Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtZelfbouw hollow body
Gepost door: Niels van Roessel
Datum: 12/11/2013 13:01

Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaring van het zelf bouwen van een Hollowbody gitaar met namen een ES model van Gibson.

Ik heb namelijk van plan om er zelf zo eentje te gaan bouwen(niet mijn eerste gitaar). Ik heb dan niet van plan om de top en back uit verschillende lagen op te bouwen maar dit gewoon uit 1 stuk doen en deze dan rond schaven etc.

Maar waar mij het vooral om gaat, gebeurt dit ook wel eens met een andere houtsoort als Maple? Ik zou hem het liefste van een donkerdere hout soort maken zoals noten of iets dergelijks. Ik heb het internet af afgestruind maar kom er helaas vrij weinig over tegen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen andere tips zijn ook altijd welkom.
Wim swingt als een trein... berichtRe: Zelfbouw hollow body
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 12/11/2013 17:11

Er zijn vele ES modellen; welke?
Voor wat ik weet (en ben ook een zelfbouwer, maar in iets andere mate denk ik) zal dat een heel karwei worden. Je hebt nogal wat gereedschap, (lijm)klemmetjes. frezen, schaven e.d. nodig. Enige handigheid in bedenken van oplossingen en als timmerman/meubelmaker, zijn bijna onontbeerlijk. Ik wens je succes.duim omhoog

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2013 17:12 door Wim Bremer.
berichtRe: Zelfbouw hollow body
Gepost door: R'Oha
Datum: 12/11/2013 19:06

Ja, inderdaad, wat voor ES?
Je hebt de dunne, met en zonder middenblok en de dikke.

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: Niels van Roessel
Datum: 12/11/2013 20:36

Tot nu toe staat de dunnen met een midden blok op de planning deze lijkt me iets makkelijker om te maken.
Gepost door: Lespet
Datum: 13/11/2013 03:23

Quote:
"Niels van Roessel"

Tot nu toe staat de dunnen met een midden blok op de planning deze lijkt me iets makkelijker om te maken.

Zal een leuke shit karwei wordenknipoog

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen