Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtSunburst maken
Gepost door: sjors
Datum: 12/12/2013 10:05

Goedemorgen medegitaristen,

Een paar dagen geleden heb ik een toppic geopend over bepaalde elementen voor een telecaster. Hier ben ik ondertussen over uit en het bouwpakket is besteld. Nu wil ik gaan proberen de telecaster een sunburst, of eigenlijk een blue burst, te geven als finish. Heeft iemand hier ervaring met het maken van een sunburst? En wat is de mooiste manier?

Op internet kwam ik meerdere filmpjes tegen van mensen die het met beits op waterbasis doen. Eerst zwarte beits om de vlammen van de gitaar extra te benadrukken en daarna de kleuren voor de burst er overheen. Zijn er meer mensen die dit doen doormiddel van beits? En hoe moet ik mijn gitaar uiteindelijk afwerken? In 1 filmpje werkt iemand hem af met olie. is dit voldoende om hem te beschermen tegen vocht en vooral zweet?

Ik hoor graag van jullie

Groeten,
Sjors

Edit:
Hier het filmpje waar hij met olie wordt afgewerkt.
[www.finewoodworking.com]

Edit 2:
Ik hoop uiteindelijk een finish te hebben die lijkt op de linkse gitaar op deze foto.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2013 10:08 door sjors.
berichtRe: Sunburst maken
Gepost door: Sander
Datum: 13/12/2013 10:03

bij 24 minuten zie je hoe gibson het doet
Gepost door: sjors
Datum: 13/12/2013 10:29

super interessant filmpje!

maar op deze manier gaat het mij wel een beetje te boven haha. Ik heb de materialen niet. En de techniek al helemaal niet.

Heeft iemand ook ervaring met de beits?
Gepost door: Purple John
Datum: 13/12/2013 12:20

Een beetje doe-het-zelver heeft natuurlijk ook zo'n spuitcabine. Anders zul je toch echt met spuitbussen aan de gang moeten en een flinke dosis proef-hout. En natuurlijk eerst gronden, want beits trekt veel sneller in het hout dan lak.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen