Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtLondon City Super Amplifier (bias afstelle)
Gepost door: Daevid
Datum: 20/08/2012 01:59

Eigenlijk gaat het om een Power City DEA 130 100watt top maar veel verschil zit er volgens mij niet op deze bakjes (namen verschillen met plaats van fabricatie als oorzaak dacht ik)

Heb deze vorige maand aangeschaft en heb vorige week voor het eerst op een cab gespeeld en wat problemen gehad, als ik hem te luid zette viel ie uit (heb dit ook al gehad met een andere london city)

Wat ik zelf al ondervonden heb is dat deze top werd gemaakt met 'opgevoerde' eindtrap waardoor hij zogezegd een echte 100 watter is ipv +- 80 watt (bv marshall)
en dit komt volgens mij niet echt ten goede als je hem echt luid zet wat dus redelijk tegenstrijdig is omdat hij juist daarom werd 'gemodified'.

Ik denk dat op de el34 best zo'n 35 mA moet staan, maar waar moet ik ze trimmen en hoe meet ik ze best uit (welke pinnen van de el34's).Ik vind precies maar één trimpot (een witte) die enkel op één paar van de twee paren staat aangekoppeld .
Is dit omdat het tweede paar zogezegd een 'prefix' bias heeft of zo?

Buiten dit probleem heb ik ook nog gemerkt dat er twee (verschillende?) philips el34's in zitte ene philips logo is groter dan het andere en de derde en vierde el34's zijn ng twee verschillende , kan het falen van mijn top op hoger volume hier ook aan liggen omdat ze niet twee dezelfde zijn(niet op elkaar afgestemd)

Ook vroeg ik me af of de zekering die er in zit - één van 250v - die moet ik volgens mij best al vervangen door een andere van 230v (BE) , vroeg me ook af hoeveel ampere er op moet zitte , deze is geloof ik 2.5 A

Iedereen die mij iets aan de weet kan brengen , laat maar weten
berichtRe: London City Super Amplifier (bias afstelle)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 20/08/2012 08:20

Frans, kom er maar in, jongen.
Datum: 20/08/2012 14:39

Wie is frans? tandpastagrijns
Gepost door: Angelo
Datum: 20/08/2012 16:53

De gozer die er nu in gaat komen.
3 2 1 ....

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 20/08/2012 17:01

Quote:
Daevid

Wie is frans? tandpastagrijns

Wat een domme vraag. FRANS!

Niks
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 20/08/2012 21:33

Frans van amps-unlimited.nl
Gepost door: Frans
Datum: 20/08/2012 21:36

Ehhhh ....mag ik ook eens een weekendje weg knipoog.

Maar goed, voor de TS: Om te beginnen is een eindtrap met ongelijke buizen prut. Schaf eerst een gematched quartetje aan naar mijn voorkeur J/J maar dat mag je zelf bepalen. Meet dan je voedingsspanning en bepaal hoe heet je je buizen wil afstellen. Over het algemeen is 60 a 70% bias een lekkere afstelling maar 50% werkt ook al prettig. Een en ander is afhankelijk van de smaak van de gebruiker. Als je bv een Ua van 430V meet en je wil 70% van 25Watt instellen is de ruststroom per stel 116mA x 0.7 = 81mA. Meet de DC weerstand van je OT en je kan het te verwachten spanningsval daar zo inregelen. Eitje toch?

Owja, een zekering van 230V~. Zou je hier wel mee doorgaan, dat ding kan lekijk bijten hoor. Dit zeg ik naar aanleiding van deze vraag waaruit blijkt dat je dodelijke fouten kan maken. Een zekering reageerd op een stroomwaarde en de aangegeven spanning is maar een aanduiding. De stroom is het enige dat telt, ook in Belgie.

Frans.
[www.amps-unlimited.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2012 21:45 door Frans.
Datum: 20/08/2012 21:53

DE frans weet waar em over klapt precies , als nieuweling op dit forum wist ik dus ni wie hij was, in ieder geval merci frans
Gepost door: Frans
Datum: 20/08/2012 22:04

avec plaisir

Frans.
[www.amps-unlimited.nl]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen