Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtstratocaster reverse headstockbijlage
Gepost door: Ramon Berendsen
Datum: 05/05/2014 23:33

ik had dus 2 jaar geleden een bevlieging gehad om na al die gitaren gekocht te hebben er zelf eens 1 samen te stellen, vervolgens een neck en body gekocht maar er kwam steeds maar niks van en dacht nu, het zou best wel tof zijn als dit project eindelijk eens klaar is.
en ja hoor hij is af.
komen wel andere pu's in, had deze toevallig nog liggen maar die worden vervangen door fender cs 69's
heb nog een klein probleempje met fret buzz maar ik denk dat het aan de hoek van de hals ligt (fender probleempje).
qua onderdelen is alles eigenlijk wel van fender, op de brug na dat is een wilkinson (crisis).

maar goed foto's zeggen meer dan woorden. :

inspiratie is duidelijk denk ik grinnikend

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2014 14:59 door Ramon Berendsen.

berichtRe: stratocaster reverse headstock
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 06/05/2014 07:25

Ziet er goed uit Ramon duim omhoog
Dat licht op de hals is was inderdaad een Fenderprobleem ja knipoog

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2014 15:34 door Foob.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: stratocaster reverse headstock
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 06/05/2014 08:43

Ziet er heel netjes uit!
Ik heb trouwens zelf op twee van mijn gitaren de originele Fenderbruggen vervangen door Wilkinsons. Vond ik een hele verbetering in sound en sustain.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 06/05/2014 15:03

probleempje met de fretbuzz blijkt toch wat ingewikkelder ik heb een shim geplaatst die de hoek van de hals iets naar voren brengt maar hij blijft op iedere snaar buzz houden zelfs met de zadeltjes helemaal omhoog, nog slimme ideeŽn hier ?
Gepost door: scrib
Datum: 06/05/2014 15:33

halspen een slag geven? had je waarschijnlijk ook zelf al bedacht

--
Keep strumming Phil
Datum: 06/05/2014 15:36

Topkam misschien te laag of te diep ingevijld?
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 06/05/2014 16:11

Geen tips. Wel bewondering voor je creatie. Ik hoop dat je t probleem oplost blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, ďI give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 06/05/2014 16:40

de kromming van de hals is goed en de nut kan het ook niet zijn want de buzz blijft ook als de snaar ingedrukt is op elke positie
Gepost door: JanVrm
Datum: 06/05/2014 16:45

Quote:
scrib

halspen een slag geven? had je waarschijnlijk ook zelf al bedacht

Dit raad ik (nog) niet aan. Dit is de noodoplossing.

Zou in eerste instantie je hals los draaien: leg bijv. een stukje visitekaart over de volledige breedte van je neckpocket (bij het uiteinde) en vervolgens hals weer stevig aandraaien.

Snaren weer op spanning brengen en laat de tijd ook zijn werk doen. Hals zal mogelijk nog een klein beetje werken en fretbuzz verdwijnd vanzelf. Heb dat met zelfbouw ook gemerkt.

Wilkinson brug/tremolo: inderdaad prima spul. Ook op mijn zelfbouw zitten, Strat model tremolo 6 punt....beter dan het origineel van Fender. Vraag me niet waarom trouwens.
Datum: 06/05/2014 16:49

Quote:
"Ramon Berendsen"
...ook als de snaar ingedrukt is op elke positie

Misschien 'n rare vraag en ik bedoel er verder niets lulligs mee, maar heb je je snaren wel op de goede spanning?
Datum: 06/05/2014 17:56

ja hoop dat toch wel goed te hebben na 8 jaar gitaar spelengrinnikend

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2014 17:57 door Ramon Berendsen.
Datum: 06/05/2014 19:23

Tja, je weet het niet, tog...? cool
Eerlijk gezegd kan ik niet zo gauw iets anders bedenken; tenminste als je hals (van de gitaar dus voor eventuele slimme vogels) echt wel goed staat.
Datum: 06/05/2014 19:41

oke dit is echt vaag ik ging even naar de winkel toen ik terugkwam pakte ik gelijk de gitaar omdat ik er maar niet vanaf kan blijven en toen was er geen buzz meer schouderophalend kan het zijn dat de trussrod aanpassing nu pas begint te werken ?
Datum: 06/05/2014 19:45

Ja, misschien wel; wat Jan zegt. Anyway: gelukkig voor jou tandpastagrijns
Datum: 06/05/2014 19:51

omdat ik wat op de kleintjes aan het letten ben heb ik tonerider city limits pickups besteld klinken op de filmpjes best goed en zijn wel lovende recensies over geschreven , ben benieuwd

Gepost door: Rob de Jong
Datum: 06/05/2014 21:09

Kun je vaststellen op welke frets de snaar buzzt? Is dat altijd op dezelfde plaats of varieert dat als je de snaar op een andere fret indrukt?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 06/05/2014 21:16

richting de 12e fret en daar voorbij komt het nu nog een beetje voor op alle snaren eigenlijk maar alleen bij heel agressieve attack
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 06/05/2014 21:51

Dit [fretmd.com] is wellicht een nuttig artikel

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 11/05/2014 17:12

Quote:
"Ramon Berendsen"

probleempje met de fretbuzz blijkt toch wat ingewikkelder ik heb een shim geplaatst die de hoek van de hals iets naar voren brengt maar hij blijft op iedere snaar buzz houden zelfs met de zadeltjes helemaal omhoog, nog slimme ideeŽn hier ?

Vrij simpel. Je fretwerk is niet helemaal ok. Beetje vlakken hier en daar en klaar is kees.
Datum: 12/05/2014 13:19

ja ik denk dat je gelijk hebt na veel sleutelen heb ik er nu alleen nog last van op 1 fret dus ga hem inderdaad even laten vlakken want daar heb ik zelf nog geen kaas van gegeten

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen