Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Mijn Washburn berichtVolume Box voor Fender DeVille
Gepost door: Cees Koelewijn
Datum: 16/01/2012 23:40

Ik ben de trotse bezitter van een Fender Hotrod DeVille 4x10, en net zoals velen vind ik dattie toch net te hard is voor op de slaapkamer :P Nou kwam ik dit mooie dingetje tegen, waarmee het volume beter te bepalen zou moeten zijn, en je zelfs de amp verder open kan draaien om het volume vervolgens laag te houden (met de box) maar wel die vette toon te hebben. Hieronder een link:

[amzn.com]

Nou heb ik helaas iets tegen het kopen op Amazon. Ik kwam ook dit tegen:

[www.fortunecity.com]

Het is een tutorial voor het zelf bouwen van zo'n mooi klein ding. Nou zou ik dat graag eens als eerste zelfbouwproductje proberen. Hoef ik alleen de onderdelen te kopen. Probleem is, ik ben nog niet erg thuis in de taal die gebruikt wordt in het artikel.

Is er iemand die wellicht een soort kleine vertaling heeft van de bouwbeschrijving en wat je precies voor onderdelen nodig hebt?

Of wellicht ergens in Nederland waar ze deze krengen verkopen tegen een schappelijk prijsje?

Bedankt!

--- "One does not simply own enough guitars." ---
berichtRe: Volume Box voor Fender DeVille
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 17/01/2012 14:14

Dit is wat je nodig hebt:

Jack aansluitingen, tweemaal:
[www.banzaimusic.com]

Metalen behuizing, éénmaal:
[www.banzaimusic.com]

Potmeter, 100K logaritmisch, éénmaal:
[www.banzaimusic.com]

Knop voor op de potmeter, éénmaal:
[www.banzaimusic.com]

En een simpel stukje kabel heb je vast zelf wel liggen.

Verwacht overigens geen wonderen, het is niets meer en minder dan een extra volumepotmeter die je tussen je pre- en poweramp plaatst. De advertentie op Amazon doet je geloven dat het (ook) om een Powersoak gaat maar dat is het allerminst.
Mijn Washburn berichtRe: Volume Box voor Fender DeVille
Gepost door: Cees Koelewijn
Datum: 18/01/2012 10:44

Okee bedankt! Super blij

Ik las op veel plekken dat je een zogenaamde Attenuator kon aanschaffen en die zou wel wonderen doen. Maar die zijn verrekte duur zeg droevig Dus eerst maar eens hiermee beginnen :P

--- "One does not simply own enough guitars." ---

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen