Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtNa veel bloed, zweet en tranen is toch Eindelijk mijn 7 string is klaar.bijlage
Gepost door: Lion king
Datum: 29/01/2012 11:48

Hey beste gitaar netters,

In de zomer had ik mijn Musicman Sub 1 geruild voor een Inbanez rg7621, ik wou graag een 7 snarig dus dat was mooi geruild. Echter misschien waren ze qau geld waarde hetzelfde, ik vond de ibanez er niet zo cool uit zien als de musicman en van de dimarzio elementen werd ik ook niet echt super blij.

Natuurlijk had ik van te voren al wat research gedaan naar de gitaar en kwam ik dit plaatje tegen.

Vond het er supervet uit zien dus ben ik maar begonnen met het schuren van de gitaar.

Ik wil niet zeggen dat ik er spijt van had dat ik er aan ben begonnen, maar eerlijk waar, wat een ape werk was dat zeg, dat ik er lang mee bezig zou zijn wist ik wel maar, dat de lak/verf er zo moeilijk afging had ik niet verwacht.

Pff einde inzicht, ik was al 3 dagen bezig met het schuren met de hand.

Nou zie in dit plaatje een oranje schuurmachine staan, mijn vader had die net gekocht voor mij toen ik klaar was met schuren, maar bedankt papa, mocht ik ooit weer eens iets gaan schuren...

Helaas was ik een beetje terleur gesteld, hout zag er niet zo heel vet uit. Nou wist ik toevallig dat we voor de vloer in de woonkamer een soort olie gebruiken om het hout te onderhouden dus dat heb ik maar even opgezocht.

Ook zonder echt weer na te denken heb ik dat op de gitaar gekwakt

Maar vooruit de gitaar begon wel echt vet te worden.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met max guitar store, zij waren de enige waarvan ik wist dat ze Bareknuckle pick ups verkochten in nederland. Een bedrijfje in engeland die picks met de hand maakt.
Ging echter wat moeizaam want max guitar had niet de pick ups die ik speciaal wou dus dat moest weer besteld worden. maandje gewacht en toen kwamen ze toch eindelijk binnen.

Echte bareknuckle aftermath pick ups met aged nickle covers.

maar nog veel werk aan de winkel, ik wou de gitaar persee nog voorzien van een mooie transparante lak laag. Mijn broertje werkt gelukkig bij een auto garage waar ze ook een autospuiter hebben, dus voor een zacht prijsje kon ik de gitaar daar wel laten lakken.

Post (1/2)

Toedels
berichtRe: Na veel bloed, zweet en tranen is toch Eindelijk mijn 7 string is klaar.bijlage
Datum: 29/01/2012 11:59

gitaar afgeplakt en gaan met die banaan.

Volgende ochtend word ik gebeld door mijn broertje, ja leon je gitaar neemt alle lak op en het ziet er niet mooi uit het is net een sinaasappel. dat was niet zo mooi maar, de spuiter heeft hem vervolgens weer geschuurd en weer gespoten, nog een keer geschuurd en weer gespoten, uit eindelijk toch mooi egaal gekregen.

Eindelijk dat fuck ding is gelakt.

Het resultaat was verrassend goed.

De gitaar heb ik vervolgens even bij Tonefactory afgeleverd om de elementen te installeren.

Eindelijk heb ik hem gister helemaal in elkaar gezet, afgesteld en er op gespeeld. Maar wouw wat een vet ding is het geworden.

Toedels

berichtRe: Na veel bloed, zweet en tranen is toch Eindelijk mijn 7 string is klaar.bijlage
Datum: 29/01/2012 12:02

open | download - bkpaftermath7stringtest.mp3

Toedels
berichtRe: Na veel bloed, zweet en tranen is toch Eindelijk mijn 7 string is klaar.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/01/2012 14:28

Mooi gedaan!
berichtRe: Na veel bloed, zweet en tranen is toch Eindelijk mijn 7 string is klaar.
Gepost door: ron smit
Datum: 29/01/2012 14:33

Tof zo'n eigen product. Geweldig werk!
Gepost door: Angelo
Datum: 29/01/2012 15:02

mooi man, klinkt ook niet verkeerd

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: bas
Datum: 29/01/2012 17:14

goed gedaan!!

ziet er fraai uit

[www.hetdok.com]
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/01/2012 20:24

gaaf hoor! feli.
Dat je dat kunt man 7 touwen
Gepost door: Jellsbells
Datum: 30/01/2012 00:18

Strak werk, ruspect.
Ben zelf ook bezig,
ik maar van mijn Ibanez grg 170 een dikke metalcore-machine met EMG 81, matzwarte body en gouden hardware. Eind deze week zet ik het resultaat wel in een nieuw topic.

Het verven is lastig, heb vandaag de hele gang moeten schoonmaken met terpentine,
Er komt nogal veel stof uit die verfbus....

The Scarlet Desire
Datum: 30/01/2012 08:52

Inderdaad dat verven valt niet mee, daarom heb ik dat iemand anders laten doen .

Ik ben benieuwd naar jou resultaat.

Toedels
Mijn Washburn berichtRe: Na veel bloed, zweet en tranen is toch Eindelijk mijn 7 string is klaar.
Gepost door: Cees Koelewijn
Datum: 30/01/2012 11:04

Gaaf gedaan zeg, ziet er super uit tandpastagrijns

--- "One does not simply own enough guitars." ---
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 30/01/2012 11:14

Gaaf monster man!! Bareknuckels zijn de bomb overigens blij

@Jellsbells: niet lullig bedoeld maar... EMGs op een GRG? Is dat niet een beetje zonde? Waarom spaar je niet door voor een middeklasser en pimp je die op?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Wall of sound berichtRe: Na veel bloed, zweet en tranen is toch Eindelijk mijn 7 string is klaar.
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 30/01/2012 12:00

Ik vroeg me af,

je hebt het hout met een vloeren onderhoud middeltje behandeld.
en daarna overgespoten.

Dat vloerenspul, is dat niet 'vettig'?, lijkt mij dat de lak daaroverheen niet echt goed zal hechten toch?

I have a fine sense of the ridiculous, but no sense of humor.
Edward Albee
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Datum: 30/01/2012 12:49

@fuzzyness777: Tja, dat is geldtekort. Het is een prima gitaar verder. De hals en body zijn mooi afgewerkt. Alle hardware is nu vervangen. Ik noem het een middenklas. Voor EMG's in een gitaar betaal je al gauw 600 euro, en dit kost me in totaal 320. n nu is hij wel uniek tong uit de mond grijns

The Scarlet Desire
Gepost door: Zilty
Datum: 30/01/2012 17:50

Klinkt goed. Heb slechte verhalen gehoord over autolak (zelf dus met 2-componenten aan de slag geweest), maar hoor daar iegnlijk niks van terug in je sample. Nice.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 30/01/2012 17:56

De hals en body hangen nu beide te drogen in de douchecabine.
Heb een primer van de miniatuurwinkel en een kleur van MTN gebruikt.
Beide spuitbussen. Na het drogen een laag matte lak en dan in elkaar zetten.

Hoe lang zal ik ze laten drogen voordat ik de lak erop spuit?

The Scarlet Desire
Datum: 30/01/2012 18:43

Quote:
"Rob van der Sterren"

Ik vroeg me af,

je hebt het hout met een vloeren onderhoud middeltje behandeld.
en daarna overgespoten.

Dat vloerenspul, is dat niet 'vettig'?, lijkt mij dat de lak daaroverheen niet echt goed zal hechten toch?

Dat is waar, de olie heb ik er wel een maand in laten trekken en voor het spuiten is de gitaar goed ontvet.

Toedels
Gepost door: Jeffrey Kroonenberg
Datum: 11/02/2012 13:13

Mooi gemaaktnogal blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen