Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtSquier classic vibe custom project
Gepost door: Vince
Datum: 10/12/2011 23:28

Ik heb momenteel een Squier classic vibe telecaster custom, een zeer mooie gitaar
maar eerlijk gezegd heb ik het toch niet helemaal met een felle twang. Ik ben geen country/rockabilly player en neig veel meer naar de blues, smooth jazz, jazz en (pop)rock.

Ik begin volgende maand in een (pop)rockband en daar koop ik de fender fsr standard hh strat MIM voor, een strat met twee humbucker die mij in mijn rock behoeftes kan voorzien.

Ik heb lang gedacht aan een jazzgitaar om mijzelf in mijn andere muzikale behoeftes te voorzien maar ik ben toch wel zeeer gehecht aan de tele (heerlijke neck en mooie finish) en deze houden en er een kopen is ivm met geld geen optie.

Dit is de reden waarom ik mijn telecaster wil upgraden naar een goede blues en light rock gitaar.

----

De pickups: - Ik hou erg van de klassieke tele neckpickup. Ik vind de sound geweldig voor funk en blues maar ik ben wel op zoek naar een warme toon (zodat BB ook nog goed klinkt).
Is er een neck pickup beschikbaar met een toon die geweldig is voor de blues en funk maar ook goed is voor some jazz? suggesties?
Liever geen humbucker if possible.
Prijs is niet echt een issue. hoewel >100 euro ook niet nodig is.

Voor de bridge zoek ik iets met een net wat minder twang, iets waar je een geweldige lead toon uit kan halen.

----
Verder ga ik de tuners, bridge, tone pots/switches vervangen door betere, goudkleurige en ga ik de slagplaats vervangen om de tele er iets intressanter uit te laten zien.

---

ik heb graag jullie suggesties over elementen die aan mijn wensen voldoen.
berichtRe: Squier classic vibe custom project
Gepost door: Richard
Datum: 11/12/2011 18:46

kijk eens naar de post van Pablo!
Gepost door: MFJort
Datum: 12/12/2011 11:07

ik vind de neck pickup in de tele juist goed voor blues, funk en jazz. misschien een p90 in de brug?
Gepost door: Chriske
Datum: 12/12/2011 13:21

Ben zelf groot fan van Bare Knuckle pickups. Zij hebben vast iets van je gading. Heb in mijn Strat een setje "Slow Hand" pickups en in mijn Tele een setje "Black Guards". Kijk op hun site, ze hebben voor ieder wat wils, van vintage output, iets heftiger ala Rolling Stones output tot (voor mij in elk geval te) forse output in hun "The Boss" set. Ca. 170,- voor een set voor je Tele.
Gibson en Fender berichtRe: Squier classic vibe custom project
Gepost door: Spollie
Datum: 18/12/2011 03:33

Het brugelement uit de richie kotzen tele is echt heel vet. misschien is dat wel wat. Instant rocksound.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 18/12/2011 12:00

ik ben erg te spreken over de sd antiquity mini humbucker die ik bij de hals heb. De vintage lead stack die ik bij de brug heb vind ik iets minder, maar bruikbaar. Mss. Wat spollie zegt bij de brug.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen