Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtPedalen volgorde!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/08/2013 18:17

Onderstaande heb ik aan De jongens van Suhr gevraagd. Het gaat met name om de plaatsing van een buffer in relatie met een univibe (picklevibe), fuzz en wah.
Wat zijn jullie aanbevelingen?

I have a Suhr bufferpedal, A fuzzpedal, a wah and a Lovepedal Picklevibe etc.
In which order should they be placed?

I would say:

guitar> picklevibe> fuzzpedal> wah> Buffer> other pedals> to amp

Im I right?

greetz Alex
berichtRe: Pedalen volgorde!
Gepost door: Wuls
Datum: 13/08/2013 20:07

Hey Alex, serieus. Jij moet toch als geen ander weten hoe je je ding wil hebben?
Datum: 13/08/2013 20:53

Quote:
Wuls

Hey Alex, serieus. Jij moet toch als geen ander weten hoe je je ding wil hebben?

Jawel, maar ik heb geen ervaring met een bufferpedaal in combinatie met fuzz en univibe, duzzzz. Heb ik nieuw.
Gepost door: ron smit
Datum: 13/08/2013 21:32

Na de gitaar voor alles zou ik zeggen. Althans dat doe ik. De buffer wijzigt (zo begrijp ik) de weerstand, waardoor geen tonesuck plaatsvindt in de andere pedalen.

Zie ook hier: [www.gitaar.net]
Gepost door: Dick de Krijger
Datum: 14/08/2013 11:12

Eerst wah en dan fuzz pas? Geeft net wat meer bite aan de sound is mijn ervaring.

Band: The Donny Brooks
Vintage gitaar en gitaar effecten liefhebber
Werkt bij : De Krijger Muziek & DimaveryMusic
Datum: 14/08/2013 18:10

Het antwoord:

Hi Alex and thank you for the email. There's no right or wrong way to chain effects together, as different orders will provide different sounds. The only thing I would try is moving the picklevibe after the buffer. You can try the buffer before or after the wah and see which way you like better. Fuzzes often times don't like being after the buffer, so I think you are doing the right thing by placing it first.

The most important thing is to experiment and have fun with your pedalboard project!
Gepost door: ron smit
Datum: 14/08/2013 20:30

Precies, het gaat om de fun.

Ik vraag wel af wat je aan een buffer hebt als je die na de fuzz ea zet. Enkel opkrikken van het signaal?
Gepost door: Wuls
Datum: 16/08/2013 13:18

Quote:
==X@LeX==

Het antwoord:

Hi Alex and thank you for the email. There's no right or wrong way to chain effects together, as different orders will provide different sounds. The only thing I would try is moving the picklevibe after the buffer. You can try the buffer before or after the wah and see which way you like better. Fuzzes often times don't like being after the buffer, so I think you are doing the right thing by placing it first.

The most important thing is to experiment and have fun with your pedalboard project!
Duidelijk idd....

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen