Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Huidige pagina: 5 van 5
Mooie impressie van tivoli berichtblij Re: Lekker zitten knutselen (AKA zelfbouw pedalen te koop!)
Gepost door: Daan van Hasselt
Datum: 08/07/2009 16:22

De retrosonic is een clone van de CE-1. Hier is een schema van de CE-1 (wat mij opvalt: FET bypass - zoals zoveel boss pedalen - en bipolaire 15v voeding), ik heb niet zo'n zin om daar een PCB voor te ontwerpen dus ben nu op zoek naar iemand anders die dat al gedaan heeft knipoog

--

Werk is de ondergang van de drinkende klasse.
PM mij voor meer informatie over zelfbouw pedalen, of kijk op DonFX.nl
Mooie impressie van tivoli berichtblij Re: Lekker zitten knutselen (AKA zelfbouw pedalen te koop!)
Datum: 08/07/2009 16:59

Ok, een CE-1 gaat niet lukken. Retro sonic ook niet. Ten eerste kan ik nergens een PCB vinden, dus zou ik die zelf moeten ontwerpen. VEEL werk..en ten tweede is een groot deel van de onderdelen moeilijk te vinden. Wat ik wél kan is een boss CE-2, voor ongeveer 100 euro.

--

berichtblij Re: Lekker zitten knutselen (AKA zelfbouw pedalen te koop!)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 08/07/2009 18:05

Ah, jammer! De CE-2 ben ik niet zo geinteresseerd in, maar bedankt voor het aanbodblij Ach, van de andere kant, er is een nieuwe gitaar in de maak, ik wil nog een kleine combo voor thuis en/of kleine optredens, hoes voor m'n top is in de bestelling, misschien is het maar even goed dat ik verder even niks nieuws koopnogal blij
Datum: 05/08/2009 15:42

Hallo,

Ik ben opzoek naar een TS9DX maar dan met een booster ervoor er bij ingebouwd.
De booster moet dan dus de overdrive boosten maar ook individueel te gebruiken zijn.
Is dit mogelijk, en over wat voor prijs praten we dan?

MvG.
Daan de Geus
Gepost door: Paul Berens
Datum: 05/08/2009 16:30

je zoekt dus in feite een fulltone fulldrive.
da's in weze dezelfde als een ts808, met goeie chip, maar dan is de tone meer een precense regeling dan een treble regeling.
daar heb je de boost ervoor zitten, zodat je de solo's kunt boosten
leuke dingen, heb je daar al eens naar gekeken?
btw, denk ik dat daan het goedkoper kan maken dan fulltone...
knipoog

Check [www.paulberens.nl]
Datum: 05/08/2009 19:08

Nou is er wel wat verschil tussen een 808 en een 9DX. Een 9DX is een TS9 met wat extra modes; de modes schakelen verschillende clipping diodes en tone-condensators. Als het belangrijk is kan ik die modes wel inbouwen, maar als je het niet gaat gebruiken kun je ook gewoon een TS9 nemen. Een schakelbare en regelbare boost is zo gebouwd, de super hard-on van zvex, mxr microamp en de linear power booster van ehx zijn mijn favoriete cleane boosts.

Voor een klassieke TS9 met een boost naar keuze hebben we het over zo'n 85 euro. Een fulldrive zou ongeveer hetzelfde kosten. Zoals altijd: 10 euro extra voor een custom design en gratis verzending binnen de benelux.

--

Datum: 05/08/2009 19:37

Hoi, Daan, ik heb je fuzz ontvangen!
je mailbox zit vol, dus doe het maar ff via dit topic

btw, ook gelijk maar ff geld overgemaakt

't is wel ff wennen zo'n fuzz! oeh, heel verschil met wat ik gewend ben met overdrive en distortion.

ik ben er achter gekomen dat ie helemaal voorin de ketting moet zitten, anders reageert ie niet goed genoeg. Het liefst werkt ie zonder andere pedalen, maar is geen optie volgens mij.
wel superrrgeluid, schoont prachtig op, mooie bluesy feel, en kan ook geweldig smerig klinken. precies wat ik zocht in een fuzz.

heb jij nog tips voor mij om het geluid te optimaliseren?

p.s. heb 75 euro overgemaakt, omdat ik dat zag staan in de mail, maar mij staat iets bij van 85 euro, mis ik iets, of mis jij nog 10 euro?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2009 19:39 door Flying Paul.
Datum: 05/08/2009 19:37

Hoeveel meer zou het kosten als je die modes inbouwd? En welke van de 3 boosters raad je aan om van een lichte overdrive een goede scheur te maken?

Daan
Datum: 05/08/2009 20:03

@ Paul: 75 klopt helemaal. Het is een bekend problemen van de fuzz face die je noemt: het liefst vooraan de keten (impedantie-verhaal). Qua optimalisatie: je zou eens kunnen experimenteren met een sweet spot op je versterker voor fuzz. Net zoals een fuzz op je gitaar reageert, reageert een amp op de fuzz.

@ Daan: met alle 4 de modes wil ik het voor 100 euro wel doen. Als boost zou ik persoonlijk kiezen voor de MXR microamp; veel gain, geen crackle okay-knob zoals de super hard-on en niet zo helder als de super hard-on of lpb. Met een microamp wordt het allemaal wat vetter.

--

Datum: 05/08/2009 20:27

Ok bedankt, ik PM je aan het eind van de maand als ik geld heb.

Dus een Ibanez TS9dx met alle modes en een microamp ervoor.
100 euro lijkt me een goede prijs.

Daan
Datum: 05/08/2009 20:36

Prima, dan hoor ik het wel. Ik heb maurice al een berichtje gestuurd of ik een grotere inbox mag, maar nog zonder respons...

--

Datum: 05/08/2009 21:44

dat experimenteren gaan we doen.

eerst mijn pedalboard opnieuw inrichten, nieuwe kabeltjes knippen enzo, en dan maar es lekker posten hiero!

hmmmm... brug-pickup, volume op 7 geeft heeeeerlijk geluidje!
harde plasser geluid!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2009 21:46 door Flying Paul.
Gepost door: Richard
Datum: 05/08/2009 22:29

@Daan van Hasselt,

Waar ontwerp jij je PCB's mee?
Met Altium designer toevallig?
Datum: 05/08/2009 22:35

Ik ontwerp printplaten met EagleCAD, de lite-versie is gratis en je kunt er zat mee. Als je het gaat gebruiken moet je even de gaussmarkov-libraries downloaden, daar zitten vrijwel alle componenten in die je ooit nodig zult hebben voor gitaareffecten.

--

Mooie impressie van tivoli berichtblij Re: Lekker zitten knutselen (AKA zelfbouw pedalen te koop!)bijlage
Datum: 04/10/2009 02:40

Deze wilde ik even met jullie delen: een tubescreamer met wat mods en een booster er voor, voor Daan de Geus van het forum hier.

--

Gepost door: Ian
Datum: 27/10/2009 20:02

hoj,
daan ik zoek een vette overdrive ( voor het lichtere crunchwerk maar als ie nog wat verder kan mij best) met een boost in. nu zag ik je tubescreamer met aparte boost in.
Verder keek ik ook naar een fulldrive van fulltone.
Wat raad jij me aan en hoeveel kost me dat dan.
( en voor de boost vraag ik me ook af wat het beste is een cleane boost of bv een microamp)
groet
Datum: 30/10/2009 23:35

Je krijgt PM!

--

Datum: 27/11/2009 16:52

Tegen de tijd dat je deze kunt laat het me dan weten.

Ik ga deze bestellen dus heeft geen haast...

Geluk oNNo
Datum: 27/11/2009 17:52

Ha, gaaf ding maar een afschuwelijke kleur! tandpastagrijns Als je serieus bent over die flying pan, kan ik een eigen printplaat gaan ontwerpen. Ik heb tenslotte een factory schematic en een schema van een japanse website (maar die laatste is niet compleet als ik het zo bekijk). Kost wel flink extra, want het is een groot karwei (en die kutjapanners zijn niet zo goed in het maken van goed leesbare schema's..).

--

Datum: 27/11/2009 17:54

tja Daan blij, ik weet niet over hoeveel eenheden jij je ontwikkelingskosten wilt uitsmeren, noem maar een prijs...
Datum: 27/11/2009 18:13

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik er meer dan 1 zal maken onno, dus dat is één probleem. Daarbij zijn er op het fabrieks-schema geen IC- en transistor-types aangegeven, dus dat is het tweede probleem. Ik beloof je dat ik naar de mogelijkheden zal kijken. Ik schat dat de prijs zo rond de 200 - 250 euro wordt.

--

Datum: 27/11/2009 18:56

...okay dank maar laat het dan maar even zitten Daan, dan doe ik het wel met die HBE.
Het wordt me en beetje te duur.
Datum: 27/11/2009 19:15

Kan ik me goed voorstellen. Ik heb wel net een mailtje verstuurd naar iemand die een ontwerp lijkt te hebben. Dat zou de prijs wel naar beneden halen. PM anders maar even over wat voor prijs je mee akkoord zou kunnen gaan.

--

Kauwgom berichtblij Re: Lekker zitten knutselen (AKA zelfbouw pedalen te koop!)
Gepost door: Luc 1
Datum: 04/12/2009 07:30

Leuk, zo' n speedknopje op je effect!

Dance like a butterflie, sting like a bee
Datum: 15/12/2009 19:07

Wow knap. Ik snap nooit wat van die draadjes. Soms vraag ik mij nog wel eens af waar die kabel aan je gitaar voor is.

Als je ze net zo laat klinken als de Catalinbread "Dirty little secret" koop ik er één van je. Dat pedaal vind ik momenteel de mooiste distortion stompbox die er is.
Is met zijn 130 euro ook nog vrij betaalbaar.
Datum: 15/12/2009 19:08

Quote:
oNNo

Tegen de tijd dat je deze kunt laat het me dan weten.

Ik ga deze bestellen dus heeft geen haast...

Geluk oNNo

Wat een homo kleurtjes Onno.knipoog
Datum: 15/12/2009 19:16

Quote:
XaLeX

Wow knap. Ik snap nooit wat van die draadjes. Soms vraag ik mij nog wel eens af waar die kabel aan je gitaar voor is.

Als je ze net zo laat klinken als de Catalinbread "Dirty little secret" koop ik er één van je. Dat pedaal vind ik momenteel de mooiste distortion stompbox die er is.
Is met zijn 130 euro ook nog vrij betaalbaar.

Je krijgt PM!

--

berichtblij Re: Lekker zitten knutselen
Gepost door: Don
Datum: 11/02/2010 14:26

Quote:
"Daan van Hasselt"

Deze mammoth is gebouwd voor een basgitarist, dus ik dacht, laat ik er eens door bassen! Zelfde settings als hierboven, en dus nog steeds door m'n hotrod, maar nu met een koreaanse basgitaar als instrument. Behoorlijk extreem dus.

[attachment 11050 mammoth2.mp3]

Damnnnn, deze klinkt zo verdomd lekker! tandpastagrijns
Dit is eigenlijk exact wat ik zoek,heb je hiervoor een actieve bas gebruikt of npassieve?
heb gehoord dat de woolly mammoth niet zo goed zou klinken met actieve pu's,maar sta zo gek van zen sound dat ik nu zeker overweeg van er eentje bij jou te bestellen! knipoog

nice job!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2010 14:27 door Don.
Sticky fingers, een klein deel uit mijn collectie, en natuurlijk mijn Jag. berichtblij Re: Lekker zitten knutselen (AKA zelfbouw pedalen te koop!)
Gepost door: Maxim
Datum: 20/04/2013 14:40

Daan!
Bouw jij nog steeds pedaaltjes?
Ik zou wel graag zo'n ReezaFRATzitz willen hebben.
Wat gaat me dat kosten?

mvg. Maxim
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Huidige pagina: 5 van 5

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen