Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtElement aan gitaarjack solderen
Gepost door: Outrage
Datum: 30/03/2012 19:17

Een kort vraagje, ik wil een soort basis Jack Whiteplankje maken met een snaar en een element. Alleen kan ik niet solderen en heeft het volgens mij weinig zin om al dat materiaal aan te kopen. Dus is mijn vraag, kan ik niet gewoon die twee kabeltjes vouwen rondom die gaatjes van de jack? Als ze loskomen, kan ik ze weer vrij snel vastmaken, aangezien alles aan de oppervlakte ligt. Of ben ik helemaal al een gek bezig dan?

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
berichtRe: Element aan gitaarjack solderen
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 31/03/2012 07:34

Zolang de draadjes contact maken, is het goed. Maar het zal niet blijven zitten. Solderen is heel makkelijk en essentieel bij dit soort dingen. Ga er even voor zitten en maak het je eigen. Heb je veel plezier van.
Wall of sound berichtRe: Element aan gitaarjack solderen
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 31/03/2012 08:21

knijp dr zoiets aan.

[www1.conrad.nl]

I have a fine sense of the ridiculous, but no sense of humor.
Edward Albee
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Datum: 31/03/2012 11:44

Quote:
Jeroen
Solderen is heel makkelijk en essentieel bij dit soort dingen. Ga er even voor zitten en maak het je eigen. Heb je veel plezier van.
precies, laat het je anders even voordoen. 'tis geen lassen blij en als het niet goed gaat kun je het over doen.
Gepost door: Lespet
Datum: 31/03/2012 11:58

Quote:
Jeroen

Zolang de draadjes contact maken, is het goed. Maar het zal niet blijven zitten. Solderen is heel makkelijk en essentieel bij dit soort dingen. Ga er even voor zitten en maak het je eigen. Heb je veel plezier van.

Of laat je vrouw solderen (iig leren solderen), vrouwen zijn daar veel beter in dan/als mannen.
Datum: 31/03/2012 17:34

Solderen is echt easy. Ik heb essentiele tremors en 2 linkerhanden en heb net alle electronica van mn gitaar vervangen. Dus als ik het kan dan kan iedereen het.
Gepost door: Outrage
Datum: 31/03/2012 22:08

Ik heb jullie goede raad opgevolgd en het zaakje laten solderen bij de winkel waar ik de jackinput gekocht had. Die man heeft dat helemaal gratis gedaan. De reden waarom ik het niet zelf heb gedaan was omdat ik dan een soldeerbout enzo moest gaan kopen. En dit is echt maar een eenmalig projectje. IK vond het wat zonde om daaraan geld uit te gaan geven dat ik evengoed kon stoppen in zaken die ik echt gebruik zoals plectrums en snaren. Toch bedankt voor jullie goede raad, hij was heel nuttig. biertje En voor wie wil weten waar het allemaal voor moet dienen: het is bedoeld voor een animatorencursus. En het thema van de groep die o.m. ik begeleid is Blues Brothers, en zo kan ik een goedkoop extra gitaartje meenemen.

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen