Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtModificatie Telecasterbijlage
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 12/01/2014 13:24

Voor een vriend ben ik bezig zijn Telecaster te modden (link naar eerder 'verkennend' topic) en hoop dat jullie het leuk vinden om mee te lezen. Wie weet heeft iemand zelfs nuttig advies. Voel je vrij om je er tegenaan te bemoeien. knipoog

Het gaat om een zelfbouwgitaar met een swamp ash body en een maple hals. Er zit een Seymour Duncan P90 in de halspositie en ik ben nu bezig het brugelement te vervangen door een TV Jones Power'Tron, een element dat bijvoorbeeld ook door Fender gebruikt wordt in de La Cabronita Especial-gitaren uit de Custom Shop.

Omdat de Power'Tron een humbucker is met een afwijkend formaat, heb ik in Amerika naast het element ook een bijpassende brug besteld en een freesmal. Een vriend van me gaat me helpen met frezen, omdat hij dit al vaker gedaan heeft.

De brug was niet op voorraad, dus het project ligt even stil, tot de nieuwe bruggen terugkomen van de 'plater'. Ondertussen ben ik aan het nadenken wat ik nog meer zou kunnen doen, nu de gitaar toch helemaal uit elkaar ligt.

Het lijkt me cool en bruikbaar om een vijfstandenschakelaar in te bouwen om het volgende voor elkaar te krijgen, al moet ik nog uitzoeken hoe dat precies met de wiring moet. De Power'Tron heeft vier aansluitingen, dus de spoelen kunnen apart geschakeld worden.

1 Brug: Power'Tron in humbuckerstand
2 Brug: Power'Tron met de spoelen parallel
3 Brug + hals: Power'Tron als humbucker + P90
4 Brug + hals: Power'Tron in parallel + P90
5 Hals: P90

Het zou aan mij kunnen liggen, maar ik kan hiervan geen 'wiring diagram' vinden op het internet. Schudt iemand van jullie dit uit zijn mouw?
Ik ga ervan uit dat ik hiervoor een Fender 5-way Super Switch moet kopen, klopt dat?

Tips worden gewaardeerd.

Hoe dan ook: wordt vervolgd!

Ongenode Gaste
Woods on Fire

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 15:56 door Vincent van Haperen.
berichtRe: Modificatie Telecaster
Gepost door: Joey V
Datum: 13/01/2014 15:16

mooi project
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Modificatie Telecasterbijlage
Datum: 13/01/2014 15:33

Quote:
"Joey V"

mooi project

Thanks, Joey, zoals je ziet ben ik er nog niet helemaal:

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Da Vinci
Datum: 13/01/2014 15:40

nogal blij

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Modificatie Telecaster
Datum: 13/01/2014 15:50

Zo gaan de brug en het elemant eruit zien als het goed is, alleen dan met 3 gecompenseerde messing zadels.

Niemand ideen voor de wiring trouwens?

Ongenode Gaste
Woods on Fire

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 15:57 door Vincent van Haperen.
Datum: 13/01/2014 16:31

Ik zou ik even dat kleurtje doen knipoog

Datum: 13/01/2014 16:39

Quote:
"Da Vinci"

Ik zou ik even dat kleurtje doen knipoog

Ja, mooi issie he? Wie weet, een ander keertje!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 14/01/2014 17:34

Mooi luxe caps er in gitaar spelend

[crazyparts.de]
Datum: 14/01/2014 18:36

Quote:
"Joey V"

Mooi luxe caps er in gitaar spelend

[crazyparts.de]

geschokt Die prijzen!!!

Heb jij dit in jouw gitaar, was het de prijs waard en zo ja wat is het verschil dan?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Modificatie Telecasterbijlage
Datum: 14/01/2014 20:53

Ik heb zelf dit in mijn Fender Telecaster gezet Prewired Assembly TE 1950-1952 klinkt stuk beter zeker geld waart dan rommel die in me fender zat

Gepost door: Rob de Jong
Datum: 15/01/2014 02:41

Stuk beter..natuurlijk...

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2014 02:41 door Rob de Jong.
Datum: 15/01/2014 09:24

Quote:
"Joey V"

Ik heb zelf dit in mijn Fender Telecaster gezet Prewired Assembly TE 1950-1952 klinkt stuk beter zeker geld waart dan rommel die in me fender zat

Ik vraag me echt af wat er dan zoveel beter klinkt. Dat een andere cap anders kan klinken, dat weet ik, maar ik heb bij deze set het idee dat ze ook veel op het uiterlijk en de 'mojo' letten. Zelfs op de geur. Dat zeggen ze zelfs ergens letterlijk. Ik mag misschien onromantisch klinken, maar dat kan me erg weinig schelen.
Maar nogmaals, als het echt een stuk beter klinkt is het interessant. Waaraan merk je het verschil als je je ogen en neus dicht houdt?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 15/01/2014 09:31

Quote:
"Vincent van Haperen"

Zelfs op de geur. Dat zeggen ze zelfs ergens letterlijk. Ik mag misschien onromantisch klinken, maar dat kan me erg weinig schelen.

Romanticus of niet, bepaalde geuren kunnen het moment aardig verpesten hoor.

Datum: 15/01/2014 10:12

Quote:
"Da Vinci"

Vincent van Haperen
Zelfs op de geur. Dat zeggen ze zelfs ergens letterlijk. Ik mag misschien onromantisch klinken, maar dat kan me erg weinig schelen.

Romanticus of niet, bepaalde geuren kunnen het moment aardig verpesten hoor.

Zeker, zeker. grinnikend

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 16/01/2014 22:10

Met ander waarden kan je veel veranderingen van geluid verwachten
ik heb zelf op al mijn gitaar toegepast ouden bedrading schema gezocht
ik ben zelf echt een vintage caps gek schouderophalend
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Modificatie Telecasterbijlage
Datum: 10/02/2014 14:59

Vandaag kreeg ik eindelijk het pakketje van TV Jones binnen. Ik heb een tijd moeten wachten op de brug die ik besteld had, want die was 'out of stock' en moest dus eerst worden bijgemaakt voor mijn bestelling kon worden verzonden.

Het ziet er naar uit dat het het wachten waard was. Een lekker stevige en zware plaat metaal. En natuurlijk de Power'Tron en de freesmal. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan.

Het lijkt erop dat het allemaal net past. Als ik de bruggaatjes gecentreerd gelijk leg met de gaatjes in de body waar de snaren doorheen moeten, zie je een heel klein streepje van het gat waar het huidige element in zit. Schuif ik het een halve millimeter op wordt het net afgedekt en ziet het ernaar uit dat de snaren evengoed nog door de body heen passen. Spannend!

Wat foto's:

Ongenode Gaste
Woods on Fire

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2014 15:03 door Vincent van Haperen.
Datum: 10/02/2014 15:02

Ongenode Gaste
Woods on Fire

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen