Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 3
berichtRe: Van losse onderdelen naar gitaar
Gepost door: Angelo
Datum: 13/08/2012 20:38

Quote:
Liam

Voor de rest, doen de pickups het nu niet meer,...
ROTFL Geniaal! ik zou me toch eerst druk maken om alle kleinigheden zoals pickups werkend te krijgen en dan naar die brom/ruis kijken.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2012 20:39 door Angelo.
Gepost door: Tepelstreeltje
Datum: 13/08/2012 21:06

Quote:
Angelo

Liam
Voor de rest, doen de pickups het nu niet meer,...
ROTFL Geniaal! ik zou me toch eerst druk maken om alle kleinigheden zoals pickups werkend te krijgen en dan naar die brom/ruis kijken.
Eerst viel het me niet op, maar toen ik met een metalen plaatje voor de zekerheid ging checken wel. Dus ik heb het maar ergens tussen geflikkert in m'n post.
Datum: 13/08/2012 21:13

Quote:
MK

Lijkt me vrij belangrijk, dat die het doen. De pickups. Alles nog eens nalopen. Je ziet: je leert gelijk alweer. Mocht het allemaal niet lukken dan is er vast wel een handige gitaarnetter die m weer voor je in elkaar knutselt. kwa electronica. maar dat kan je pa ws. beter, als hij electricien is. ik woon in almere, dus als je daar in de buurt woont geef je maar een gil. maar eerst nog een tijdje doorploeteren.
Ik ga overmorgen weer aan de slag, morgen repeteren met de band, dus geen tijd.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/08/2012 10:06

Geen tijd.

belerend

Echt. De jeugd van tegenwoordig.
Datum: 14/08/2012 10:48

[www.frets.com]

Hier trouwens heel veel goeie info.
Datum: 15/08/2012 14:46

Update:
Opnieuw gesoldeerd, het brug en het nek element doen het, maar middel en combinatie van middel en brug/nek doet het niet.
Nog steeds last van een brom.

Iemand enig idee?
Gepost door: Lespet
Datum: 15/08/2012 15:01

Toch weer je schema nalopen Liam en heel goed jouw soldeersel nalopen, heb je wel de goeie tin gebruikt (speciaal voor elektronika en niet voor elektriciteit), ook daar zit verschil in.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 15/08/2012 15:20

Mocht je het patroon nog niet zien: iedere keer als je hier een vraag stelt krijg je de tip om zelf te kloten en dan kom je ook steeds een stuk dichter bij de oplossing. Eén van de twee handelingen zou je kunnen overslaan, en dat is niet het zelf opnieuw proberen knipoog

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 15/08/2012 15:31

Quote:
Lespet

Toch weer je schema nalopen Liam en heel goed jouw soldeersel nalopen, heb je wel de goeie tin gebruikt (speciaal voor elektronika en niet voor elektriciteit), ook daar zit verschil in.
Ik heb er een met een hars er in, maar wat is dat dan de oorzaak van het brommen?
Datum: 15/08/2012 15:43

Kortsluiting, aardedraad vergeten, slechte soldeerverbinding, verkeerde verbinding, pootjes aan schakelaar verkeerd verbonden, etc. etc. Kortom: alles nalopen en/of alles weer los en opnieuw beginnen. Hoe denk je dat wij het geleerd hebben? Zoals Nike zegt: 'Just do it'. En dan héééél veel later denk je: ja, McDonalds, je hebt gelijk. 'I'm lovin' it'. Eindelijk.
Datum: 15/08/2012 16:36

Quote:
MK

Kortsluiting, aardedraad vergeten, slechte soldeerverbinding, verkeerde verbinding, pootjes aan schakelaar verkeerd verbonden, etc. etc. Kortom: alles nalopen en/of alles weer los en opnieuw beginnen. Hoe denk je dat wij het geleerd hebben? Zoals Nike zegt: 'Just do it'. En dan héééél veel later denk je: ja, McDonalds, je hebt gelijk. 'I'm lovin' it'. Eindelijk.
Ik ben net helemaal overnieuw begonnen, ik doe ze kleur voor kleur en loop ze ook kleur voor kleur na.

Ik kan nu zeggen dat ALLE aarding in iedergeval goed verbonden zit met elkaar.
Datum: 15/08/2012 19:29

Mijn vader was slim genoeg om een foto te maken van de originele bedrading (zonder dat ik het wist). Er is niks mis met de manier hoe alles is bevestigd. Wel zijn er wat draden verschroeid en vermoed hij dat ik een paar draadjes heb samengesmolten in de draad.

Morgen gaan we meten waar eventueel kortsluiting is, dus stay tuned.
Datum: 15/08/2012 21:01

Quote:
Liam

Ik pis bijna in m'n broek van de spanning, wat een cliffhanger...
Datum: 15/08/2012 21:10

ROTFL
Datum: 15/08/2012 22:11

En toch, liam, wedollen er soms wel mee, maar dit is wel de manier waarop je het leert. Ik vinnet wel cool dat je dit zo doet. Hoppekee. In geval van nood zijn er genoeg gitaar.netters die m ff willen nalopen.
Gepost door: Angelo
Datum: 15/08/2012 22:39

Quote:
Nico

Liam

ROTFL

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 15/08/2012 22:53

Daar heeft Liam geen tijd voor MK.
Datum: 16/08/2012 02:26

Quote:
Nico

Liam

Houd het op bijna a.u.b.
Gepost door: Kees Sprado
Datum: 16/08/2012 22:58

in iedergeval wel een boeiend avontuur toch? Voor jullie dan.
Vader en zoon samen rond de gitaar met de soldeerbout.. prima toch?

Laat t maar weten als de handdoek in de ring gaat en Rotterdam dicht bij is..

Een signature gitaar is net als een leesbril:
ook als je er niks mee kan staat 't nog wel wijs
Datum: 16/08/2012 23:01

Quote:
"Kees Sprado"

Als de handoek in de ring gaat laat ik de gitaar wegrotten en laat ik het wel doen door een proffessioneel iemand.
Datum: 17/08/2012 09:14

Quote:
Liam

Kees Sprado

Als de handoek in de ring gaat laat ik de gitaar wegrotten en laat ik het wel doen door een proffessioneel iemand.

Voor het geval je het (weer) niet snapt; iemand zeg hier dat je goed bezig bent om het samen met je vader uit te zoeken en doet een heel aardig aanbod om je te helpen als jullie er niet uitkomen.

En waarom zou een een gitaar in losse onderdelen kopen en door een professioneel iemand in elkaar letten zetten? Dat gaat toch voorbij aan het "zelf doen" en kan je net zo goed een fender/ibanez/gibson etc. kopen. Dan hoef je ook niet zo veel toe te leggen als je 'm weer beu bent.

Datum: 17/08/2012 09:59

Quote:
"Da Vinci"

Voor het geval je het (weer) niet snapt; iemand zeg hier dat je goed bezig bent om het samen met je vader uit te zoeken en doet een heel aardig aanbod om je te helpen als jullie er niet uitkomen.

Inderdaad. En als Almere dichterbij is, laat je het mij maar weten.
Datum: 17/08/2012 13:57

Quote:
"Da Vinci"

Liam
Kees Sprado

En waarom zou een een gitaar in losse onderdelen kopen en door een professioneel iemand in elkaar letten zetten? Dat gaat toch voorbij aan het "zelf doen" en kan je net zo goed een fender/ibanez/gibson etc. kopen. Dan hoef je ook niet zo veel toe te leggen als je 'm weer beu bent.
Ik snapte het. Maar het punt is, dat als het niet lukt, het me ook niet zoveel uit maakt, het is zo'n squier uit een pakket, niet zo'n losse die nog best redelijk zijn.

En als ik het in elkaar laat zetten (een bepaalde winkel zegt dat ik moet uitgaan van 135 euro). Is het nog steeds goedkoper om body, hals, brug, pickups te kopen op ebay van goeie luthiers, dan €1025 neer te leggen voor een jem zonder zelf gekozen pickups (kost ook weer geld) en kleurtje (niet het aller belangrijkste, maar het is wel mooi als je gitaar een aardig kleurtje heeft!).
Datum: 17/08/2012 14:15

Quote:
Liam

En als ik het in elkaar laat zetten (een bepaalde winkel zegt dat ik moet uitgaan van 135 euro). Is het nog steeds goedkoper om body, hals, brug, pickups te kopen op ebay van goeie luthiers, dan €1025 neer te leggen voor een jem zonder zelf gekozen pickups (kost ook weer geld) en kleurtje (niet het aller belangrijkste, maar het is wel mooi als je gitaar een aardig kleurtje heeft!).

Dat ligt er nogal aan hoe je rekent. Een hoop losse spullen kopen en die voor 135 euro in elkaar laten zetten klinkt leuk, maar een zo'n goedkoop mogelijke gitaar hebben lijkt me geen doel op zich. De vraag is oa. hoe groot het verschil is in kwaliteit en in prijs, en of dat verschil de moeite waard is. En dan hebben we 't nog niet eens gehad over eventuele verkoopbaarheid, want we weten allebei hoe gitaristen zijn toch knipoog

Maw; als ik nu een mooie 2e hands Jem koop voor 1200 euro (tweedehands met goede floyd rose, DiMarzio pups, TOL, ohsc) of ik koop voor 600 euro losse onderdelen, laat 't voor 135 euro in elkaar zetten, nog eens voor 250 euro spuiten en aflakken (of ga je dat ook zelf doen met alle risico's van slechte afwerking van dien) en dan nog een koffertje erbij ben je ook 1000+ euro kwijt. Maar wat heb je dan voor kwaliteit? Een set goede DiMarzio's kost snel 200 euro, een hoogwaardie floyd en een paar goede tuners en locking nut denk ook zoiets. En ik geloof niet dat je voor 100 euro een state of art body of hals hebt. Zelfs niet bij een goede luthier op ebay.

Dan kocht ik toch mooi een Jem en gooide er andere pups in.

Datum: 17/08/2012 15:20

Quote:
"Da Vinci"

Liam

Dat ligt er nogal aan hoe je rekent. Een hoop losse spullen kopen en die voor 135 euro in elkaar laten zetten klinkt leuk, maar een zo'n goedkoop mogelijke gitaar hebben lijkt me geen doel op zich. De vraag is oa. hoe groot het verschil is in kwaliteit en in prijs, en of dat verschil de moeite waard is. En dan hebben we 't nog niet eens gehad over eventuele verkoopbaarheid, want we weten allebei hoe gitaristen zijn toch knipoog

Maw; als ik nu een mooie 2e hands Jem koop voor 1200 euro (tweedehands met goede floyd rose, DiMarzio pups, TOL, ohsc) of ik koop voor 600 euro losse onderdelen, laat 't voor 135 euro in elkaar zetten, nog eens voor 250 euro spuiten en aflakken (of ga je dat ook zelf doen met alle risico's van slechte afwerking van dien) en dan nog een koffertje erbij ben je ook 1000+ euro kwijt. Maar wat heb je dan voor kwaliteit? Een set goede DiMarzio's kost snel 200 euro, een hoogwaardie floyd en een paar goede tuners en locking nut denk ook zoiets. En ik geloof niet dat je voor 100 euro een state of art body of hals hebt. Zelfs niet bij een goede luthier op ebay.

[www.ebay.nl]

[www.ebay.com]

Ik ga even niet rekenen maar met verzendkosten (omgerekend naar euro's) schat ik het in op 400 voor die samen.

[www.guitar-parts.nl]

630 euro in totaal geschat.

3 pickups, 2 humbuck en 1 single coil 260 eu.

890 euro kom ik dan uit.

Duizend dus.

Het plan staat ook nog in de kinderschoenen en weet ook nog niet of het uberhaupt doorgaat.

Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb liever een gitaar die compleet naar mijn wensen is gebouwd, dan een massaproductie gitaar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2012 15:21 door Liam.
Datum: 17/08/2012 15:37

Quote:
Liam

oftewel.. kun je dan je motivatie meteen melden als je je probleem hier voorlegt? Iedereen die probeert te helpen blijkt er serieuzer mee bezig als jij.
En die dan op zo'n manier afkaarten.. jammer hoor, maar als je geen vertrouwen hebt in deze mensen hier.. dan maar niet!
Maar wie weet stijgen jullie boven jezelf uit en komt er msschien wel een dag dat je antwoord hebt op onze vragen?

Datum: 17/08/2012 16:03

Quote:
"Kees Sprado"

Liam

oftewel.. kun je dan je motivatie meteen melden als je je probleem hier voorlegt? Iedereen die probeert te helpen blijkt er serieuzer mee bezig als jij.
En die dan op zo'n manier afkaarten.. jammer hoor, maar als je geen vertrouwen hebt in deze mensen hier.. dan maar niet!
Maar wie weet stijgen jullie boven jezelf uit en komt er msschien wel een dag dat je antwoord hebt op onze vragen?
Zelf uitvogelen, wat ik met dat bedoelde, was dat ik de handoek niet in de ring gooi. Ik ben immers eigenwijs genoeg om maar door te blijven gaan met wat ik wil doen. Het was niet mijn bedoeling iemand af te katten.
Excuses als dit verkeerd is begrepen.
Datum: 17/08/2012 16:26

ok dan begrijp ik je beter,
maar hoe staat het nu met het project?

Datum: 17/08/2012 16:34

Quote:
Liam

Da Vinci
Liam

[www.ebay.nl]

[www.ebay.com]

Ik ga even niet rekenen maar met verzendkosten (omgerekend naar euro's) schat ik het in op 400 voor die samen.

[www.guitar-parts.nl]

630 euro in totaal geschat.

3 pickups, 2 humbuck en 1 single coil 260 eu.

890 euro kom ik dan uit.

Duizend dus.

Het plan staat ook nog in de kinderschoenen en weet ook nog niet of het uberhaupt doorgaat.

Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb liever een gitaar die compleet naar mijn wensen is gebouwd, dan een massaproductie gitaar.

precies... duizend euro man! En wat is er dan compleet naar jouw wensen? Het is een standaard Ibanez body, een standaard Ibanez neck (van een 350?), een standaard floyd rose. Je bent dus eigenlijk je eigen ibanez aan 't nabouwen van goedkope meuk en je kiest je eigen elementen. Je rekent duizend euro maar vergeet ff de finish (goede finish kost ook wat) en evt. een koffer die je bij een originele krijgt. Ik zou echt een prestige overwegen met evt. element upgrade. Die koop je voor een honderd of 7.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2012 16:38 door Da Vinci.
berichtRe: Van losse onderdelen naar gitaarbijlage
Datum: 17/08/2012 16:41

Je vergeet nogal wat, hoor, Liam.

Potmeters, switch, neckschroeven, neckplate, tuners, brug, pickguard, evt. foam, shieldingfolie, jack, jackplate, stringtrees, condensatoren, wire, en een postje diversen. Tel er nog maar 150-200 bij op, als je het een beetje kwalitatief wilt hebben. Hierbij de begroting die ik voor m'n telecaster heb gemaakt, destijds. Begroting heb ik wel ongeveer gehaald, op basis van een lite ash telecaster die ik voor 375 heb gekocht. En bij import van onderdelen heb je soms pech met douane. Meestal niet, maar in geval van wel kun je er nog 23procent bij optellen.Reken maar op 1000-1200 euro.

newfromscratch.pdf

Opbasisbestaandegitaar.pdf
Pagina's: Vorige 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 3

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen