Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
berichtAkoestische gitaar klinkt vals?
Gepost door: Rajeev Sampatsing
Datum: 04/12/2018 20:38

Hallo allemaal! Ik heb een oude afgedankte western gitaar helemaal gerestaureerd.
Nou heb ik er als laatste stap nieuwe snaren op gezet, maar hier kwam ik een 3 problemen tegen.
- De lage E snaar maakt altijd een buzzing geluid tijdens het aanslaan, alsof het ergens tegenaan trilt (maar ik kan niet zien wat?)
- De A snaar klinkt altijd vals tijdens akkoorden omdat ie net te hoog klinkt. (Open A snaar is wel goed gestemd)
- De hoge E snaar klinkt heel schel als ik deze aansla.

Ik dacht zelf dat de problemen met de E snaren werden veroorzaakt door de brug of topkam. Maar van akoestische gitaar intonatie heb ik geen verstand (kan dat uberhaupt afgesteld worden?)
berichtRe: Akoestische gitaar klinkt vals?
Gepost door: Outrage
Datum: 04/12/2018 21:05

Een akoestische gitaar kan zeker afgesteld worden. Ik zou eens langsgaan bij een luthier om te vragen wat eraan moet gebeuren.

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen