Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtgoede humbucker voor punk/hardcore ?
Gepost door: Sander
Datum: 14/05/2013 08:34

Ik vroeg me af of jullie mij tips kunnen geven voor een goede bridge humbucker voor het gebruik met veel distortion in punk en hardcore punk?

alvast bedankt
berichtRe: goede humbucker voor punk/hardcore ?
Gepost door: Lespet
Datum: 14/05/2013 08:45

Quote:
Sander

Ik vroeg me af of jullie mij tips kunnen geven voor een goede bridge humbucker voor het gebruik met veel distortion in punk en hardcore punk?

alvast bedankt

Wat voor een versterker gebruik je en wat voor een effektpedaal (als je die gebruikt), vergeet niet dat als je over een versterker speelt met veel distortion en daarbij ook nog een high output pup gaat gebruiken, het mss allemaal net wat teveel wordt.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 14/05/2013 08:50

Te algemene vraag - het aantal gitaarsounds in punk en hardcore punk is zo divers dat daar geen algemeen antwoord op bestaat. Ik hoor bands met single coils, high output humbuckers en classic. Een goede middenweg zou een DiMarzio Super Distortion zijn, denk ik, of een Gibson 398.
Teveel van het goede kan ook net het gewesnte effect zijn, zet een SD Invader voor een wat heftige fuzz naar een high gain versterker en je hebt een geluid waar sommigen weer helemaal wild van worden.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/05/2013 08:58

Voor punk maakt het allemaal geen zak uit.
Datum: 14/05/2013 09:03

Vroegah niet, Sjaak. Toen wij punk waren, zeg maar. Tegenwoordig luistert het echter allemaal erg nauw. Want voor je het door hebt wordt je voor emo versleten.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 14/05/2013 09:40

ik speel over een ibanez gitaar top, maar hiervan gebruik ik alleen het clean kanaal, verder gebruik ik een danelectro fab distortion, digitech grunge, boss metal, ehx lpb-1 en cry baby wah,
gitaren die ik gebruik zijn een gibson les paul studio, een richwood waar ik EMG's in heb gezet en een eigenbouw SG met gibson humbucker.

Deze humbucker moet komen in een squier strat waar ik toch een soort van gelijk geluid uit wil halen.
Datum: 14/05/2013 09:41

Dat klopt inderdaad er zijn tegenwoordig meer verschillende benamingen voor muziek dan dat er echt verschillende stromingen zijn.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 14/05/2013 09:52

Quote:
Sander

ik speel over een ibanez gitaar top, maar hiervan gebruik ik alleen het clean kanaal, verder gebruik ik een danelectro fab distortion, digitech grunge, boss metal, ehx lpb-1 en cry baby wah,
gitaren die ik gebruik zijn een gibson les paul studio, een richwood waar ik EMG's in heb gezet en een eigenbouw SG met gibson humbucker.

Deze humbucker moet komen in een squier strat waar ik toch een soort van gelijk geluid uit wil halen.

als je het geluid uit een Gibons LP, Richwood met EMG's of je SG een soort van hetzelfde vindt kan je volgens mij met elke humbucker uit de voeten.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 14/05/2013 11:07

ik vind ze niet hetzelfde ik gebruik ze allemaal door elkaar om verschillende sounds te hebben. Ik zoek nu iets wat tussen al deze alementen in zit.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 14/05/2013 11:35

Je hebt iig op de site van DiMarzio en waarschijnlijk bij SD ook een pickuppicker. Kies je soort gitaar, soort versterker en soort sound die je zoekt. Uiteindelijk zijn de mogelijkheden legio en komt 't ook aan op smaak.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Zilty
Datum: 14/05/2013 13:57

Kids these days...

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 14/05/2013 13:58

Quote:
"Rob de Jong"

Vroegah niet, Sjaak. Toen wij punk waren, zeg maar. Tegenwoordig luistert het echter allemaal erg nauw. Want voor je het door hebt wordt je voor emo versleten.

Daarom komt ie hier vragen welk die moet hebben. Omdat het zo nauw komt.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/05/2013 15:01

Quote:
Zilty
Omdat het zo nauw komt.
Nou
Gepost door: R'Oha
Datum: 14/05/2013 15:53

Nauw, nauw?

Gesprekje tussen twee Franse heren:

7 & 3?
7 13 & 3!
6 7 13 & 3, 7 9!

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Datum: 14/05/2013 16:44

Quote:
R'Oha

Gesprekje tussen twee Franse heren:

7 1 |

blij

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2013 16:45 door Rob de Jong.
Gepost door: B100
Datum: 15/05/2013 08:56

Seymour duncan invader

Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken!
Gepost door: Robbert meijer
Datum: 25/05/2013 21:00

Quote:
Sjaak

Voor punk maakt het allemaal geen zak uit.

Onzin,neem het debuut-album van The Clash uit 77 bijvoorbeeld en ieder willekeurig album van Rise against allebei Punk, wereld van verschil.
Gepost door: Angelo
Datum: 25/05/2013 23:15

Ja want het is de humbucker die de band maakt

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 26/05/2013 02:16

+1

Datum: 26/05/2013 17:48

En daarom is Angelo awesome duim omhoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 04/06/2013 10:01

Ik heb een schaller hot stuff humbucker in de strat gezet , deze had ik nog liggen .
Het klinkt goed blij Het geluid komt nu veel dichter bij t geluid dat ik zoek blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen