Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
hobby #2 berichtCurzon 'custom' Les Paulbijlage
Gepost door: Robbert
Datum: 03/07/2014 12:01

Goedemorgen,

Laatst heb ik een fender gekocht waardoor mijn les paul copy een beetje stond te niksen.

Ik heb het budget niet voor een echte les paul, ik heb geen zin(en geld) in een LP studio en ik wil deze gitaar niet verkopen.

Op deze manier leer ik de gitaar een beetje kennen en zo probeer ik wat veilige dingetjes om steeds meer over de gitaar etc. te leren. Hiervoor heb ik alvast een pedaalbordje gemaakt van Ikeahout

De laatste (voor altijd) keer dat ik naar de Alphenaar in Haarlem ging om te kijken welk hout het is, konden ze me natuurlijk weer niet helpen op het zinnetje na: het is hardhout.. Nou dan kom ik voor niets op hun verzoek naar de winkel zodat ze de gitaar kunnen bekijken.

Maargoed, de gitaar klinkt lekker onversterkt en daarom wil ik wel een poging wagen om deze te upgraden.

Ik zal de:
- stemmechanieken vervangen
- elementen (van chinees naar 2 dimarzio's)

De stemmechanieken heb ik vervangen. De oude stemmechanieken kwamen uit Korea (Jinho heet het merk?)voor een setje oude grovers. Ik heb er een paar tientjes voor betaald en toen samen met de verkoper er in gezet.
Een nieuw setje snaren er op gezet en mijn gitaar ontstemt gewoon niet!
Heel top en nu kijk ik uit naar de 2 dimarzio's

Flipperstraf

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2014 12:05 door Robbert.

hobby #2 berichtRe: Curzon 'custom' Les Paul
Datum: 05/07/2014 15:38

Ik wil mijn elementen kunnen splitten en ik heb 2 volume pots, 2 tone pots en een 3-wayschakelaar. Zou dit overzicht dan kloppen?

Sommige draden moeten op 1 punt gesoldeerd worden, moeten deze eerst aan elkaar gesoldeerd worden of is dit niet nodig?

Flipperstraf
berichtRe: Curzon 'custom' Les Paul
Gepost door: Da Vinci
Datum: 05/07/2014 15:43

Op dimarzio staan goede schema's en weet je zeker dat de kleuren van de bedrading klopt, want die willen per fabrikant nog wel eens verschillen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 05/07/2014 16:09

Heel nice, dankje! Gisteren een uur gezocht naar een schema en nu vind ik hem in een minuut. Moeten die draadjes aan elkaar gesoldeerd worden?

Flipperstraf
#ESNS17 berichtRe: Curzon 'custom' Les Paul
Gepost door: Clemens
Datum: 05/07/2014 16:33

Nee, ik zou het met kauwgum bij elkaar plakken. Dat is makkelijker mocht je je bedenken!

[www.clemenswenners.nl]
Datum: 05/07/2014 23:55

Quote:
Clemens

Nee, ik zou het met kauwgum bij elkaar plakken. Dat is makkelijker mocht je je bedenken!

ROTFL

Datum: 06/07/2014 00:04

Een beetje pindakaas en het is weer lostandpastagrijns

Flipperstraf
Datum: 12/07/2014 18:06

Net een heerlijk lange dag bezig geweest met het solderen en helaasch ik heb een gigantische brom wanneer ik hem aansluit.

Volgens het schema zou het moeten kloppen. Ik heb: deze pdfgebruikt maar ik kwam er alleen niet uit waar ik de aardes moest doen? ik heb ze op de potmeters gesoldeerd op de aarde van de pickup-selector naar de jack input na.
Daar heb ik de aarde en een andere draad op één onderdeel gesoldeerd.

Heeft iemand enig idee waar dit misschien fout is gegaan?

Flipperstraf

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2014 18:07 door Robbert.
Datum: 12/07/2014 18:56

Zoek ff op how to wire les paul op YouTube blij

Gepost door: Marcel
Datum: 04/09/2014 11:58

Bij dimarzios heb je als het goed is nog een groene en bare (kaal) voor de aarde. De aarde moet altijd aan je brug. Als het goed is, liep daar al een draadje naartoe. Als dat niet werkt kun je de draden op je output omdraaien

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen