Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtPiano op mijn pc aansluiten
Gepost door: manon
Datum: 01/09/2010 18:49

helloo,
Ik heb een vraagje over mijn Entrada D100 A.
Er zijn niet veel piano forum's dus vandaar ben ik hier heel erg blij
Ik heb dus een Entrada D100 A en een Powerbook van mac.
Nou zit er een usb aansluiting op mijn piano, en op mijn mac natuurlijk.
Maar wat voor programma kan ik daar voor gebruiken? Ik wil er graag muziek mee componeren en opnemen zeg maar. Ik heb er verder geen ervaring mee, heb mijn piano net paar maandjes, heb hier voor altijd keyboard gespeeld. Wie kan mij dus verder helpen?
berichtRe: Piano op mijn pc aansluiten
Gepost door: Martijn
Datum: 01/09/2010 21:48

Hoi,

Het makkelijkste is om met Audacity te beginnen.
Dat is een gratis programma, en is ook beschikbaar voor Mac.
Bij de instellingen kan je een microfoon kiezen, waarschijnlijk staat er iets in de lijst dat op 'USB device' lijkt. Die hoef je volgens mij alleen maar aan te klikken en het opnemen kan beginnen knipoog

Als je wat meer mogelijkheden wilt zou je eens naar Cubase kunnen kijken. Maar om af en toe in je eentje iets op te nemen zou ik het bij Audacity laten.

Martijn
berichtknipoog Re: Piano op mijn pc aansluiten
Datum: 03/09/2010 08:45

Oke, ik zal is kijken naar dat Audacity.
Cubase is een super programma, alleen voor mij veel te ingewikkeld en te duur

gr. manon
berichtknipoog Re: Piano op mijn pc aansluiten
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 03/09/2010 12:17

Urg, nee. Je USB aansluiting is om MIDI signalen te versturen en audacity kan niet met MIDI overweg. Als je niet weet wat MIDI is: het is een soort 'muzikale code' die je pc weer om kan zetten naar iets, bijvoorbeeld geluid met een 'piano programma' of bladmuziek, met een notatieprogramma. Voor notatie gebruik ik zelf Sibelius, maar Finale heeft een hele leuke goedkope versie die ook prima is. Wat opnemen betreft kan je Garage Band denk ik wel gebruiken. Als je geen mooi piano geluid kan vinden om te gebruiken met je MIDI opname moet je me effe een PM sturen, als je mij je MIDI opname stuurt maak ik er wel een MP3 van voor je.

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Datum: 03/09/2010 17:13

ehh jaah, dat is een probleempje op mijn laptop zit geen garageband droevig
Audacity werkt inderdaad niet nee..
manon
Gepost door: Martijn
Datum: 03/09/2010 22:21

Hee,

Weet je zeker dat het niet mogelijk is om via USB een gewoon audiosignaal te sturen?
Ik heb niet zoveel ervaring met piano's, maar een maat van me doet dit altijd zo. Dat is een ander merk piano, maar het leek me redelijk standaard dus vandaar knipoog

Heb even gezocht voor een handleiding, maar de website van Entrada kon ik niet vinden.

Martijn
Gepost door: Johan
Datum: 22/12/2012 08:17

vraagje

Ik heb ook een entrada d100 piano en ben op zoek naar de handleiding. wie kan me helpen?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen