Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Guitarded berichtstill customizing...
Gepost door: lebowski
Datum: 27/10/2008 10:49

nog altijd bezig met costumizen van mijn strat.

weet iemand misschien hoe dat werkt met zon slagplaat als er nieuwe elementen inkomen, en een andere slagplaat en andere kleur kapjes enzo?

k weet niet hoe k de slagplaat moet verwisselen omdat de schakelaren enzo vastzitten op zon ijzerkleurige plaat aan de slagplaat.

met andere woorden, k snap er nix van :P

k ben al aan het denken om het zo te laten maar eigenlijk wil ik het gewoon zwart. tis nu een mint groene slagplaat met vintage vergeelde element kapjes en toneknobs of hoe heten die dingen. en als k dan witte elementen bestel ziet dat niet meer uit. dus wil alles zwart.

ja alles moet perfect eeh. zowel geluid als uiterlijk :P

bij voorbaat dank.

berichtRe: still customizing...
Gepost door: [ J O H N ]
Datum: 27/10/2008 13:24

dat ijzer onderaan de slagplaat is eigenlijk gewoon de isolatie om de kooi van faraday te maken. Op je nieuwe slagplaat moet dat ok zitten.
De kapjes van de knopjes kan je ergewoon afhalen, zowel van de potmetertjes als van de 5 weg switch.

De potmeters maak je los via de zeskant die eronder zit, die kan je niet missen als je de knopjes eraf hebt.

De elementen maak je gewoon los via de hoogtestelschroeven. Het is eigenlijk heel gemakkelijk.

Kijk ook even of de uitsparingen vande electronica in de body bedekt zitten met koperfolie, anders koop je deze best ook en zet je die er even op, dan ben je er zeker van dat er geen geruis of zo op je gitaar gaat zitten.

Qua looks kies je zelf wat je doet. Oneindig veel mogelijkheden...
Guitarded berichtRe: still customizing...
Datum: 27/10/2008 15:44

hej heel erg bedankt, tis allemaal gelukt. makkelijker dan ik dacht :P
nu heb ik wel nog een andere vraag. ik zal ook even gaan googelen maar heeft misschien iemand een schema om de single coils op je strat tot humbuckers te solderen? ik wou hier namelijk wat mee gaan experimenteren.

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 27/10/2008 15:49

Dat heet standje 2 en 4 op je schakelaar, dichterbij ga je waarschijnlijk niet komen
Datum: 27/10/2008 16:01

...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2010 19:05 door anonieme gebruiker.
Guitarded berichtRe: still customizing...
Datum: 27/10/2008 16:03

maar je kan toch je single coils in serie zetten of iets?
dan heb je toch een ware humbucker.
ik geloof dat als je de polariteit gaat omdraaien dat je een ander geluid krijgt.
voor een humbucking sound hoef je ze alleen in serie te shakelen. k moet er alleen een schema van hebben. iemand?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2008 16:05 door lebowski.
Gepost door: R'Oha
Datum: 29/10/2008 12:50

Wat Onno bedoelt is dat normaal gesproken de single coils op een Strat uit fase staan (dwz het breug- en het hals element tov het middelste element). Draai je de polariteit van het middenelement om en kies je dan voor standje 2 of 4, dan staan ze wel gewoon in serie en krijjg iets dat enigszins een humbucker zou benaderen.

Maar je kan er natuurlijk ook splitbare humbuckers inzetten.

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Datum: 29/10/2008 15:08

...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2010 19:05 door anonieme gebruiker.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen