Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtElementen aansluiten
Gepost door: Mario 3
Datum: 21/10/2007 18:38

Misschien kunnen een aantal van jullie het nog wel herinneren... ik heb een hele tijd geleden een topic gestart over nieuwe elementen voor mijn Ibanez Rg320. Eindelijk is het zo ver! ik heb 2 Bill Lawrence elementen gekocht. Het betreft een L500XL en een L500R (brug - hals).

Nu komt het dus... ik wil ze zelf gaan instaleren omdat mijn stam-gitaarwinkel hier 50 euro voor vraagt. Maar, ik weet niet precies hoe. Kan iemand me uitleggen waar alle polen op mijn 5 way switch voor staan? ik snap wat de switch in elke stand doet... maar ik snap niet welke punten (polen) er dan worden gebruikt. Zie hier de switch die ik heb

Weet iemand waar alle puntjes voor staan op deze switch? Ik heb gisteren al een aantal uurtjes zitten googlen, dus aan een antwoord als "www.google.nl" heb ik niks knipoog
berichtRe: Elementen aansluitenbijlage
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 21/10/2007 19:27

Kun je niet het een en ander afleiden uit de bestaande wiring? Ook kun je met een multimeter door de polen te meten uitzoeken welke stand wat doet. Ik heb even gegoogled en kwam uit bij de volgende beschrijving (niet specifiek voor jouw switch, maar heel waarschijnlijk wel hetzelfde):
Pole 1 | Pole 2

1 2 3 0 0 1 2 3

Zero is the pole sweeper. As such, what I'm interpolating out is the following:

Position 1 (Bridge): Pole 1 (On) 3, Pole 2 (On) 1(Bridge hot + Bridge coils)
Position 2: Pole 1 (On) 2-3, Pole 2 (Off) (Bridge pickup coil tapped, middle single on)
Position 3: Pole 1 (On) 2, Pole 2 (On) 2 (Middle Single only)
Position 4: Pole 1 (On) 1-2, Pole 2 (Off) (Neck pickup coil tapped, middle single on)
Position 5: Pole 1 (On) 1, Pole 2 (On) 1 (Neck hot + Neck coils)

Pole 1 tab 0 and Pole 2 tab 2 connected to ground.

Deze afbeelding helpt misschien ook:

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
berichtRe: Elementen aansluiten
Datum: 21/10/2007 20:44

Bedankt Maurice

Die post en dat plaatje heb ik idd ook gevonden... maar dit hielp me niet..
De ellende is... ik heb nu al een ander element in mn gitaar zitten (niet meer standaard) en dus kloppen de kleurcodes van de draden niet meer met het orginele hals-element. Beetje lastig dus.. ik heb wel alles door zitten meten. maar daar werd ik niks wijzer van... aangezien ik gewoon niet weet wat het allemaal betekend. Ik heb trouwens ook geen middelste single-coil element in mn gitaar. H-H zeg maar.

Misschien toch maar die 50 euro betalen daar in Beek-Ubbergen knipoog
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 21/10/2007 23:08

Tenzij je zelf een verregaande hobby in het solderen en gitaartechniek wilt ontwikkelen, denk ik dat die 50 Euro welbesteed is. Als je er geen wijs uit kunt, dan loop je snel tegen foute connecties aan. Je kunt natuurlijk altijd nog proberen bij Thijs te bedelen om de specale Gitaar.net korting van 10% knipoog

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 22/10/2007 13:47

haha ik zal hem morgen eens bellen grinnikend
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: Elementen aansluiten
Gepost door: Zjon
Datum: 24/10/2007 14:36

Gappie blij

Als je in de buurt bent bij mij thuis, doe ik het voor bij wijze van spreke noppes.

Een bedrijf die 50 euro vraagt is logisch, na aftrek van de BTW is het restant wel redelijk ten opzichte wat personneel per uur kost.

Overigens, ik dacht dat je in het oosten v/h land woont toch? eventueel ben ik zondag en maandag in Almere (optie?)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 24/10/2007 15:04

Wat doe jij in almere?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen