Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtH&K Cream Machine in een nieuw jasjebijlage
Gepost door: Dutchnoel
Datum: 03/06/2014 12:30

Een jaar of tien geleden kocht ik een Hughes & Kettner Cream Machine op eBay. Deze kleine buizenversterkers werden gebouwd tussen 1988 en 1992. Nu ging er in de jaren tachtig een hoop mis op muzikaal gebied, maar dit apparaatje doorstond de tand des tijds. Het design laat echter wel wat te wensen over:

Ik gebruik de Cream Machine voornamelijk als voorversterker in combinatie met mijn Fender Twin Reverb (1972), die ik al eerder heb aangepast. Vandaar dat ik besloot om er een topje van te maken.

Ik heb een plaat van 12 mm dik berkenmultiplex gebruikt voor de behuizing. De vingerverbinding heb ik met een kapzaag gemaakt omdat ik op dat moment nog geen bovenfrees had heel erg blij

(gelukkig zijn de terrastegels nu minder groen knipoog )

Vervolgens heb ik een aantal keren de spleten opgevuld met Alabastine houtvuller en gladgeschuurd met fijn schuurpapier - zowel met de hand als met de vlakschuurmachine. Een detail van het resultaat:

Vragen en opmerkingen zijn welkom tandpastagrijns

Wordt vervolgd!

Writing about music is like dancing about architecture
- Martin Mull
berichtRe: H&K Cream Machine in een nieuw jasje
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/06/2014 19:43

leuk man! netjes gedaan ook klappend
berichtRe: H&K Cream Machine in een nieuw jasjebijlage
Gepost door: Dutchnoel
Datum: 05/06/2014 14:52

Thx oNNo! blij

Om de top mooi af te werken heb ik toch maar een bovenfrees en een frezenset aangeschaft. Een stuk gereedschap dat ik doorgaans niet zo vaak nodig heb, maar waarvan ik de afgelopen jaren een paar keer wenste dat ik het had.

Het resultaat mag er wezen als je het mij vraagt tandpastagrijns

Een detailfoto van de afwerking:

Writing about music is like dancing about architecture
- Martin Mull

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2014 14:52 door Dutchnoel.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen