Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtProjectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)bijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 12/12/2010 12:29

Hoi, voor het Brent Mason Tele project ging ik eerst uit van nieuwbouw vanaf scratch. Specificaties van het hout zijn hetzelfde als een Lite Ash tele van Fender, die ga ik nu dus als basis gebruiken. Ik hou julli op de hoogte. Hierbij de begroting en het wiring diagram. Als er nog iemand aan zo'n project begint mss. leuk contact te houden of dingen samen te doen.

Bijlagen:
open | download - Begroting schema Brent Mason Telecasterx.pdf (693.7 KB)
berichtRe: Projectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)
Datum: 12/12/2010 12:48

3 humbuggeriños in een tele? Lijkt me wel lachen. Kan je het schema uitleggen (hoe schakelt ie) aangezien ik niks van die dingen afweet.
berichtRe: Projectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)
Datum: 12/12/2010 13:35

Oe, oe is het een normale 3-weg schakeling waarbij het middenelement altijd aanstaat en je desgewenst weg kan draaien met zn eigen volume-pot?
Datum: 12/12/2010 14:01

Ja, dat is m, waarbij de push/pull voor in fase/uit fase zorgt. Zie filmpje hieronder voor sampletjes van dhr. Brent Mason himself. Een echte redneck...

en

#ESNS17 berichtRe: Projectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)
Gepost door: Clemens
Datum: 12/12/2010 14:01

Leuk project MK! Ben benieuwd nogal blij

[www.clemenswenners.nl]
Datum: 12/12/2010 14:30

He Cle, als 'ie af is spreken we wel ff af bij Zjon knipoog.
#ESNS17 berichtRe: Projectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)
Gepost door: Clemens
Datum: 12/12/2010 15:19

Goed plan! Neem ik mijn Lite Ash Tele mee, kunnen we mooi vergelijken knipoog

En natuurlijk Zjon irriteren!

[www.clemenswenners.nl]
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: Projectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)
Gepost door: Zjon
Datum: 17/12/2010 17:17

ik steek die gore ouwe pokkezooi wel in de fik!!

Gezellig tong uit de mond grijns
Datum: 17/12/2010 17:21

Bestel die SD's nou maar... knipoog

Anders gaat die gare tiefustoko in de fik
berichtRe: Projectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)bijlage
Datum: 27/11/2011 22:46

Afff!!!

Leuk project geweest. Wel een hals verneukt, maar goed. Dat hoort erbij. Oorspronkelijke hals had 22 frets, met zo'n iets uitstekend fretboardje. Bij het aandraaien van de hals bleek de nieuwe slagplaat een 21 frets slagplaat. Niet aan gedacht. Stom. Fretboard tussen de 18 en de 21 losgedrukt bij het vastzetten.

Heb gelukkig voor weinig een Mighty Mite hals kunnen kopen die perfect past en bovendien maar dat is echt toeval, lekker boomstamdik is en mijn speelstijl beter ligt.

Ik heb één aanpassing aan het schema gemaakt, de middelste humbucker kan worden gesplit. Ik heb hem nu zo gesoldeerd dat ik de andere coil split dan aangegeven. Geeft betere mogelijkheden. Wel een te gekke gitaar. De mastervolume werkt op hals + nek en de middelste extra volumeknop op de middelste element. De mastertone op alle elementen en de coil split op alleen de middelste. Je hebt zo eindeloos veel mogelijkheden en eigenlijk zit alles van les paul tot telecaster en strat er wel in. In ieder geval de meest gebruikte standjes. Hij klinkt daarbij heerlijk vet en speelt als een zonnetje.

Oh ja, de minihumbucker is niet van Gibson, maar een SD Antiquity volgens dezelfde specificaties.

Heeft ff geduurd, maar eindelijk.
Gepost door: Lespet
Datum: 28/11/2011 03:04

En nu spelen zoals de Master himself.knipoog
Gepost door: R'Oha
Datum: 28/11/2011 19:19

Mooi werk Martin!

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Datum: 30/11/2011 19:51

Thanks allen! Klinkt als een klok. Zal mn best doen om samples te posten.
berichtRe: Projectje: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)bijlage
Datum: 11/12/2011 12:08

Datum: 11/12/2011 12:09

berichtMET SAMPLES: Fender Lite Ash Tele ombouwen tot Brent Mason Telecaster (inc. begroting+wiring)bijlage
Datum: 11/12/2011 12:12

Zo. En een sampletje. Telecaster alleen door buizenbakje. Volgorde:

1. halselement, vervolgens middenelement half bijgedraaid, daarna middenelement helemaal bijgedraaid, vervolgens middenelement gesplit (0:00-0:38)

2. middenstandje, eerst zonder middenelement enzovoorts, zelfde volgorde
(0:38- 1:10)
3. brugelement, idem.
(1:10-eind)

open | download - Samplesbrentmasontele.mp3
En zoals je hoort moet er nog een buzzje worden weggewerkt bij de open e.

En nog een overstuurd sampletje (tele->lex bos superdrive kanaal 2 ->h2o delay)

open | download - Samplesbrentmasonteleoverstuurd.mp3

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen