Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtMet welke stof pedalboard bekleden?
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 10/08/2009 15:16

Inmiddels begint er in een pedalboard/koffer vorm te komen, maar nu:

Ik moet dus een stof hebben voor het van binnen mee te bekleden, klittenband moet er namelijk op vast blijven kunnen haken.
Zelf heb ik nog geen stof gevonden, ook na wat gegoogle niet..
Dus daarom vraag ik hier de hulpblij

Alvast bedankt!

Roel
berichtRe: Met welke stof pedalboard bekleden?
Datum: 10/08/2009 15:36

Roel,

Bij Carpetland kun je een meter grijs tapijt halen. De structuur van dit tapijt heeft nog het meest weg van een ruwe deurmat. Het is zo'n beetje het goedkoopst wat ze in huis hebben en voor jouw doel volstaat het uitstekend. Ik heb het zelf ook gebruikt voor een paar zelfbouwmonitors waar ik met klittenband mijn Shure ontvanger (van gitaarzender) mee bevestig.

Ik was voor een strekkende meter tapijt geloof ik een tientje kwijt.
Datum: 10/08/2009 15:39

Grijs tapijt, dat ik daar niet aan gedacht hebdoh!

Daar hebben we volgensmij ergens in een uithoek van de zolder nog iets van liggen..

Bedankt voor je hulp!
Ik berichtRe: Met welke stof pedalboard bekleden?
Gepost door: Dries
Datum: 10/08/2009 17:56

Post je board als hij klar is hé Roel knipoog
Datum: 10/08/2009 18:08

Offcourse!
Gepost door: Rick-BJ
Datum: 10/08/2009 18:11

Huh?
Hoezo moet de klittenband aan de stof blijven haken, je plakt de klittenband toch gewoon op de plank?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2009 18:12 door Rick-BJ.
Datum: 10/08/2009 18:41

Nee, ik plak klittenband op de pedaaltjes, die met haakjes dan, en dat moet dan op een stof zien te haken in het koffer, zodat het vast blijft zitten, snappie?
Gepost door: Koen
Datum: 10/08/2009 19:06

En wat gaat er allemaal in dan roel? Alleen je DS-1? Genoeg effecten op je cube toch? En als je echt van plan bent meer te kopen zou ik ook naar een andere versterker kijken in de toekomst.

Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
Gepost door: Erik
Datum: 10/08/2009 19:06

Als je klittenband koopt waar naast een strip met de haakjes ook een strip met stof op zit, hoef je niet je pedalboard te helemaal te stofferen. Ik gebruikte altijd klitteband van de Hema waar strips van beide materialen inzaten. Deze hechten erg goed aan elkaar, misschien ook een makkelijke oplossing.

Het enige nadeel was dat het zo goed hechtte dat de lijm van het zelfklevende wel eens wat minder werkte en van het pedaal los kwam (hing ook erg van de onderkant van het pedaal af).

En als je ooit nog eens een pedalboard tegenkomt dat er zo uit ziet, laat me dat even weten, de mijne is nog immer vermist... ergens zit een dief met mijn klitteband!

Fortuna fortes adiuvat
Datum: 10/08/2009 19:11

Quote:
Erik
Het enige nadeel was dat het zo goed hechtte dat de lijm van het zelfklevende wel eens wat minder werkte en van het pedaal los kwam (hing ook erg van de onderkant van het pedaal af).

Kwestie van de rubberen matjes onder de pedalen weghalen en even schoonmaken met wasbenzine of terpentine of iets dergelijks. Laat echt niet meer los en je kan er je pedalenbord bij het pedaal mee optillen.

Nog bedankt voor je klitteband trouwens, heb ik je nooit voor bedanktduim omhoog
Datum: 10/08/2009 19:12

Daar heeft Erik wel een punt. Daarnaast denk ik dat zelfs al zou je de onderkant van je effect geheel met klittenband bekleden, de behuizing toch iets beweegt op het moment dat je hem bedient. Of jij dat erg zult vinden kan ik niet voor je beoordelen.

Aan de andere kant..... gewoon lekker doen wat je zelf goed lijkt. Is het uiteindelijk niet helemaal wat je wilt, verzin je gewoon wat anders en heb je er in ieder geval wat van opgestoken.
Gepost door: Richard
Datum: 10/08/2009 19:15

tapijttegel (in alle kleuren leverbaar)
Datum: 10/08/2009 19:17

Quote:
Koen

En wat gaat er allemaal in dan roel? Alleen je DS-1? Genoeg effecten op je cube toch? En als je echt van plan bent meer te kopen zou ik ook naar een andere versterker kijken in de toekomst.
Nee, niet mijn DS-1, er gaat nog een wah komen, een delay pedaaltje, een tuner pedaaltje, en nog wat andere ding(en).

EDIT: Zou het alleen voor de DS-1 zijn, of een ander Boss pedaaltje, zou het DIT zijnknipoog

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2009 19:22 door Roel.
Gepost door: Caswash
Datum: 10/08/2009 20:41

Weet iemand trouwens hoe ik mijn Crybaby fatsoenlijk kan vastkleven op mijn pedalboard. Ik gebruik dus ook velcro, maar onder de crybaby staan 4 rubberen doppen, waar ik normaal velcro opdoe, maar dan staat die niet stabiel genoeg en als ik die doppen eraf draai, dan laat de onderkant van de cybaby los. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Gepost door: Richard
Datum: 10/08/2009 20:51

Blokje hout eronder.
Of een pedaltrain... daar past hij precies over de metalen balkjes
Gepost door: Erik
Datum: 10/08/2009 20:55

Dat had ik ook gedaan door er een stuk multiplex onder te doen dat ongeveer even hoog is als de pootjes van de Crybaby en dat werkte uitstekend.

Het klitteband blijft trouwens altijd een beetje bewegen, dat moet je voor lief nemen. Als je het voorgoed muurvast wilt hebben moet je je fx op je pedalboard schroeven. Als het goed is staat een mooie instructie van DML hoe dit te doen met de schakels van een fietsketting nog wel ergens op het forum.

Fortuna fortes adiuvat
Gepost door: R'Oha
Datum: 10/08/2009 21:21

Quote:
Als het goed is staat een mooie instructie van DML hoe dit te doen met de schakels van een fietsketting nog wel ergens op het forum.

Ik kan bevestigen: perfecte oplossing.

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: Paul Berens
Datum: 10/08/2009 22:19

bij de ikea verkopen ze heeeeeeeeeeeeeeeel goedkoop van die deurmatjes, bij de laminaat-afdeling, en die werken ook perfectemondo!

edit: ik gebruikte eerst ook klittenband van de hema, zonder veel succes,
maar zo'n vloermatje d'r op geplakt met contactlijm ofzoiets, en dan klittenband van de onderdelenshop werkt giga goed!

Check [www.paulberens.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2009 22:22 door Flying Paul.
Datum: 10/08/2009 22:28

Pfff, het word steeds moeilijker om een goede stof te vinden, verkopen ze velcro ook in grote lappen?
Datum: 10/08/2009 23:07

Ja bij musicstore, gewoon die lappies in een showcase plakken, niet gaan klooien met tapijt, ziet er niet uit.
Datum: 11/08/2009 09:16

musicstore zuigt!
Ik berichtRe: Met welke stof pedalboard bekleden?
Gepost door: Dries
Datum: 11/08/2009 12:09

Ja Onno, we weten het nu wel...
Datum: 11/08/2009 12:22

...het kan niet te goed tot je door dringen!
Datum: 11/08/2009 12:27

Ik moet gewoon een winkel hebben waar ik dat spul kan vinden, of het nu musicstore.de is of de naaihandel, maakt me niets uit..

Enneeeuh, ik heb bij musicstore gekeken, maar daar hebben ze het niet in grote lappen, wel in strips..
Ik moet dus een lap van zeker 1 vierkante meter hebben!
Datum: 11/08/2009 12:30

hoezo? paar lappies onder je pedalen pleuren waar ze moeten zitten, een hele kist vol klittenband ziet er ook niet uit en is zonde van je geld.
Datum: 11/08/2009 12:35

Nah, ik heb toch een plan om de hele bodem vol te makenschijnheilig

Kan ik ze tenminste plakken waar ik wil, en ben ik niet verplicht ze op een speciaal strookje te plakken met een vaste opstellingknipoog
Gepost door: R'Oha
Datum: 11/08/2009 13:50

Quote:
Roel

(...) en ben ik niet verplicht ze op een speciaal strookje te plakken met een vaste opstelling

Goed plan. Vooral geen vaste opstelling. Je zou toch eens blindelings de weg weten op je pedalboard geschokt

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Datum: 11/08/2009 13:58

ROTFL
Freek Tim berichtRe: Met welke stof pedalboard bekleden?
Gepost door: Tim
Datum: 11/08/2009 19:42

Ik gebruik zelf hoedenplankstof. Ideaal, en kun je zo in een autowinkel halen. Pedalen zou ik vastzetten met pedalenklemmetjes. Verkopen ze bij musicstore. Je draat de schroefjes onder uit je pedalen en draait deze erin. Zo valt je pedaal er nooit meer uit. Heb ze zelf ook. Werken veel beter dan klitteband!

[www.firstmillion.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2009 20:12 door Tim.
Datum: 14/08/2009 16:04

Quote:
R'Oha

Quote:
Als het goed is staat een mooie instructie van DML hoe dit te doen met de schakels van een fietsketting nog wel ergens op het forum.

Ik kan bevestigen: perfecte oplossing.
Ik ga voor deze manier, ik heb net even geprobeerd met de klittenband, maar dat laat los..

Bedankt iedereen!
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen