Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtPiano op mijn pc aansluiten
Gepost door: manon
Datum: 01/09/2010 18:49

helloo,
Ik heb een vraagje over mijn Entrada D100 A.
Er zijn niet veel piano forum's dus vandaar ben ik hier heel erg blij
Ik heb dus een Entrada D100 A en een Powerbook van mac.
Nou zit er een usb aansluiting op mijn piano, en op mijn mac natuurlijk.
Maar wat voor programma kan ik daar voor gebruiken? Ik wil er graag muziek mee componeren en opnemen zeg maar. Ik heb er verder geen ervaring mee, heb mijn piano net paar maandjes, heb hier voor altijd keyboard gespeeld. Wie kan mij dus verder helpen?
berichtRe: Piano op mijn pc aansluiten
Gepost door: Martijn
Datum: 01/09/2010 21:48

Hoi,

Het makkelijkste is om met Audacity te beginnen.
Dat is een gratis programma, en is ook beschikbaar voor Mac.
Bij de instellingen kan je een microfoon kiezen, waarschijnlijk staat er iets in de lijst dat op 'USB device' lijkt. Die hoef je volgens mij alleen maar aan te klikken en het opnemen kan beginnen knipoog

Als je wat meer mogelijkheden wilt zou je eens naar Cubase kunnen kijken. Maar om af en toe in je eentje iets op te nemen zou ik het bij Audacity laten.

Martijn
berichtknipoog Re: Piano op mijn pc aansluiten
Datum: 03/09/2010 08:45

Oke, ik zal is kijken naar dat Audacity.
Cubase is een super programma, alleen voor mij veel te ingewikkeld en te duur

gr. manon
berichtknipoog Re: Piano op mijn pc aansluiten
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 03/09/2010 12:17