Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtKnutselwerkje
Gepost door: Pablo
Datum: 27/02/2012 11:09

Hallo allemaal,

Laatst vlogen we voor een optreden naar ItaliŽ. Door de beperking ten aanzien van de bagage kon ik mijn grote, ietwat lompe pedalboard niet meenemen. Ik besloot dus gewoon wat losse pedaaltjes en mijn tape echo mee te nemen, in de handbagage, niet zo'n succes. Dus besloot ik dat het tijd was om een compacter pedalboardje te maken met daarop in ieder geval een gewoon delaypedaaltje en een Xotic EP Booster, ter compensatie van de Fulltone Tape Echo.

Ik heb nog nooit iets gebouwd dus ik verwachtte niet te zullen slagen, echter na een weekje zagen, boren, verven en wachten is het bordje af en ik ben zeker niet ontevreden met het resultaat! Zie hier:

Aan de onderkant een T-Rex Fueltank Junior (tot mijn verbazing met een veelvoud aan alle denkbare kabeltjes, te gek!) en aan de bovenkant zien jullie wel wat er aan de hand is. Al neem ik op reis tevens mijn MXR Boost/Line Driver mee in plaats van de Earthquaker Devices fuzz (linksonder). Dan weten jullie dat!

Groetjes,
Pablo

"Het beffen van de dalmatiŽr verliep niet geheel vlekkeloos"
berichtRe: Knutselwerkje
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 27/02/2012 11:16

Leuk hoor! Maar wat was er mis met je pedaaltjes in je knapzak? Ging het echt gruwelijk verkeerd in Italie of was het gewoon niet comfortabel?

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Datum: 27/02/2012 11:29

Het was oncomfortabel omdat de TTE onderweg kapot ging doordat de douane mijn koffer duizend keer op de kop moest zetten. Ook werkte de footswitch die ik voor de TTE had meegenomen niet ťn schoven mijn pedaaltjes tijdens het optreden de hele tijd achter me aan als ik over het podium bivakkeerde.

Zo kwam ik tot de conclusie dat ik voortaan maar beter een normaal delaypedaaltje mee kon nemen, maar dan wel in combinatie met iets dat hetzelfde effect geeft als de preamp van de TTE (zie de EP Booster). Dat zou echter weer het probleem geven dat er nog 2 extra pedaaltjes mee moeten, hetgeen ook weer gezever met zich mee zou brengen in de vorm van voeding en dergelijke. Daarom besloot ik maar een heel nieuw bordje te maken voor dit soort buitenlandse gevallen.

Gepost door: Pjotrrr
Datum: 27/02/2012 12:24

Nice! En het deksel? of deksel loos?

- Boter op m'n brood! -
Gepost door: Richard
Datum: 27/02/2012 18:36

Koeienhuid inclusief?

Nice bordje gast!
Was het een festival daar in ItaliŽ?
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 27/02/2012 20:36

wat is dan dat 'gewone' delapedaaltje geworden want die zie ik niet op je pedalboard ... toch?

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Roel
Datum: 27/02/2012 20:38

Da's de MXR Carbon Copy, dat delay pedaaltje.
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 27/02/2012 20:43

ow wat stom, ik had in mn hoofd dat dat een chorus was :s
mexkoesie

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 27/02/2012 23:30

Je zult mij nooit van m'n leven met een chorus zien!

Gepost door: Chad
Datum: 28/02/2012 22:15

Hoezo niet?! Kan best mooi zijn hoor. Kijk maar naar David Gilmour, die weet er ook iets moois mee doen.
Gepost door: Mario 3
Datum: 05/06/2012 16:03

Quote:
Pablo

Je zult mij nooit van m'n leven met een chorus zien!

Verklaar u nader a.u.b. grinnikend Ik vind chorus te gek!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen