Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
DeArmond Starfire Special berichtZelfbouw 1x12 cabinetbijlage
Gepost door: Django
Datum: 09/02/2013 00:32

Hier een paar foto's van de bouw van een 1x12 inch cabinet. Ik had er een nodig voor mijn Vox AC4TVH-topje (4W), en waarom er een kopen als zelf maken moeilijker en duurder is? De bouwtekening heb ik gevonden op ax84.com.
Materiaal is 18mm berkenmultiplex en de baffle en achterkant zijn van 15 mm berkenmultiplex. Aangezien ik geen gereedschap heb om mooie zwaluwstaartverbindingen te maken heb ik met deuvels gewerkt (alles gelijmd) en binnenin versterkingslatjes aangebracht. De speaker is een 30W Scumback J75.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2013 00:34 door Mark.

berichtRe: Zelfbouw 1x12 cabinet
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 09/02/2013 01:53

Netjes!

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 09/02/2013 11:26

Quote:
Mark

waarom er een kopen als zelf maken moeilijker en duurder is?

Goede vraag!

Misschien omdat je als lefty meestal weinig keus hebt?

Hier had uw advertentie kunnen staan.
DeArmond Starfire Special berichtRe: Zelfbouw 1x12 cabinet
Datum: 09/02/2013 11:44

inderdaad, de eerste lefty cab moet ik nog tegenkomen..
Gepost door: ron smit
Datum: 09/02/2013 16:30

Ziet er mooi uit.
Het zelf maken -als ik het kon-, zou voor mij meerwaarde hebben.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Zelfbouw 1x12 cabinet
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 10/02/2013 09:12

Ziet er goed uit! Ben je er lang mee bezig geweest?
Hoe klinkt hij? Had je deze klank verwacht?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Bob
Datum: 10/02/2013 10:53

Mooi man! Wat zijn nou de kosten van geweest aangezien je zegt dat andere kabinetten duurder zijn?
DeArmond Starfire Special berichtRe: Zelfbouw 1x12 cabinet
Datum: 10/02/2013 18:10

Nee, een cab uit de winkel kan juist veel goedkoper dan zelfbouw. Maar dan krijg je wel de kwaliteit waar je voor betaald. De goedkopere zijn gebouwd van hardboard of mdf, en de speaker is dan ook niet echt van de hoogste kwaliteit. De duurdere cabs zijn vaak wel uit berkenmultiplex en. En als je dan ook zo'n Scumback uit de USA laat komen (190 dollar), zit je niet meer aan de goedkope kan van 't spectrum, maar daar krijg je wel wat voor terug. En daarnaast is een groot voordeel dat je zelf het uiterlijk kan bepalen. Ik hoop binnenkort aan een head in de zelfde grill&tolex.

In totaal zaten er misschien twee dagen werk in. De tolex is nog wel het meeste werk, maar dat was ook weer niet zo'n rotwerk als je op sommige fora leest. Goeie lijm is belangrijk, het moet niet direct vastzitten zodat je nog kunt corrigeren. Heb de spullen daarvoor bij TubeAmpDoctor (DL) gehaald. En of het geluid naar verwachting was? Hij klinkt naar mijn idee wel enigszins als een oude G12M Greenback, maar het geluid schijnt nog te veranderen al ie ingespeeld is. Ik heb nooit een andere speaker gebruikt op mijn Vox AC4 head, dus heb weinig referenties. Maar lekker klink ie zeker.
Gepost door: Peter
Datum: 02/11/2013 21:27

Welke lijm heb je gebruikt dan? Want je zegt je moet de juiste lijm gebruiken. huh?
Verder prachtig. Zelf wil ik ook een versteker kast gaan bouwenblij Na deze foto's durf ik het wel aan.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen