Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtJackson DKMGT Modificatiebijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/11/2007 19:26

Hevig ge´nspireerd door mijn kameraad "Custom Tele" Tom(atez), die een juweeltje van een Telecaster aan het creŰren is (zie topic elders in deze rubriek), besloot ik al enige tijd geleden dat ik ook wel een soortgelijk project wilde gaan doen. Ik heb het voordeel dat ik bij Fender werk, en 2 keer per jaar een gitaar met korting kan kopen, en aangezien ik er dit jaar pas 1 had gekocht, besloot ik te gaan neuzen in de oude afkeur voorraad.

Daar vond ik een kale Jackson DKMGT body (met schade) + hals (zonder schade) , en zonder hardware, op de stemmechanieken na. Dus heb ik deze gitaar gekocht (voor een hele leuke prijs knipoog monddood).

Het plan was om hem helemaal opnieuw te lakken. Er zaten wat scheuren in de lak, en her en der wat krassen. De bedoeling was om hem hoogglans wit te gaan maken. Maar, al snel kwam ik erachter dat ik daar het geduld en de tijd niet voor heb (respect voor Tom aiiight), en dus besloot ik om de schade zelf te herstellen. Ik heb enige tijd geleden een maand lang training gehad van een ex-masterbuilder van de Fender Custom Shop, dus de kennis om dit soort schades te herstellen is aanwezig. Ondertussen zijn alle scheuren weggewerkt, de krasjes staan er nog, maar dat is op de achter- en zijkant, dus das niet zo'n ramp.

Maar nu werd het dus tijd voor de hardware. Lang getwijfeld over wat er in zou moeten gaan, maar na een tijdje werd het me duidelijk; hij moet origineel worden, alleen i.p.v. zwarte hardware, wordt het goud. Vandaag had ik alle spulletjes binnen, en nu is hij klaar!

Wat zit er op: De hardware is helemaal uitgevoerd in goldplated, normaal ben ik daar niet zo'n fan van, maar dit is typisch zo'n "pimpgitaar" dus zoveel mogelijk goud knipoog. De stemmechanieken zijn originele zwarte Jackson tuners gebleven, die werken prima en kan ik altijd nog vervangen. Uiteraard kon de EMG set niet ontbreken, dus er ligt nu een 81/85 set op, met een USA 3-way switch.

Ik heb dus wat moeten investeren in hardware en elementen, maar het heeft me al met al veel minder gekost dan een nieuwe (of 2e handse). Ik heb zo m'n adresjes voor hardware, en het duurste was de EMG set (maar zelfs die had ik vrij goedkoop).

Het is een leuke gitaar geworden, perfect voor het stevige werk. Ik heb ondertussen al heel wat Jacksons gehad, en deze gitaar bevestigd dat Jackson gewoon "mijn" merk is blij

Dusss, weer een Jackson om toe te voegen aan m'n lijstje blij

berichtRe: Jackson DKMGT Modificatie
Datum: 28/11/2007 19:33

Tja, wel jammer van de tuners en de busjes waar de snaren de body ingaan. Die moeten toch ook wel goud.
berichtRe: Jackson DKMGT Modificatiebijlage
Datum: 28/11/2007 19:34

Hier trouwens een foto van 1 van de reparaties. Er zat een scheur in de lak bovenaan de neckpocket, die langzaam aan het doorscheuren was en al tot net voor de onderkant van de neckpocket zat. Helaas heb ik door een technisch probleem op het moment geen buffing machine tot m'n beschikking, dus de reparatie moest gebeuren zonder schuren.

Op de foto zie je het vrij goed, maar in normaal licht en voor iemand die het niet weet valt het niet op. Zodra de buffing machine weer werkt, ga ik de laatste afwerking doen, en dan zie je er niets meer van!

Datum: 28/11/2007 19:37

Quote:
D M L
Tja, wel jammer van de tuners en de busjes waar de snaren de body ingaan. Die moeten toch ook wel goud.

De tuners heb ik wel liggen, ook originele Jacksons, maar dat komt misschien later wel. Ik vind de headstock zo ook wel mooi. Over die busjes heb je gelijk, maar die krengen zijn nergens te krijgen droevig. Als iemand weet waar ik ze kan vinden, dan hoor ik dat graag knipoog
2 in the pink, 1 in the stink berichtRe: Jackson DKMGT Modificatie
Gepost door: Tomatez
Datum: 28/11/2007 19:55

Jot, tis nu een soort Isley Brothers Dinky ofzo!...gek

Wel gaaf! Bestaan er ook geen goudkleurige switch-knopjes?...
Datum: 28/11/2007 20:06

"Isley Brothers Dinky"ROTFL

Leuk gedaan joh, maar wil je je hardware-adresjes niet met ons delen martijn? Of moeten we dat uit je slaan?tong uit de mond grijns
Datum: 28/11/2007 20:47

Quote:
Tomatez
Jot, tis nu een soort Isley Brothers Dinky ofzo!

Haha ja inderdaad blij Volgende week word de rode roos erop geairbrushed knipoog haha. Of er gouden switchtips bestaan weet ik eigenlijk niet, wel voor een LP switch, maar voor dit type weet ik niet...

En over de adresjes: ik heb aardig wat mensen leren kennen die een muziekwinkel bezitten, en dan krijg je zo af en toe eens iets met korting. maar het was opzich allemaal niet zo duur, pickup ringen waren 20 euro per stuk, de brug iets van 40 ofzo, knoppen een paar euro per stuk.
Datum: 29/11/2007 09:13

Gouden switchtips voor stratstyle schakelaars bestaan. Ik heb er ooit een gehad, maar die heb ik niet meer. Allparts verkoopt ze.

[www.allparts.com]
Datum: 29/11/2007 18:35

Heej thanks Martin, die ga ik zeker een paar bestellen!

En, voor de volledigheid heb ik vandaag ook nog effe goudkleurige straplocks aangeschaft blij
Gepost door: Roel
Datum: 29/11/2007 18:56

Tering man, mooi ding hoor. Ziet er weer gelikt uit, jij hebt maar een wereldjob man haha.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edde gaaj nun snellem bak?
Datum: 30/11/2007 18:07

Hey Roel, thanks man, hij is inderdaad erg mooi geworden! En mijn baan is inderdaad niet onaardig knipoog haha.

Maar als ik Tom zo af en toe eens aanhoor over jullie capriolen op school heb jij het ook zo slecht niet knipoog
Gepost door: Roel
Datum: 30/11/2007 20:03

grinnikendhehe... schuldig...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edde gaaj nun snellem bak?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen