordt 18 mm berken multiplex gebruikt. Dat het splintert heeft waarschijnlijk meer te maken met jou en/ of je gereedschap dan met het hout. Ik heb diverse cab's gemaakt van 18 mm berken multiplex, zonder problemen. Goed gereedschap is het halve werk knipoog

Gewaagd om MDF te gebruiken voor flightcases, ik zou het in ieder geval nooit doen. Het is inderdaad een stuk zwaarder, het mist een krasvaste laag en totaal niet vochtbestendig.
berichtRe: Zelfbouw Cabinet UPDATE
Datum: 16/08/2007 16:45

DML ik heb nu 4 g12-75 liggen. die gaan erin.

Het frezen is niet te groot precies dezelfde radius als mn echte 1960.

Waarschijnlijk ga ik er nog een bouwen maar dan met idd berken.

Dit is eigenlijk een soort "test"

Greets
Gepost door: Koen
Datum: 16/08/2007 19:36

Sander, heb je ook al tolex en frontbespanning en handvaten enz..

Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
ESP Ltd EC 401 Vf berichtRe: Zelfbouw Cabinet
Gepost door: Gibu
Datum: 16/08/2007 22:46

is zelf iets maken eiglijk goedkoper dan iets kopen in de winkel?

Niets uit deze post mag, in geen enkel land, worden vertaald, bewerkt, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, microfilm of welke wijze ook zonder voorafgaande uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de auteur.
droom berichtRe: Zelfbouw Cabinet
Gepost door: Joris
Datum: 16/08/2007 22:49

Datum: 17/08/2007 02:13

Quote:
Koen
Sander, heb je ook al tolex en frontbespanning en handvaten enz..

nee nog niet, ben op zoek naar de goedkoopste op het moment.
Datum: 17/08/2007 16:32

Quote:
D M L
Over het algemeen wordt 18 mm berken multiplex gebruikt. Dat het splintert heeft waarschijnlijk meer te maken met jou en/ of je gereedschap dan met het hout. Ik heb diverse cab's gemaakt van 18 mm berken multiplex, zonder problemen. Goed gereedschap is het halve werk knipoog

Gewaagd om MDF te gebruiken voor flightcases, ik zou het in ieder geval nooit doen. Het is inderdaad een stuk zwaarder, het mist een krasvaste laag en totaal niet vochtbestendig.

Ik heb berkenmultiplex met een zwarte vinyllaag gebruikt, misschien was dat anders. Zover ik weet is het gereedschap goed genoeg en aan mijzelf kan het al helemaal niet liggen knipoog

De MDF-platen die zijn gebruikt heb ik natuurlijk wel voorbewerkt. Ik gebruik ook goede buitenverf, een laag of twee minstens. De binnenkant bekleed ik met noppenschuim en hardschuim. In principe is het geheel spatwaterdicht denk ik. De strandfeetjes sla ik dan wel over cool

- Martin Mull
Gepost door: Wuls
Datum: 17/08/2007 17:59

Quote:
Joris
nee, wel leuker

Whaha, I beg to differ?
Datum: 03/10/2007 11:39

Is je cabinet al klaar Sander? verward

- Martin Mull
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen