Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtAarden van vaste brug op een strat.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/12/2012 16:59

Hello folks.

Ga weer een exemplaar in elkaar schroeven en deze keer een strat met een vaste brug. Maar nu mijn vraag: Hoe aard je die dan? Gaat gewoon met drie schroeven de body in, meer niet.
berichtRe: Aarden van vaste brug op een strat.
Gepost door: jantje
Datum: 02/12/2012 17:06

Aan de onderzijde solderen, of klemmen tussen brug en body, of in schroefgat.
Gepost door: Kees Sprado
Datum: 02/12/2012 21:09

Een horizontaal gat boren vanaf de elektronica kant naar de schroef van de brug?
Een aardlipje onder de slagplaat uit laten steken dat onder de brug klemt?
Anders een koolstof body nemen grinnikend

Maar wat voor project heb je bedacht? Komt er weer een speciale sound?
Hoe dan ook, je bent wel een productieveling..
Succes! (en plaatjes graag)
Datum: 02/12/2012 21:43

Hadden ze dat nou niet even kunnen voorboren voor me? Ik heb geen boor die om een hoekje kan...
Ik verzin er wel wat op.
Wordt een strat van US alder, met alleen een matte laklaag erover. Linkshandige hals erop. Heb zelf een slagplaatje gemaakt van een mooi getekend stuk esdoorn. Wordt dus een blanke gitaar. Ga er veel blues op spelen ter compensatie blij
Bijzondere geluiden? Ik hoop het. In ieder geval met een HS 1 singlecoil (DiMarzio) in de hals en een 36th anniversary paf (ook DiMarzio) in de brug zou het moeten lukken. 5 standen voor serie, parallel en uit fase in serie en de pups afzonderlijk natuurlijk. Enkel volume en een schakelaartje om de volumepot te bypassen. Dus veel mogelijkheden met weinig knoppen. Hou ik van...
berichtRe: Aarden van vaste brug op een strat.bijlage
Datum: 02/12/2012 21:48

Deze heb ik trouwens onlangs nog gemaakt. Mooie tekening in het hout (swamp ash) en pickups uit een Ibanez artcore hollow body.

Kop beetje opgeleukt, experimentje me wat notenhout restanten...

Datum: 02/12/2012 22:09

De brug op mijn gitaar is niet geaard. Ook een hardtail. Hoeft ook niet volgens valley arts. Wel 3 hubuckers. Zie avatar. Is de stilste gitaar die ik ooit gehad heb. Brug op n gibson is vlgs mij ook niet geaard, toch?
Datum: 02/12/2012 23:11

De aarding op mijn Ibanez artcore zit aan het staartstuk, ook humbuckers. Misschien omdat die dan metalen cover hebben. In deze nieuwe gitaar zit een singlecoil, mocht dat wat uitmaken....

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen