Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtLege cab vullen!
Gepost door: Ian
Datum: 07/12/2011 20:13

hey mensen,

Ik heb gisteren in Engeland, voor bijna geen geld, een lege 4X12 cab gekocht.
Nu zou ik hier 2 12" speakers in willen steken ( niet per se 4 ) om de cab te gebruiken op repetitie.

Nu zou ik graag een 16 ohm cab hebben, omdat ik een 16 ohm orange cab heb die ik dan zou kunnen door lussen ( 2 16 ohm cabs wordt dan 8 ohm, zo heb ik gehoord)mocht ik ze allebei willen gebruiken.

Welk soort speakers zoek ik best ( liefst geen V30's want die zitten al in de orange) en hoe regel ik de ohm vraag?

Liefst zou ik ook willen dat de cab toch ook 100-150 watt aankan ( net als mijn orange die denk ik 120 of 150 watt is. )mocht ik er dan een andere head op aansluiten met wat meer wattage dan mijn Orange TH30

Groet
IAN
berichtRe: Lege cab vullen!
Gepost door: Ian
Datum: 07/12/2011 20:22

ohw en waar vind ik dan het makkelijkste losse speakers die me niet al te veel gaan kosten?
Gepost door: MFJort
Datum: 07/12/2011 22:20

kijk naar eminence, een goedkope en zeer geprezen speaker van hun is de GB12 8ohm, een greenback clone maar dan 50 watt per stuk. sluit ze aan in serie en je hebt een gedetunede 16ohm cab!
Gepost door: Lespet
Datum: 08/12/2011 01:40

Hey CACTUS, ik denk dat je een klein probleempje hebt overzien, je wilt het cabinet als extra cab. gebruiken, je geeft aan dat jouw Orange cab. 16 Ohm is, maar jouw speaker uitgang is 1x16 of 2x8 Ohm, ik denk dat je problemen gaat krijgen met jouw extra cab.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 08/12/2011 09:17

Waarom een grote 4x12" cab kopen, daar twee speakers in doen en alsvolgt met 2 cabs gaan spelen? Ja, wellicht voor de spreiding, maar kan je dan niet beter 2 2x12" cabs gebruiken? Je sjouwt je een breuk en kost behoorlijk wat ruimte in de auto, die bij ons bij gigs toch redelijk kostbaar is.

Daarnaast; ik heb nog een zelfbouwcab te koop met 2 V30's. Die mag je voor 75 euro hebbu. Ik kan er ook de speakers voor je uithalen, dan gaat die kast op de brandstapel.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/12/2011 11:40

Quote:
"Da Vinci"

dan gaat die kast op de brandstapel.

zonde
Gepost door: Da Vinci
Datum: 12/12/2011 10:40

tja, krijg 'm aan de straatstenen niet kwijt. En blijf 'm geen jaren bewaren...

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Lespet
Datum: 16/12/2011 13:56

Sorry dat ik dit Topic een beetje kaap, maar dan hoef ik geen nwe te maken.

Welnu, als je luidsprekers uit een cabinet verwijdert dan wil de rand (kurk of vilt oid) wel eens kapot gaan doordat het vastplakt aan de baffle, is er en mogelijkheid om dit te vermijden of kan je ergens die randen v/d luidsprekers gewoon kopen. Danke im Voraus

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen