Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtErvaringen met gitaarbouwers
Gepost door: Ed
Datum: 04/09/2014 22:47

Ik heb in de loop der jaren door verschillende bouwers modificaties laten uitvoeren op diverse gitaren. Mijn ervaringen hiermee tot nog toe zijn erg wisselend, maar er is er tot nog toe wat mij betreft nog niet één geweest die werk afleverde naar volle tevredenheid. Hoe is jullie ervaring hiermee? En is er iemand die jullie me zouden aanbevelen?
berichtRe: Ervaringen met gitaarbouwers
Gepost door: Da Vinci
Datum: 05/09/2014 09:06

Wat bedoel je met modificaties? Is dat voor jou een standaard potmeter vervangen door een push/pull of meer in de categorie van een Les Paul en Strat maken?

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Scheuren berichtRe: Ervaringen met gitaarbouwers
Gepost door: Jord
Datum: 05/09/2014 09:58

ROTFL

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Ed
Datum: 05/09/2014 17:47

Quote:
"Da Vinci"

Wat bedoel je met modificaties? Is dat voor jou een standaard potmeter vervangen door een push/pull of meer in de categorie van een Les Paul en Strat maken?

Dingen als:

- Frets laten vervangen op een nagenoeg nieuwe Les Paul (omdat ik jumbo frets wilde). Op zichzelf goed uitgevoerd maar (zo bleek later) krassen op de achterkant van hals die er eerder niet zaten en voelbaar zijn bij het spelen
- Element inbouwen in een akoestische gitaar waarbij bij het boorgat een beschadiging in de lak ontstond
- Het afstellen van de gitaar waarbij, zoals gevraagd, een lagere action werd gerealiseerd maar mèt fretbuzz die er eerder niet was.
- Verder schoonheidsfoutjes als het niet netjes afwerken van bv een topkammetje of een binding of whatever.
Gepost door: ron smit
Datum: 05/09/2014 18:16

Jan Zonjee heeft mijn Les Paul echt prima zuiver gemaakt op de hals. Na een oude breuk en reparatie klonk de tweede positie iets te hoog. Na zijn behandeling klopte het helemaal.

[www.janzonjeegitaren.nl]
Datum: 05/09/2014 18:28

En was dat allemaal bij dezelfde Ed? Waar kom je vandaan? Ik heb goede ervaringen met techs in Oss en Goirle en in Waalwijk zit er een waar ik ook veel goede verhalen over hoor. Maar als je in Appingedam woont ben je daar denk ik niet echt me geholpen.

Gepost door: FUnkadelic
Datum: 05/09/2014 18:59

Dirk Witte in Utrecht. Weet ff z'n naam niet meer maar volgens mij is ie bedrijfsleider. Hij zat eerst in Amsterdam als technicus en destijds bedrijfsleider/technicus in Utrecht geworden.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Ervaringen met gitaarbouwers
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 06/09/2014 08:40

Quote:
FUnkadelic

Dirk Witte in Utrecht. Weet ff z'n naam niet meer maar volgens mij is ie bedrijfsleider. Hij zat eerst in Amsterdam als technicus en destijds bedrijfsleider/technicus in Utrecht geworden.

Martijn Vink.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 06/09/2014 13:24

Yep, dat is hem. Niets dan lof over hem. Erg goede ervaringen mee.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Zilty
Datum: 07/09/2014 11:45

er zijn veel prutsers idd. Maar wat is je locatie, dat helpt wel...

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Richard
Datum: 07/09/2014 13:03

Gun guitars in Haarlem
Gepost door: dennus
Datum: 07/09/2014 14:37

Fellowship of acoustics en peeltuygh in Zwolle zijn erg goed. Met beide heb ik erg goede ervaring.
Ze luisteren erg goed naar je wensen en voeren dit netjes en professioneel uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2014 14:38 door dennus.
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 19/09/2014 17:57

Ad Vermeer in Rotterdam levert puik werk af dude.
Tevens eerlijk advies.
succes

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Wantijpop 2013 berichtRe: Ervaringen met gitaarbouwers
Gepost door: Jeroen
Datum: 25/09/2014 01:45

Ik heb ook wisselende ervaringen. Ik ga niet graag meer naar Peer Dellen in Den Haag. Ontzettend vriendelijke en aardige vent, veel kennis van zaken, veel ervaring, en hij is ook echt heel goed in wat ie doet, maar stronteigenwijs!
Ik heb er eens een Stratje heen gebracht om alleen een putje in de hals (echt diep, en storend bij het spelen) op te laten vullen. Vooraf netjes besproken: druppelsgewijs opvullen, tussentijds laten drogen, dan weer druppeltje erbij, laten drogen, enzovoort, polijsten, klaar. Na dik een maand nog geen gitaar. Na een paar keer navraag blijkt hij de hele achterkant van de hals kaalgeschuurd te hebben en opnieuw te hebben gelakt! Heeft ie keurig gedaan, echt, maar het was niet wat we besproken hadden en ik heb dan ook geweigerd om ervoor te betalen. We zijn toen overeengekomen dat ik alleen hoefde te betalen voor het werk wat we besproken hadden.
Ik heb er ook wel eens een Ibanez RG550 gebracht met werk aan de electronica omdat ik met My First Soldeerbout aan het kloten was geweest en op advies van een verkoper in een ijzerwarenhandel S39 als "vloeimiddel" had gebruikt. Wist ik veel dat dat je potmeters en switch opvreet. Heeft Peer keurig hersteld. Maar dan kan ie het niet laten om de schakeling op de pickup selector aan te passen: het middelste standje was ineens niet meer het middenelement solo, maar de twee buitenste spoelen van de humbuckers samen in parallel. "Want die oorspronkelijke stand is veel te zwak, dat voegt niets toe aan die andere twee tussenstandjes die je al hebt joh". Nee, en nu had ik drie tussenstandjes...

Tegenwoordig ga ik voor alles naar Sander de Gier in Schiedam. Ik heb er al van alles laten doen: de hals van mijn Stingray 5 opschuren en vers in de olie laten zetten, de hals van mijn Warwick laten opschuren omdat de lijmnaden tussen de 4 delen ovangkol voelbaar werden en nieuw in de olie, afstelbeurtjes, electronica in mijn Jazz Bass aanvullen met zijn eigen Fat Boost circuit. Altijd naar tevredenheid, en de prijzen zijn ook redelijk blij

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 07/10/2014 19:20

dude, bij \De Gier zit je ook goed.
Die bouwt ook goeie bassen

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 08/10/2014 18:03

Ik vind gitaarbouwers meestal onbetrouwbaar. Na één date laten ze je stikken en bellen ze nooit meer terug.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/10/2014 10:58

Quote:
FUnkadelic

Ik vind gitaarbouwers meestal onbetrouwbaar. Na één date laten ze je stikken en bellen ze nooit meer terug.

Nooit een gitaar laten bouwen, wel reparaties of aanpassingen. Goede ervaringen mee dude. Ik vind laten bouwen onnodig, er zijn zoveel goede standaard in goede winkels de gitaren te koop. Over die instrumenten is reeds nagedacht.

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 10/10/2014 11:43

Quote:
"Kees Vlees"

Ik vind laten bouwen onnodig, er zijn zoveel goede standaard in goede winkels de gitaren te koop. Over die instrumenten is reeds nagedacht.

Zeker de nieuwe 2015-collectie van Gibson nog niet gezien knipoog

Datum: 11/10/2014 00:15

Klopt Vinci dude

Kees Vlees
speelt niet op een tele

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen