Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaristen
berichtKlassiek- of westerngitaar en beginnersliedjes
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 21/03/2004 11:49

Hallo allemaal ....

Ik ben Daniel en begin net met gitaarlessen. Ik heb nu 3 lessen gehad en gaat best wel lekker.
Ik heb nu een lesgitaar met nylon snaren en mijn leraar een western accoustics met stalen snaren en smalle hals. Ik vind het toch 10 keer mooier klinken en heb toch iets van, dat wil ik me ook wel ophalen.
zijn jullie het met mij eens???
En weten jullie misschien ook een leuke site voor liedjes met noten voor beginnelingen????

Groetjes Daniel (beginneling met blaren op z`n vingertoppen).

Daniel: ik heb even het subject aangepast, want met "help" zeg je helemaal niets. Als je berichten post, dan graag zorgen dat het subject in het kort je berichtje omschrijft. Ook heb ik de spel- en typfouten meteen even aangepakt. Succes met je blaren. Ik hoop dat ze snel eelt zullen worden! Maurice, webmaster gitaar.net.
berichtRe: Klassiek- of westerngitaar en beginnersliedjes
Gepost door: bert drijkoningen
Datum: 21/03/2004 12:45

ja k ken zo wel een site kheb die eens van myn gitaarleraar gekrege hier is ze:
[www.eythorsson.com] gitaar spelend
Gepost door: camps andries
Datum: 21/03/2004 12:46

De keuze van klassieke of western is volledig persoonlijk hoor...
Ikzelf heb ook 2 klassieke gitaren, maar ik zou ook veel liever een western hebben, vind de klank ook mooier...
Beginnersliedjes... pfff dat zijn er zoveel, maar je kan ze zowel op klassieke spelen als op elektrisch, zo doe ik dat soms, ook al klinkt het op elektrisch beter... Hangt er ook van af van wat muziek je houd. (DRIVE van INCUBUS is wel leuk)
Dus als je een liedje mooi vind, zoek de tab en probeer het te spelen....
succes zou ik zeggen..
groeten

Bericht bewerkt (21-03-2004 12:49)
Datum: 21/03/2004 13:41

oke bedankt maurice , sorry ik , had het effe niet door , is een beetje nieuw voor me , maar doe me best !
Datum: 21/03/2004 13:45

bedankt bert , zal het zeker bekijken , mijn favoriet muziek is toch , the eagels ( heb net een dvdje van hun ) en die is onwijs gaaf . en the doors ( house off the rising sun ) dat zou ik in de toekomst toch willen leren ....
Maar denk toch dat dat voor later is !
Gepost door: bert drijkoningen
Datum: 21/03/2004 13:56

ja das niks khad die site ook maars van myne gitaarleraar eh

Datum: 21/03/2004 15:15

kijk eens op www.tabsrus.nl
Daar staan heel veel liedjes voor ieder wat wils.
Daar staan ook liedjes tussen die je al snel kunt spelen als je al een aantal akoorden kent. Succes
Wantijpop 2013 berichtRe: Klassiek- of westerngitaar en beginnersliedjes
Gepost door: Jeroen
Datum: 21/03/2004 17:40

House of the Rising Sun is niet van The Doors blij
Gepost door: Steef
Datum: 21/03/2004 18:31

Uhuh.. da's van The Animals blij
Gepost door: Robvp
Datum: 21/03/2004 19:06

nope.. the animals hebben het wel bekend gemaakt maar het bestaat al veel langer. De melodie is van een oud folk liedje en de tekst is volgens mij van een oude blues gitarist maar dat weet ik niet zeker. Zeker is wel dat de Animals er een mooie versie van hebben gemaakt.

oh ja, on topic

Muziek van Carulli, Guiliani en Sor is in het 'klassieke beginstadium' erg leuk om te spelen. Die IJslandse site ( [www.eythorsson.com] ) heeft er volgens mij wel een paar van staan. Ook de eenvoudigere stukken van Harry Sacksioni zijn leuk om te spelen maar die staan niet gratis op internet.

Succes!

Bericht bewerkt (21-03-2004 19:08)
Gepost door: peavey 82
Datum: 21/03/2004 19:14

was dat nummer niet van bob dylan? verward
Gepost door: Steef
Datum: 21/03/2004 21:03

Erm.. *houdt voortaan mond dicht* knipoog
Gepost door: Koen
Datum: 22/03/2004 00:30

ANIMALS! (maar oorspronkelijk een traditional)

er zijn ook verschillende tekstversies te vinden: als ik mijn versie speel, zit iedereen te gapen van "dat stroofje ken ik niet, dat weer wel, dat is anders, enz...". Gewoon alle versies die ik kon vinden bij elkaar gegooid heel erg blij
Wim swingt als een trein... berichtRe: Klassiek- of westerngitaar en beginnersliedjes
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 22/03/2004 11:04

House of the rising sun is een traditional uit het zuiderlijke gedeelte van de USA. (Missisippi??)Door Eric Burdon (van de Animals ja...) opnieuw gearrangeerd in (pak em beet) 1962. Heeft er ook een heel ander ritme aan gegeven (Origineel is -dacht ik- een blues) zwaaiend
Was het ALLEReerste nummer dat ik leerde spelen trouwens... Ah, nostalgia!!

Bericht bewerkt (22-03-2004 11:05)

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gepost door: Arjan Appelman
Datum: 22/03/2004 11:29

Hoi Daniel, zo enorm herkenbaar. Zo ben ik dus ook begonnen, met een klassiek model van weinig eur..., guldens dus en mijn leraar had een Martin, nou een groter verschil is bijna niet mogelijk. Ik moest dus ook snel een "western"-gitaar en uiteindelijk een veel te goedkope gekocht, waar ik de hals ook nog eens van stuk gedraaid had, foutje, bedankt! Maar goed, tegenwoordig heb je tussen de 250 en 350 euri heel veel aanbod en het zou mooi zijn als je er zelf een op toon kunt uitzoeken. Dus moet je in de winkel gaan spelen of iemand anders laten spelen, want het uiterlijk verteld het je echt niet, althans niet voor een beginner. Zelf vind ik het geluid veel belangrijker dan het uiterlijk en vermijd dus in de winkel meestal de schoonheden, alhoewel ik nu toch wel met een mooie gitaar speel en een iets minder fraai geluid, maar dat heeft zo z'n redenen en heb dit met snaren redelijk weten recht te trekken.
Wat betreft liedjes, ik vond zelf de Creedence Clearwater Revival-liedjes (Have you seen the rain en zo) niet al te moeilijk en Teach your Children van C. S. N. & Y. is niet al te moeilijk. Maar wat vindt je zelf mooi?

Datum: 22/03/2004 13:45

Hoi Arjan

Bedankt voor je raad , even op terug komen zo wat ik al mooie vind , is de eagels of tracy chapman ( fast car ) of simple red .
Ik heb eigenlijk een groot verschil in muziek , vind bijna alles mooi , zelfs country .
Maar idderdaad het verschil in gitaren is erg groot , denki dat ik dat maar moet doen , in de winkel het zelf ondervinden .
Maar het probleem is dat ik net begin dus kan niet erg veel nog , heb nog veel moeite met snelheid van de akkoorden .
heb net de e mineur en de e en de a en c geleerd .
kan zelf de a major al en de d major en d mineur en g major al uit het hoofd . Alleen als ik dat speel dan is het nog geen lied , en ik oefen bijna elke dag een dikke 2 uur . heb ook een noten boek van fasttrack 'gitaar 1 ' en ik vind het best een goed lesboek .
maar goed me leraar zegt al elke dag oefenen en je komt er van zelf !
ga toch maar volgende week effe kijken in de shop wat ze allemaal hebben en laat me gevoel maar leiden , dan zal het wel goed komen .

groetjes Daniel
Datum: 22/03/2004 13:47

Wou toch even iedereen bedanken , voor de raad en links voor op het net , heb er toch wel wat aan en zal dan ook zeker bezig gaan met nog meer lessen .
gitaar spelen word steeds mooier .......

bedankt allemaal .... blij
Gepost door: Arjan Appelman
Datum: 22/03/2004 14:13

En wat betreft het spelen van liedjes is het heel simpel, je typt in Google de song, de groep of artiest en het woord tab en je krijgt ladingen met links waarvan op de eerste pagina meestal al wel de goede zit, en aangezien je al wat titels hebt, moet dat dus geen probleem zijn.

Datum: 15/04/2004 19:47

Wij hebben The House....uit pure nostalgie gespeeld op een feestje (Abraham) met onze band, kregen spontaan een staande ovatie mooi he na zoveel jaar.!!!! Het was ook mijn eerste nummer dat ik kon spelen.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen